Autó akkumulátor 12v 45Ah mi a véleményetek?
Adott egy 12v 45Ah Banner akkumulátor. Processzor vezérelt töltővel teljeen feltöltve 12,60v-ot mutat a multiméter. Pár óra pihentetés után ismét rámérve 12,45v-ot lehet mérni. Kérdésem a következő,az alábbi diagramm mennyire fedi a valóságot?
100% 12.7
*75% 12.4
50% 12.2
Ha lehet hinni ennek a diagrammnak akkor az akkumlátor elkezdett szulfátosodni ami miatt jelenlegi értéke 75% ugye?
Vagy félre értelmezem esetleg?
Csak furcsa mivel még csak egy éves akkuról beszélünk. Köszi a válaszokat!
Semmi baja nincs annak.
Ha egy akku lemerülvalamenynire, Még 11.30-nél is bekell tekerni.
De a Banner az nem nagyon jó márka.
Töltés után pár órával még bőven 12,7V körül kellene lennie.
A 12,45V kevés így. Valszeg szulfátos, igen.
Az, hogy egy éves az akku semmit se mond, sokkal inkább azt kellene ellenőrizni, hogy az autó generátora, hogy tölt.
És szamít az is, hogy mennyit hajtod a kocsit. Ha csak mindig rövid pár km-t mész vele, az akku alig töltődik valamit, még jó generatorral is.
Ekkor az van, hogy az akku sosem töltődik fel teljesen, csak mindig valamennyit, es ekkor is szulfatosodik.
Tapasztalat szerint, ha egy akku rövid ideig bírja egy kocsiban, annak legritkábban az akku hibaja az oka.
Gyenge töltes, rövid utak, vagy egy eleve kis akku, ami nem abba a kocsiba való.
Egyes teljes képtelenséget irsz.
Egy akku autó akku, 11,5V alatt mélykisülésben van.
Semmit nem fog tekerni 11,3V-al.
Mekkora feszültséget mértél a töltés előtt?
Töltés után 3-4 órával érdemes megnézni a feszültséget, addigra "nyugszik" meg az akku töltés után, amit előtte mérsz, az nem számít.
Teljesen jó az akkud. Mélykisütés pedig 10,5 volt alatt van. Az okostojásokat felejtsd el, keress a neten egy ólomakku feszültségdiagramot, és az egyértelműen elmond mindent. A #3 azt sem tudja hogy néz ki egy akku. 11,3 volttal még simán indít egy akku. Ilyenkor még a névleges kapacitás 10%-ának megfelelő töltésmennyiség van benne, egy indításra biztos elegendő.
Lehet lepontozni, megszoktam hogy itt a tényeket lepontozzák.
6os, és persze arra is választ adhatsz, hogy a nyergesvontató amit vezetek, miért nem indul már 23,5V akkufeszüszéltséggel?
2X 12V akku, sorbakötve.
11,3x2= 22,6V
Lehetőleg kamionsofőröknek is magyarazd be, hogy 22,6V on tartsák az akkukat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!