Körülbelül mennyibe fognak nekünk ezek kerülni?
Édesanyámnak van egy 1999 yarisa elég rossz de járóképes állapotban, és úgy döntöttünk hogy felújíttatjuk normál állapotúra.
Hibái:
Első bal kerékcsapágy hangot ad, a jobbról nem tudom hogy rossz-e de a bal az 100% hogy igen.
Nagyon sokszor koppanó hang jön a futóműből főleg kanyarodásnál, sejtem hogy gömbcsukló vagy gömbfej de még nem volt az autó konkrét diagnosztikán.
Hosszbordásszíj indulásnál szól. (1esben kicsit)
Küszöbök korrodáltak
Édesapám vezette az autót azt mondta hogy a kuplungot 25%osnak érzi.
Munkadíjjal, alkatrésszel MINDENNEL együtt tételenként kb. mennyibe kerülne nekünk ezeknek a dolgoknak a javíttatása?
Nem kérek okoskodást, mindenképpen meg fogjuk javíttatni az autót, mert anyukám ezzel járt fiatalabb korában!
32/F
Az autó vételárába.
Nem vicc, amennyiért így elmenne annyi legalább rá fog menni, ha nem több.
Hacsak nem akkora az érzelmi töltet az autóval szemben, hogy megéri a jelentős anyagi buktát, vagy kell az autó és nincs keret normális állapotúra, akkor el kell adni
Na figyelj, mert precíz válasszal készülök neked,
Megnéztem a használtautón, olyan 400 ezer ft körül mennek a hasonló évjáratú autók. Ha a józan ész diktál, akkor lehet érdemes még 1-2 évig használni az autót, ameddig megy, aztán elbontani, mivel amiket felsoroltál hibákat, kerülne annyiba a javításuk, mint az autó értéke, aztán nyersz vele néhány évet, de aztán más fog tönkremenni és máshol fog rohadni, így az életben tartása nem gazdaságos.
De ha érzelmi alapon megy a kocsi és megjavíttatjátok, akkor tételesen a kuplung cseréje vidéki lebujban olyan 90-100e ft körül van, 50-60 a munkadíj, 30 az alkatrész.
Kerékcsapágy 10-20 körül mindennel együtt
Futóműalkatrészeknél az nem úgy van, hogy csak az egyik ad hangot és csak azt kell cserélni, valószínűleg arra is rá lehet locsolni 50-et az alkatrészre meg 50-et a munkadíjra
Bontott yaris küszöb darabja 15 ezer ft:
Munkadíjjal együtt ez is olyan 50-80 ezer
Hosszbordás szíj 15 ezer ft körül van + munkadíj
Nem mindegy, hogy hova viszed, Nagyvárosokban drágábbak az óradíjak. Én személy szerint kiszállnék az autóból, amint lehet, vagy addig használnám amíg lehet, aztán a yaris csoportban eladnám a maradékot, ami még jó rajta.
Mért nem viszed el egy szervizbe, ahol pontosan felmérik, adnak árajánlatot a javításra és akkor nem nekünk kell látatlanban találgatni?!
Legnagyobb gond, költség szerintem a lakatoltatás és utána a fényezés lesz. A szíjcsere nem tétel. A futóműalkatrészek ára sem hiszem hogy olyan horror lenne egy ilyen régebbi kisautóhoz.
Fentebb jól írtak mindent!
Aztán az E10 jó-e bele?
Küszöböt össze kell javítani üvegszálassal ( ha még van ép lemez belőle ) hogy a műszakin átmenjen azt kész. Azon kívül még esetleg a kuplung ami költségesebb lehet, de elképzelhető hogy ott sem kell a komplett szerkezetet cserélni, felesleges is lenne egy több mint 20 éves autónál.A többi tétel amit felsoroltál az filléres dolog.
Szerintem túlzás amit itt néhányan írtak hogy 300-400 ezer forint lenne a javítás. Persze ha betolom egy márkaszervízbe Pest közepén akkor valószínű legombolnak annyit az emberről, de egy ennyi idős kis autónál felesleges ez. Annyit kell rákölteni amiből még életben lehet tartani pár évet aztán irány a bontó. Feltéve hacsak nem érzelmi a kötődés az autóhoz, és a lehető legjobban akarjátok megcsináltatni.
#8
abban nem voltam biztos
rágoogléztam, és 15 ezres találat jött be!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!