Mi lehet a baja az autónak?
EPC és CHECK ENGINE együtt valószínűleg a pillangószelep egység vagy a légmennyiség-mérő hibáját jelzi, vagy ezek csatlakozóin kontakthiba.
A pillangószelep-testen, légmennyiségmérőn lévő csatikat egyenként lehúzva, kontakt spray-vel tisztítva előfordulhat, hogy megjavul.
Meg lehet próbálni meleg motornál leállítva, újraindításkor egy másodpercre lepadlózni, van, hogy csak pillangószelep-pozícióhiba jel, ilyenkor meg is szűnik.
Check engine nélkül lehetne még sok más hiba is, például tempomat probléma, elektromos gázpedál hibája stb.
Mindenképpen el kell vinni hibakódot olvasni, ha nem szűnik meg a fentiektől.
Hosszú távon motorkárosodást okozó hibákat is takarhat.
Köszi Wadmalac a választ.
A pillangószelepnél a fojtószelepre gondolsz?
Igen. Az az egész egység bármi kijelezhető hibát észlel, EPC hibát dob.
Ebből nem mind jár együtt check engine hibával.
Az, hogy nem egyszerre villannak ki, valószínűsíti, hogy olyan hiba van, ami EPC-ként jelentkezik és MÁSRA hat úgy, hogy az meg check engine-t dob. Itt is van sok variáció, de tippelgetni kár is, ha az a "konyhai" praktika nem jön be, amit írtam, a szerelő meg a hibakód-kiolvasás lesz az út.
Kár hogy nettó marhaságot ír a vadkoca.
Epc az electronic power control. Ez mindig egyszerre jön elő a check engine-el. Mind1 mi a hibakód.
A légmennyiségmérő meg röhej a négyzeten, ugyanis nincs benne ilyen. Légmennyiségmérő utoljára valahol az L jetronic környékén volt. Légtömegmérő az már más tészta, de az sincs ebben a motorban.
"Kár hogy nettó marhaságot ír a vadkoca."
Mert te azt mondod, biztos.
"Epc az electronic power control. Ez mindig egyszerre jön elő a check engine-el. Mind1 mi a hibakód."
Jé, a kérdezőnél sem mindig együtt.
"A légmennyiségmérő meg röhej a négyzeten, ugyanis nincs benne ilyen. Légmennyiségmérő utoljára valahol az L jetronic környékén volt. Légtömegmérő az már más tészta"
Húzd a cerkádra a szakzsargonodat.
A légtömegmérő kifejezés alapból marhaság, ennek ellenére használják.
"Légmennyiségmérő utoljára valahol az L jetronic környékén volt."
Légáram által mozgatott pillangószelepes volt akkor, ma meg nem. Tök mindegy, ugyanazt méri.
A mai légmennyiségmérők fűtőszál léghűtéséből számolnak, fűtött és nem fűtött szál hőmérséklet-különbségéből kompenzációval számolják az átáramlott szívott levegő menyiségét.
Hogy ez térfogat- vagy tömegárammal arányosabb ezért mi lenne a jobb szó, gyakorlatilag lényegtelen.
Tök mindegy, minek hívod, a személyes szakzsargonod miatt hülyézni mást szegénységi bizonyítvány.
"de az sincs ebben a motorban."
Azt írtam, minek a hibája is szokott lenni EPC hibajel, függetlenül attól, ebben van-e. Ha nincs, az mit hibalehetőség nincs.
Kedves Wadmalac,
A MAP szenzor adhat ki ilyen hibát?
Check engine-t tutira. EPC-t? Nem tudom, végül is része a power control rendszernek, lehet.
Ki kell olvasni a hibakódot, találgatás minden más.
Az EPC kigyulladásával a szöveges kijelzőn nem ír ki 5 vagy hatjegyű kódot?
Talán csak a Golf III-nál volt ilyen, vagy épp a négyesnél még nem, nem tudom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!