VW 1.9Pdtdi motoron belül,melyik a ténylegesen legjobb,Legmegbízhatóbb? Melyik lóerős,motorkódos?😊
Autószerelőként írom, hogy a pdtdi motor fajtája nagyon megbízható és jól lett kitalálva. Erős konstrukció. Minden motorban lévő alkatrészt nagyon jól megterveztek. Itt kifejezetten jók a VW motorok. Turbósat ajánlok, mert teljesítmény / fogyasztás szempontjából is jobb. Az nem lényeges hogy melyen hengerűrtartalmú.
Sajnos sokan nincsenek tisztában a dízel helyes működésével. Példának erejével sokszor mikor érzékeli, hogy kokszosodna elkezdené tisztítani magát és megemeli a fogyasztást. De ezt csak a tankkapacitás 25-30%-a fölött kezdi el. És ha nem várták meg illetve nem tankolták úgy mint kellett volna az megint gond.
Annyi tanácsot adnék, hogy kérdezzen rá, meddig tankolta meg a kútnál, hátha abból kiderül ez. Illetve kérdezze meg majd a tulajt hogy kannával volt e tankolva. Dízel befecskendező fúvókái (PDelem) tönkremennek ilyen esetben.
Röviden bekerül kannás töltéssel a pára a tankba. A be nem fecskendezett gázolaj ami visszakerül a tankba melegíti a benzint így a víz kezd párologni is. Hidegben lecsapódik és ugyebár a víz sűrűbb így bekerül a tank aljára, majd az üzemanyagpumpa elviszi a fúvókákhoz.
Nem akarok regényt írni, de szeretném, hogy ne verjenek át senkit. Lényeg a lényeg!
Ha jól volt karbantartva és jól kezelték úgy ahogy a dízelt kellene akkor 500.000km-t is kibír, vagy mégtöbbet. Persze azért vannak ráfordítások mindig. Javaslom, hogy magénszemélytől legyen véve, mert ha behozott azon sokminden nem derül ki. Plusz visszapörgethették a km-t. Bár ezt meg tudja nézni az az autószerelő akinek van jó diaknosztikai eszköze. Ha az autó csippjében mást mutat vissza van pörgetve. ÉS SAJNOS... van, hogy 430.000-ről van 260.000 környékére.
Nagyon nagyon köszönöm ezt neked!
1.9 est akarok mindenképpen, de olvastam pár helyen,hogy ami a b6 os passatban mar ami van kb 2007 körüliben is már, azok az 1.9pdtdi-k nem az igaziak,ez a 105le vel, mert sok hibája van.
Ezért is kérdeztem rá,hogy melyik lenne a megfelelő,és a 4es golfban szerelték a jókat még és b5 passat? Vagy melyik évjáratig?
Igen a km vissza tekerésre figyelni fogok,itt a jszp-n ügyfélkapun szoktam rendszám alapján lekérni.
Erre a tankolási szokásról pedig nem tudtam ,hogy gond,nagyon köszi az infókat!
Ritkán találni ilyen jó embert,aki így segit a másiknak! Köszönöm az infókat !
Sajnos nem tudok ez esetben abba segíteni, hogy melyik évjáratot vedd. De ha magánemberektől származik ez is, hogy ez az évjárat meg az az évjárat jó nem jó akkor az hamis infó. Mert ugye ki hogyan kezeli. Rögtön az autóba keresik a problémát megintcsak. Hengerfejes lett. Hát nem kellett volna hidegben nyomni a gázt mint állat, stb... Pedig azért van némelyikbe a hengerfejben hőt adó gyújtógyertya, hogy melegítse és telen is pöccre induljon. Szóval az a helyzet, hogy megint nehéz eldönteni hogy kinek higgy.
Az utóbbi kérdésedre:
A dízelnél mindig az a jó ha tele a tank 1-2 hetente. Vagy legalább 50-60% fölött van. De nem értem azt mikor valaki mindig 5-10 ezerért tankol mikor majdnem ki van fogyva. Lehetne mindig 40-60%-nál is tankolni 5-10 ezerért és még jó is az autónak. Meg ugye kerüljük a kannázást, mert azzal pára kerül az üzemanyagtartályba és ugye az előbb utóbb víz lesz. Plusz ha teletankolod a gépjárművet a felszabaduló gázokat kinyomja az üzemanyag.
Itt egy összehasonlítás az újal:
Itt is írják, hogy autópályázott. Az viszont a legjobb a dízelnek, mivel ugye általában jól megtankolták és sokáig fut nincs az a hazsértem leállítom és abbahagyja az öntisztítást.
Nagyon szívesen a segítséget! Általában le is pontoznak érte. XD Úgy látom itt gyakszin általában ilyen lehúzósak az emberek.
Sok szerencsét a vételhez!
Köszi a választ!
A lepontozást, azt hagyd,mindenkit is.. csak lepontoznak.
Akkor gondolom az fake infó ,hogy pl az amit már a b6 passatba szereltek 105lovas 1.9esek mar kevésbé jók?
Hát évről évre roszabb és gyengébb az anyagminőség. Az biztos. És nem nagyon ismerem a szériát így ezt találtam.
Egy másik kérdés ahol utána olvashatsz ezeknek:
https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__76..
Gond, pl. hogy itt is a 2. válaszadó 3X fogalmaz úgy, hogy hallotta, tudtával úgy van. Az ilyen nem is értem miért szól hozzá. Mert ugye csak ködösít de lényegében amit ír azzal nincs tisztában, hallomásra alapozza véleményét.
Egyébként van olyan 2010 körüli passat is aminek a váltója úgy van kitalálva, hogy hossz irányba is el tud mozdulni kicsit így mihamarabb meghibásodik. Ennek nem lenne szabad így lennie semilyen autóban. Egyébként bírna akár 5-600 ezret is ha jól van kezelve. De az nem buli, a gyártónak. :D
Megmondom mégegyszer őszintén, hogy ugye nem tudom melyik típus milyen és függ az embertől is, hogyan hajtotta. De utánanézés alapján a B6-ban van több hiba. Viszont ha veszel akkor a későbbi évibe kell megvenni a szériát ahol már kijöttek a problémák és viszonylag javítottak ezen. De ugye érdemes elgondolkodni azon is, hogyha több hibalehetősége is van akkor a régebbibe több km is aminrk lehet mégtöbb hibája jöhet ki. Pl. nekem 8 éve gyártották és használták azt a blokkkot ami az Opelembe van. Nincs is típushibája. Bár csak azt jelenti hogy jól megtervezett, de attól még valahol lehet bármikor valami. Ahol vannak típus hibák legalább tudja az ember mire kell majd figyelni. A "pdtdi" típusúak általánosságban igen jók és megbízhatók.
Nagyon szépen köszönöm neked!:)
Szerintem maradok akkor a pdtdi-nél.
Aztán reménykedem, hogy a pd elemek nem fognak nálam pont szét menni:D
Arra egy szerviz rá tud nézni milyen állapotban van? Rá mérni, vagy ilyesmire gondolok.
pd elem = nagynyomású befecskendező!
Ha jól megy a motor akkor nincs baja. De ha cserélni kell egy pdelemet is akkor mind a 4-et cseréld! És akkor még jó átnézetni az üzemanyag rendszert is. Vagy átmosatni is elég a szerelőnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!