Hogyan vesztek használt autót?
Ti hogyan vesztek használt autót? Mik azok a szempontok amiket figyelembe vesztek, minek jártok utána?
Csak egyszerűen bementek a kereskedésbe, adott X összeg amit rászántok és választotok vagy előre utána jártok a kiszemelt típus(ok)nak?
1. Saját szemszögemből nézve. Dízel, 2000-3000 ccm, vezérműláncos legyen.
2. Kigyűjtöm ezeket a motorokat, melyik márka, típusba szerelték be.
3. Megnézem az adott autónál kik voltak a gyári alkatrész beszállítók. Befecskendezési rendszer csak Bosch lehet, kerékcsapágy SKF, kuplung Sachs stb. A motorvezérlő, generátor, önindító szintén Bosch. Ezzel tovább szűkítem a kör.
4. Nagyjából 3 márka maradt. Ezeknek megnézem az alkatrészek árait, mi az amit cserélni kell. A felkínált alkatrészekre kereslet van. Nagy a valószínűsége ezeket az alkatrészeket valamikor cserélni kell a jövőben.
5. Megnézem a motor rajzát itt a gépen (bontott motorok), robbantott ábrák, blokk anyaga (vas, alu), hengerfalak közötti távolság (minél nagyobb annál jobb), stb.
6. Tovább információkat gyűjtök, a motoron kívül milyen hibái lehetnek még az autónak. Marad 1 márka, 1 típus amire azt mondom vállalható.
7. Letöltöm az autónak a több 100 oldalas szerelési kézikönyvét.
8. Az eladásra kínált autókból kiválasztom melyik a legolcsóbb és a legdrágább az adott gyártási éven belül. Ezt követően a felső 2/3-ból kiválasztok párat. Ű
Letakart, kisatírozott rendszámokkal nem foglalkozom (eladó ha ezt titkolja, titkolni fog mást is). Megnézem az autó fotóit, motortérről készült fotók alap. Sok esetben a fotón látni lehetett a motor csillog-villog közben a kiegyenlítőtartály korom fekete. Nem volt szinten a hűtőfolyadék, fékfolyadék, vízelvezető csatornában gereblyézni lehetne a faleveleket. Ez hanyag, nem törődöm tulajdonosra vall, meg egy idő után a zöld hulladék ott komposztálódik és elkezd rozsdásodni a fém.
Marad 4 patika autó amit érdemes megnézni személyesen.
9. Találkozás az autóval. Körbejárom az autót, papírok és számok egyezése. Erős fényű lámpával, tükör, rétegvastagság mérővel lecsekkolni mindent. Jöhet a próbakör. Egyenes jó út, kicsit rosszabb út, letekert ablaknál fejem kidug, hallgatózás, teljesen kitekert kormánynál forgolódás minden irányban. Féket, kormányt, világítást, minden gombot, kapcsolót ami be van szerelve.
10. Itt kérdezik hogyan döntöttem. Pillanat! A pokrócot mindig maggal viszem és az autó alá fekszem. Küszöböket, tartókat, motor alját, kipufogót, szilenteket, kézifékkötél, lengéscsillapítók, rugók, mindent részletesen átnézek. A végén benyúlok a sárvédő alá és minden kereket fentről megfogva elkezdem magam felé mozgatni, ha nem kottyan akkor minden rendben.
11. Felsorolom az autó hibáit, ha kell meg is mutatom neki. Alkudozok és ha sikerült megegyezni az árban írjuk a szerződést.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!