Miért mondják, hogy dízeles autót egyáltalán nem érdemes venni?
Valamelyik dízelt érdemes, valamelyiket nem.
Amelyik sokáig elmegy hiba nélkül, annak meg a kasznija lesz olyan, mint az ementáli sajt.
De van olyan dízel is, amivel nem mersz elmenni 2 utcával odébb, mert félsz, hogy lerohadsz útközben.
Na nekem volt már mindenféle.
Dízelt évi min. 20-30 ezer kmre érdemes venni, benzinest pedig annál kevesebbre, mert akkor termeli vissza az alkatrészárat az üzemanyag. Azon belül pedig sok tényezőtől függ, hogy turbó vagy szívó legyen.
A turbós jobban megy, az ugyanolyan szívóhoz képest, kevésbé szennyező, cserébe sokkal drágább a javítása és kevésbé megbízható.
Első autónak én egy szívóbenzines japánt ajánlanék, azzal nem megy el a kedved az autózástól.
Nem tudom, az en csaladomban nagyon ritka a benzines, nem is meglepo, nalunk (SK) dragabb a benzin ara is es nem nagyon vettuk eszre hogy olcsobb lenne a benzines, eleve dragabb a bdnzin tobbet is eszik joval es egy dizel nem fog naponta lerohadni ugy mint azt mondjak. Az oregapam aligfutott benzines opelja minden hdten lerohadt. Van egy 2002es toyota yaris 1.0 motorral 67ezer kmel (0kmel vettek a mamamej) ott is vannak itt ott problemak most a kuplung is kezd problemazni (jo ez nem csoda) meg az onindito is (ez azert nem hinnem hogy tul normalis lenne) cserebe van dizelunk nekem octim volt 30ezret mentem ra, problema mentesen 1.9tdi (chipmentes stb) jo gumiharang el volt szakadva, azt kikellett cserelni meg a vezermu szijat, ezt benzinesnel is kikelhe, cserebe 4literrel jartam barhova es a 170 sem volt problema. Anyamnak 220 cdi mercije van azzal sincs problema, pedig abba is belementunk 50ezret már. Egy problemas auto volt az a w220 as 320 merci, de ott se a motorral volt a problema, hanem az elektronikaval fokent, ami a benzinesben is ugyanugy elromlik. Volt egy papaszemes 270cdink is, hibamentes. Jelenleg van meg egy ml320cdi hibamentes. Keresztfaternak van szinten egy ml320 egy cls 320 egy gl 420 cdi mind. Igaz az mlnel elment a nagynyomasu, de kerlek 600ezer van az autoban :D a clsnel meg elfolyt az olaj egy tomites miatt ami csak a szerelo hibaja volt, mikor takaritotta az olajteknot (keresztfater ugy csereltet olajat, hogy azt is leszedeti kipucoltatja) jo a glnel volt legparna problema meg talan a clsnel is, de a glben is mar boven 400van de annak megint koze nincs a motorhoz :))
Volt meg par dizel peugeotunk is, igaz par ezreket ment vele a fater mert eladasra hordta be, de gondok nem voltak vele (elektronikan kivul) az sem a dizel miatt :))
Szoval en dizelt vennek azon belul mercit es nagy motorral. Nem kell benzin.
Van pár oka:
1. Drágább a motor javítása, kettőstömegű, részecskeszűrő meg tudja dobni a számlát.
2. Rövid távon nem hatékony. Mivel rettentő szennyező a dízel a benzinnel szemben, ezt egy külön részecskeszűrő szűri. A szűrleményt ki kell égetnie, amit csak bizonyos sebesség felett tesz meg. Vagyis városban autókázni nem jó, mert nem regenerál, csak eltömődik.
3. Dízelekre rámentek a jogszabályalkotók a szennyezés miatt, és ha most veszel dízelt, ki tudja 5-10 év múlva mely városokból lesznek en bloc kitiltva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!