Nincsen dpf az autómban. Hogy mehetett át a műszakin?
Egy 2012es 2.0 dci lagúna.
Dec elején volt műszakin, s most vittem el chipre.
A chipes barátom szerint az EGR és DPF kivan iktatva. Így vettem az autót. Igazából direkt kértem hogy nézzen rá, mert eddig 4000km óta van nálam, de nem regenerált.
Akkor mégis műszakin hogy jutott át??
A meglétük/működésük nem feltétele a vizsgának.
Ha jó az emisszió, a többit nem nézik.
Amíg értékhatáron belül van, nem nézik meg hogy ki van-e iktatva, vagy ha nincs akkor működik-e, sőt ha értékhatáron kívül van, akkor sem érdekli őket hogy miért, csak simán vissza dobják.
A műszaki vizsga, nem egy diagnosztikai felmérés.
Ha jó átmegy, ha nem, akkor bukik.
Ennyi.
Mert az emisszió ugyan annyi kb így is.
A DPF a korom részecskéket szűri, hogy ne rakódjon le az ember tüdejében.
Átlag műszakin nem nézik, hogy tényleg megvan-e a DPF csak ne legyen hibajel lámpa a műszerfalon.
3-ashoz még annyit tennék hozzá, hogy vizsga hely válogatja azt is, hogy miként méri az emissziót. Hivatalosan le kéne padlózni és úgy mérni. Ahol én voltam ott kb 1500-ig pörgetik csak.
Illetve fontos, hogy úgy vidd oda, hogy mentél vele egy 15-20 km-t.
Hideg motorral rosszabb az emisszió is.
Ausztriában 1 másfél éves fékfolyadékkal már nem megy át az autó.
Ott meg sokszor átesnek a ló túloldalára.
De sajnos itthon meg az van, hogy a kis fizetésekből sokan 15-20-25 éves autókkal járnak. A 30%-át simán meg lehetne buktatni ha tényleg normális vizsga lenne.
Dízelnél üzemmeleg motornál alapjáratról hirtelen padlógázt nyomnak és tiltásig forgatják a motort. Ez alatt kizárólag optikai füstölést mérnek. Három mérést kell elvégezni. A háromból egyszer sem lehet határérték fölött.
Nekem is dízel autóm van, mindig mellette állok műszaki vizsgán. Hivatalos helyen vizsgázik. Minden alakommal így mérték.
Az EGR (exhaust gas recirculation) szelep a nitrogén-oxidokat mennyiségét hivatott csökkenteni azáltal, hogy kipufogógázt vezetnek vissza az égéstérbe ezáltal csökken az égés hőmérséklete. A nitrogén hármas kötésének felszakításához nagy aktiválási energia kell, amit szolgáltathat a magas hőmérséklet. Ha ez nincs meg a nitrogén nem lép reakcióba, nem keletkeznek oxidjai. Füstölésméréssel ezt nem tudják kiszűrni. Illetve csak akkor ha már barna a kipufogógáz a nitrogén-dioxidtól, de az extrém eset lenne. Nincs kémiai analízis műszaki vizsgán. Tehát az EGR hiánya, ha a műszeregységen nem jelez hibát, jó eséllyel nem bukik ki.
A DPF már más téma. 2012-es autó már javában Euro5-ös. Sőt ha jól rémlik, már Euro5b-s. A koromrészecskék már megjelennek optikailag a füstölésben. Azaz jól mérhet és mérik is. Az Euro5-nél a részecskék mennyisége kevesebb mint ötöde lehet az Euro4-hez képest. Euro4-et lazán hozza sok dízelmotor DPF nélkül. Euto5-öt viszont kizárt.
A vizsgahelyen vagy elsunnyogtak a környezetvédelmi mérést. Mondjuk lusták voltak megcsinálni. Nem kötelező fotó-dokumentációi az értékeket. Vagy a vizsgabiztos "valamiért" nem nézett oda az értékekre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!