Kuplung kinyomó csapágy miért mehetett ilyen hamar tönkre?
A kuplungot nem kell bejáratni!
Ha kitámaszt a villa és állandóan neki nyomódik a kinyomócsapágynak, attól tönkre mehet. Pont olyan mintha rajta tartanád a lábad a kuplungpedálon.
A kitámasztás, például ha bowdenes akkor megvan húzva feszesre és nincs holtjátéka. A hidraulikusnál is hasonló lehet.
A bejáratás az meg kb olyan mintha az újgumit is bejáratnád.
A kevlár kuplungot tényleg be kell járatni...
Az is lehet hogy gyári hibás volt a kinyomócsapágy, szét kell szedni és meg kell nézni.
Kiengedett kuplunggal leginkább a nyelestengely csapágy ciripelhet, de:
Bowdenesnél ha rosszul van beállítva, a kinyomócsapágy folyamatosan hozzáérhet a lamellákhoz és emiatt lehet hangja. Nekem rosszul rakta össze egy szervíz és pár hét alatt tönkretette a csapágyat, bár az nem csak kis ciripelés volt hanem erős csikorgás. (Ekkor döntöttem el hogy megtanulom magamnak, tönkretenni egyedül, ingyen is sikerül)
Hidraulikusnál is előfordulhat ha nem nyomják vissza, de nem igazán jellemző. Kuplungcserénél vissza kell nyomni alapállásba és saját magától beáll a kellő szintre néhány pedálnyomás után. Olyan mint a tárcsafék.
Típus függvényében lehet a lendkerékben is egy támasztócsapágy, az is tud ciripelő hangot adni. Nem igazán szokták cserélni, bár meglepne ha olyan igénytelenek lennének hogy lendkerék csere alkalmával a régit rakták volna be. Bár... az enyémhez pl az autósboltok nem tudtak adni, pontos adatok ismeretével csapágy specialista, anélkül csak márkaszervíz gyári alkatrésszel tud segíteni, elképzelhető hogy a szakszervíz inkább kihagyja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!