Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az jó megoldás ha pl. körforga...

Az jó megoldás ha pl. körforgalom közeledtével nem visszaváltok,hanem benyomom a kuplongot és addig benyomva tartom amíg nem érek a körforgalomhoz,majd oda váltok vissza ahova kell?

Figyelt kérdés

Szemben azzal,hogy visszaváltok 2esbe,és ha jönnek,akkor 1esbe...

Ez praktikusabbnak tünik,csak azt nem tudom hogy a sokszor benyomva tartott kuplung nem e tesz rosszat a kocsinak



2020. dec. 11. 12:00
1 2 3
 1/23 anonim ***** válasza:
80%
Nem jó megoldás, mert a benyomott kuplung valóban nem tesz jót a kocsinak hosszú távon, azon kívül, ha valamiért hirtelen gyorsítani kell, nem tudsz. Ha mindenképp gurulni akarsz, tedd üresbe! De vizsgán ezért buktatnak, ha esetleg most tanulsz.
2020. dec. 11. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 anonim ***** válasza:
46%
Nem. Váltogass vissza, és amikor van hely, tudsz menni egyből, ráadásul így stabilabban tudsz lassítani a motorfék miatt.
2020. dec. 11. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/23 anonim ***** válasza:
75%

Ugyanúgy nem jó, mint kiszállni és megkérni valakit hogy vigye át az autón a körforgalmon.

Tanulj meg vezetni.

Folyamatosan kinyomott kuplung egyrészt nem jó az autónak, másrészt lefoglalja egy lábadat, és ha hirtelen kell reagálni valamire, ott ölöd meg azt a valamit, mert hirtelen azt sem fogod tudni, melyik lábad hol van.

Nem viccből oktatják azt amit oktatnak. Tessék megtanulni, vagy nem vezetni!

2020. dec. 11. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/23 anonim ***** válasza:
60%
#3 ne azt írd le mit ne csináljon, hanem, hogy hogy csinálja. Ha kuplungolva nem tudja, hogy melyik lábát használja az elég nagy baj és valószínűleg akkor nincs is jogsija. Az első pár órában megtanulja, hogy bal láb kuplung, jobb láb fék és gáz. Ennyi erővel fékezésnél be sem nyomja a kuplungot és lefullad? A másik hogy lefoglalja a bal lábát. Oké és? Azt csak kuplungolásra használja amúgy is. #2 voltam
2020. dec. 11. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/23 anonim ***** válasza:
18%
Nem jó megoldás. Hagyd üresben gurulni a körforgalomig, majd ott válts vissza oda ahova kell.
2020. dec. 11. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/23 anonim ***** válasza:
53%

"#3 ne azt írd le mit ne csináljon, hanem, hogy hogy csinálja."

Azt elmondta neki az oktató, nem is egyszer.


"Ha kuplungolva nem tudja, hogy melyik lábát használja az elég nagy baj"

Amíg odafigyel és koncentrál, addig nyilván tudja. Akkor lesz gond, ha valami váratlan történik. Még nincs meg a beidegződés, hogy hogy kell vészfékezni például. Ha normálisan vezet, akkor tudni fogja, de ha szanaszét vannak a lábai, akkor bele fog gabalyodni, és vészhelyzetben nincs idő kiszámolni, hogy ecc-pecc-bal láb ide, jobb láb oda. Ezért nem szabad a betanulási fázisban ilyen hülyeségeket kitalálni. Legyen meg a beidegződés, a reflex, hogy automatikusan ugorjon a láb a fékre-kuplungra, ez több év. És majd utána kezdjen el olyanokkal szórakozni, hogy begyakorolttól eltérő lábhasználat (ballal fékezés, jobbal gáz-fék, vagy tartósan kinyomott kuplunggal haladás).


"Az első pár órában megtanulja, hogy bal láb kuplung, jobb láb fék és gáz."

Megtanulja. De még nincs meg a rutin, a reflex, az automatizmus. Biztos láttál már youtube-on olyan videót, ahol a delikvens felcseréli a gázt meg a féket ijedtében...

2020. dec. 11. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/23 anonim ***** válasza:
34%
Sőt a biztonság kedvéért a kéziféket is húzd be, hátha meg kell állni.
2020. dec. 11. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/23 anonim ***** válasza:
25%
Abszolút semmi, miért lenne baj?
2020. dec. 11. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/23 anonim ***** válasza:
87%
Akkor válts, ha a fordulatszám tulságosan lecsökken. Nem kell vele kivárni a körforgalmat. A kuplung nem üres fokozat pótlék. Kizárólag váltáskor és elinduláskor kell használni.
2020. dec. 11. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/23 anonim válasza:
83%
Több okból kifolyólag sem jó megoldás. Az egyik probléma, hogy a kuplung kinyomócsapágy élettartamát ezzel jelentősen lerövidíted, mivel indokolatlanul hosszú ideig tartod lenyomva a kuplungot. A másik probléma, hogy általában ( Bár ez vitatható, de a legtöbb esetben.. ) a fogyasztásodra is kedvezőbb hatást gyakorol az, ha motorféket kihasználva lassítasz, tehát fokozatos visszaváltásokkal közelítesz meg egy körforgalmat, kereszteződést stb. A harmadik probléma, hogy ha netán hirtelen kellene reagálnod, nem jönne jól, hogy üresben gurulsz.
2020. dec. 11. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!