BMW F10 vagy VW Phaeton?
Van itt olyan , aki mindkettőt vezette már huzamosabb ideig?
F10 volt az előző autóm is, nagyon szerettem, de abban hiányzott pár számomra fontos extra és kis motoros volt, ezért adtam el.
Azon gondolkozok, hogy újabb, felszereltebb F10-et vegyek, vagy Phaetonból az utolsó szériát.
Árban kb ugyanott vannak, Phaeton olcsóbb is igazából.
Ültem már Phaetonban is, az is tetszik. Beltere még jobb minőségű el tűnik, de extrákban meg tech-ben azért kicsit le van maradva...
Nem tudtam dönteni így elsőre.
Köszönöm a válaszokat!
Igen, az F10 nagyon jó kocsi. A 20d kicsit gyenge volt bele pályára, de egyébként 4 hengereshez képest, az is brutál menetteljesítményt ad.
Persze a 30d azért más kategória.
A Phaetont vezetni milyen?
Sokkal nehezebb, és gyengébb is a 3 literes dízellel, mint a BMW, de azért nagyobb élmény vezetni, mint egy sima Passatot?
Sajnos én csak városban tudtam kipróbálni. Kényelemre nagyon meggyőzött, de azért olyan autót szeretnék, ami sportosan vezetve is ad némi élményt. A Phaeton tudja ezt is?
Hát a Phaeton nem egy sportoló. Egyébként a 3.0 TDI Phaeton elég lomha, egy 530D-hez képest. Nagyon nehéz, 2.4 tonna ha nem tévedek, mint egy nagy SUV. Az 530D 2 tonna alatt van, az egy rendkivül rugalmas, gyors autó. Ja, az 530D eljár 8 literrel, a Phaeton beveri a 11-12 litert.
Na jó, most úgy tűnik, a Phaetont szidom, de nem. Az 530D gyorsabb, gazdaságosabb, fiatalabb konstrukció, stb. A Phaeton meg egy igazi abszolút felsőkategóriás luxuslimuzin, attól függ melyik tetszik jobban.
A Phaeton tervezésénél nem az volt a szempont, hogy sportosan lehessen vezetni. A Phaeton az akkori Volkswagen-vezér, Ferdinand Piech hattyúdala volt. Több évtizedes karrierjét ezzel lezárva azzal akart búcsúzni, hogy még megcsinálja a világ legjobb autóját. Ami kicsit ellentmondásos, hiszen ott volt az Audi A8-as is, aminél egy Volkswagennek nem szabadott volna jobbnak lennie a márkahierarchiát tekintve.
Viszont Piech kicsit megalomániás ember volt, és állítólag amikor felvázolta a terveit az új nagy Volkswagennel kapcsolatban, és elmondta, hogy miket szeretne, a mérnökök fele otthagyta a megbeszélést azzal, hogy ez lehetetlen.
Az egyik ilyen pont, amiről tudni lehet, az volt, hogy az autónak képesnek kell lennie tartósan 300 km/h sebességgel haladni (noha 250 km/h-nál leszabályozták ezt is) 45°C fokos melegben úgy, hogy az utastérben tudnia kell tartani a 21 fokot.
A kereskedőknek pedig a szalonok egyik sarkát le kellett burkolniuk diófa parkettával, mert Piech kikötötte, hogy csak diófa parkettán állhat az autó. Valamint engedni sem volt szabad az árából egy forintot sem. Nem mellesleg ennek az autónak a kedvéért építették fel a drezdai üvegfalú gyárat, ahol a vevők megnézhették, hogyan készül az autójuk.
Ennek ellenére a Phaeton nem lett sikeres autó, de a körítést megadták hozzá, az tagadhatatlan. Ahogy az is, hogy egy nagyon jó autó volt a maga idejében.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!