A forma 1-ben miért nem használnak kipörgésgátlót és blokkolásgátlót, miközben ezek alap felszereltségek a mai autókban?
robotpilótát ne alkalmazzanak?
úgy lenne tuti, hiszen már csomó típusban van
"És automata váltót"
nem azt használnak most is?
ez a versenyautó lényege..ha lenne kipörgésgátló, akkor annak a versenynek annyi. Aznautomata váltó a legjobb ötlet..csak a versenyen ez nem érne sokat,(semmit) azért van a jólképzett versenyző, hogy majd ő eldönti, mikor, menyire kínozza az autót..
Aki vezetett blokkolásgátló nélküli autót pár évig, az tudja, hogy sok esetben jobb, mint a gátlós. Itt az F1 ben elképzelhetetlen a blokkolásgátlós autó.
Mert ez a szabályrendszerben az előírás. azért.
Volt időszak amikor voltak ilyenek. de inkább elengedték.
a Williams egyszer csinált egy CVT váltós kocsit, egy teszt erejéig, de nagyon gáz volt a végig egy fordulaton üvöltő kocsi úgyhogy eldobták az ötletét nagyongyorsan. :)
4
Nem elképzelhetetlen. Elég sokáig használták. Amúgy azért nem használják ezeket legalábbis hivatalosan, mert sok kritikát kaptak a versenyzők, hogy egy idomított csimpánz is elvezetné az autókat. De elég sokmindent megoldottak úgy hogy lényegében az csak másképp hívják szóval megy a trükközés.
Meg még sáv asszisztenst, automata váltót.
Nem sok fogalmad van az F1-ről.
#3 Nem. Félautomata (közúti nyelv szerint "duplakuplungos") szekvenciális váltót használnak.
#4 Sok-sok éven át használtak kipörgésgátlót és blokkolásgátlót az F1-ben, egészen 2007-ig. A 90-es évek közepén betiltották őket, de az akkori technológiával az FIA nem tudta nyomon követni, illetve szűrni, hogy melyik csapat használja ezeket rejtve, ezért úgy döntöttek, hogy feloldják a tiltást. A 2008-as szabályváltozásokkal tiltották be őket újra és végérvényesen.
#5 Félig-meddig igaz, de nem azért dobták el az ötletet, mert "gáz volt". Az autók mai hangja is elég gáz, de az F1 nem a hangról szól, hanem a technológiáról, márpedig a CVT másodpercekkel lett volna gyorsabb körönként, szóval a Williamsnek esze ágában sem volt feladni azt. Az FIA tiltotta azt be, még mielőtt bevethette volna azt élesben a Williams, mondván hatalmas nagy előny a többiekkel szemben, akiknek akkor még nem állt az rendelkezésre, illetve mivel akkoriban még kézi váltós autókat használtak, ezért kb. mindenki ellenezte azt a hatalmas ugrást, hogy H-váltóról automatára váltás. A kettő közötti kompromisszumként született meg a 90-es évek közepétől máig is használt félautomata szekvenciális váltó, ami technológiai előrelépés, de nem annyira drasztikus, mint a CVT.
#8 azért kérdeztem így, mert az átlagember fejében az automata és manuális váltó létezik
a félautomata váltót pedig inkább az automatába sorolnám, mert a laikusnak annyi számít hogy 2 pedál van e benne vagy 3
3 voltam
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!