Mennyibe került Amerikában 1968 ban egy Dodge Charger,és az a pénz mennyi lenne ma?
Google szerint $3600 körül indult az áruk 1969-ben. A minimum kereset $1.30 volt óránként, ami 5x8 munkaórával $208 volt havonta, tehát kb. 17 havi kereset minimálbérrel. Bár azt nem tudom, hogy a $1.30/óra az bruttó, vagy nettó. Valószínűleg bruttó.
Viszont ne felejtsük el, hogy a 60-as évek az amerikai gazdaság csúcsa volt, ekkor terjedt el az "amerikai álom" nevű koncepció. Szóval minimálbér igazából lényegtelen, mert igazából mindenki afelett keresett, még a legrosszabb munkákkal is. Talán csak a feketék kereshettek annyit. Ennek függvényében az éves átlagkereset $9430 volt, amivel csupán 5 havi keresetből kijött egy Charger. Persze ez is valószínűleg bruttó, szóval a valóságban több hónapra volt szükség. Illetve ne felejtsük azt sem, hogy a $3600-as árcédula a belépő Chargeré volt, ha nem tévedek.
Az új autók átlagára $3400 volt, szóval az átlagnál valamivel, de nem sokkal számított drágábbnak.
4
Jójó, párezer dollárt ért akkor is, mikor én vettem, nem ingyen volt. Csak nem százezer dollárt kértek el egy viszonylag szar példányért is, mint most.
#5 Teljesen más téma, mert a Japán rizsrakétás szféra Európában a kétezres évek elején lett divat a Fast & Furious, Need For Speed Underground és egyebeknek köszönhetően, a 200SX pedig az egyik alappillére volt ennek (ahogy a Supra, Skyline, Corolla AE86, stb).
Ezzel szemben az amerikai izomautók a kezdetek óta izgatták az Európaiak fantáziáját is. Néha jobban, néha kevésbé, szóval a piac nem stagnál és az árak is változnak, de közel sem annyira, hogy azt lehessen mondani, hogy "értéktelen" volt a Charger.
2-es szépen összefoglalta.
Annyit azért hozzátennék, hogy a Charger a maga idejében Amerikában nem volt egy kiemelkedő autó. Egy tök átlagos izomautó volt, átlagos áron. Annak idejében sok ilyen volt. Nem kellett extrém gazdagnak lenni, hogy meg tudd venni. Abban az időben (meg mondjuk most is) a vécéöblítőt is V8 működtette.
Ma pedig nagyjából az összes korabeli, jó állapotban lévő ilyen amcsi izomautónak / pony autónak megkérik az árát. Szóval azért ez nem a Charger sajátossága.
Nyilván ezekre az árakra nagy befolyással vannak a filmek, illetve az onnan fakadó népszerűségek. De ugyan ez igaz pl egy 67-69-es Fastback Mustangra. Azokból is a rozsdahalmaz, mozgásképtelen roncsokat is 5 millióért adják. Ami gurulni tud, az is már több tíz milliós kategória.
Ezek sajnos (vagy nem sajnos, attól függ venni akarod, vagy eladni :) ) ilyenek. Az indok mögötte pedig teljesen logikus. Egyre fogynak. Ezekből nem lesz már több. Fogynak, rozsdásodnak, törnek.. .Ezért kérnek egy szép állapotúért ennyi pénzt. Itt Európában meg aztán végképp, ahol pláne baromi kevés fut belőlük. Meg Kevés futott már akkor is, amikor gyártották.
De ugyan ez igaz a japán autókra is. Hiába írja az utolsó, hogy más téma. nem, nem az. Ugyan úgy a Skyline-ok, Suprák, NSX-ek satöbbi... Mind horibilis összegekért cserélnek gazdát a jó állapotúak. Az ok ugyan az.
Csak amég ezeket az autókat inkább a Need For Speed, meg a Halálos iramban széria, meg a tuning ujságok népszerűsítették, addig az amerikaiakat mondjuk a Hazárd megye lordjai Chargerje, Bullitt Mustangja, Tolvajtempó Shelby GT500-a, és amúgy a Halálos iramban-ban is van nem egy ilyen. Ott is van Charger, Mustang, satöbbi.
Szóval igen. Népszerűek.
Azt mondjuk én is kötve hiszem, hogy értéktelen volt egy Charger idehaza, még ha 15-20 évvel ezelőttről is beszélünk.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!