Lehet abból baja a motornak ha acea A5/B5 helyett acea c3 került bele?
Acea c3 ajánlottak mert részecske szűrős az autó,de acea A5/B5 ír elő a szerviz,
Volvo V50 2.0D 136 lovas
A lényeg lehet e baja a motornak,total ineo long life van benne 5w30
Én annak idején hibás webshop leírás miatt rakattam rossz olajat az autóba. Pont aznap jöttem rá, mikor betöltötték. Hívtam a szervizt, hogy ereszthetik is le. Ráadásul puccos olaj volt, nem olcsóért. Én ilyennel nem kísérletezek, mert a viszkozitásnál ez sokkal többről szól.
Én egyszer raktam C-st olyan autóba, amibe nem való, és onnantól kerepelt a vezérműtengely, bár az jóval régebbi konstrukció volt, amibe még A3/B4 való. Annak idején utánaolvastam, és az alacsony hamutartalom miatt csökkentett kopásgátló adalék lehetett az oka. Az még egy 8 szelepes, himbás motor volt, amiben nem voltak görgők, hanem csúszott a vezérműtengely bütyke a himbán, ami gyorsan elkezd kopni, ha nincs megfelelő kenés.
12 es ,szerintem egy alapból alacsony belső surlódásu motorba irják elő az A5 B5 szabványt, it nem okoz gondot a magasabb HTHS olaj elvileg,sőt viszont ha egy olyan motorba öntöd amibe alapból HTHS van megadva ott ha minden igaz már kevés lesz a kenés. lehet c1-vagy c-őt raktál bele,azok alacsony HTHS-esek a C3 magas HTHS
a részecskeszűrős olajokba meg meg kell hogy oldják az adalékolást más anyagokkal kopás csökentésre, foszfort ként és hamut nem alkalmazhatnak sokat.
nem?
van egy csomó más surlódás modósító adalék biztos nem?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!