Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nagyon sok hiba jelentkezett...

Nagyon sok hiba jelentkezett egyszerre a Renault Megane kocsimon - mi lehet az oka? (további infó lent)

Figyelt kérdés

Egy 12 éves Renault Megane II kombiról (1.5 dCi) van szó, használtan vettem. Bár ne tettem volna, ezt most már én is tudom, inkább a hiba okára lennék kíváncsi (mármint azon kívül, hogy francia és elmúlt 10 éves), és hasonló tapasztalatokra, illetve, hogy mire számíthatok a javítást illetően. A történet a következő:

Este be akartam állni vele az udvarba, előtte mentem vele egy kört. Nem vártam meg, hogy üzem meleg legyen a motor. Menet közben bekapcsoltam a ventilátort és a klímát, mert párásodott a szélvédő. Ekkor jelentkeztek a hibák, kanyarodás közben. Az index nem akart kikapcsolni, folyamatosan világított, villogás helyett, majd végleg kialudt. Aztán sípolt egyet, kiírta, hogy braking fault (fékhiba), steering fault (kormány hiba), felvillant az ABS, az airbag és a STOP a műszerfalon, majd bekeményedett a szervo és a fék. Leparkoltam vele, de nem lehetett leállítani a motort, csak lefullasztással. A fényszórót és a ventilátort nem lehetett kikapcsolni, csak áramtalanítással. Ezután visszatettem az akkumulátorra, elindult a ventilátor, felkapcsolt a fényszóró, nem indult a motor. A kapcsolók továbbra sem működnek, úgyhogy végleg áramtalanítanom kellett.

Tudom, hogy ezt így nehéz megmondani és rengeteg oka lehet, de hátha van valakinek tapasztalata ezekkel a típusokkal - mi történhetett? Érdemes egyáltalán megjavíttatni? Természetesen erről egy szerelővel is beszélni fogok, nem az internet népétől várom a megoldást.



2020. nov. 29. 12:11
 1/3 anonim ***** válasza:
Behalt a központi elektronika. Zsebbe nyúlós lesz.
2020. nov. 29. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Két lehetőség van:


1. Elképzelhető, hogy behányt a központi elektronika, ahogy #1 is mondta. Normál esetben azt mondanám, hogy nem ez a legvalószínűbb opció, de mivel francia, így simán elképzelhető.


2. Az ilyen párás/ködös/taknyos időben előfordul néha-néha, hogy az elöregedett tömítések mentén bepárásodik, vagy akár teljesen beázik a központi elektronika valamelyik (vagy akár több) csatlakozója és megbolondul. Az időjárási körülmények jelenleg abszolút megfelelnek ennek, szóval először ezt kéne ellenőrizni, nehogy rögtön a százezreket számold. Nem tudom hol van abban az autóban elhelyezve a modul, de ha te tudod, hozzáférsz és értesz hozzá annyira, hogy kihúzd belőle a csatlakozókat, akkor tedd meg, nézd meg látszik-e rajta beázásra utaló jel (friss víz, kosz vagy korrózió). Ha látsz friss vizet, szárítsd ki (sűrített levegő ha van, hajszárító, vagy amit találsz), majd ha van kéznél, akkor kontaktspray, vagy alternatív megoldásként féktisztító.

2020. nov. 29. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

Beázott a központi elektronika. Szárítsd ki, és ha eztán se óhajt rendesen működni, típusazonosra (sorszám, stb) cseréld, bontottan van olcsóért is.

Ja, és pucold ki az esővíz elvezetőt a levélrács felszedése után (jobb és bal oldalt is van, a bal oldali az ablaktörlő motor alatt van), mert főleg a bal oldali esővízelvezető dugulása után képes a víz túlcsordulni, és ráfolyni a központi elektronikára, azt jól beáztatva.

Eztán minden , a központi elektronikára csatlakozó csokit érdemes átmozgatni, lehúzni, kontaktsprével átfújni, érintkezőket adjusztálni, hogy jól feszüljenek... stb.

2020. nov. 29. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!