Miért nem m lehet beállítani a hátsó futóművet?
Sziasztok.
Voltunk futómű állításon mivel lengőkarok voltak cserélve és a műhely szerint a kocsi két nyomon megy.Vagyis a kocsi hátulja jobbra húz 4 centit, szemre nem látni semmit. Illetve eddig egyenesen futott, most jobbra húz ha elengedem a kormányt sima úton.
Műszakin és előző futómű állításon nem közölték ezt.
Mi lehet a probléma?
Vagy a lengőkar cserénél lehetett valami?
BMW e60 2004
Itt egyrészt részedről vannak félreértések, másrészt a szerelőid alkalmatlanok.
Legelőször tegyük tisztába azt, hogy műszaki vizsgán nem ellenőriznek futóműbeállítást. Rossz beállítást esetleg csak akkor fognak észrevenni, ha az eltérés nagy, vagy régóta fennáll és megette a gumit. Ha a gumin nem látszódik, akkor nem fognak tudni róla, így nem is tudnak szólni neked.
Neked annyit akarok még mondani, hogy nem véletlenül kell lengőkarcsere után beállítani a futóművet, hiszen annak az eccentrikus csavarjával állítod a futóművet. Ha kicseréled a lengőkart, akkor egyrészt a beállítócsavar is elállítódik, másrészt mivel az új lengőkarban a szilentek feszesebbek a réginél, ezért más beállításokat kell használni, hogy megfelelően álljon. Egy szó mint száz, az teljesen normális, hogy lengőkar csere után nagy volt az eltérés. Ezt be kell állítani.
Beállítani a szerelőnek kellett volna, de ha félrehúz az autó még mindig, akkor ő ezt nem tette meg. Vissza kell vinni és az asztalra csapni, vagy még jobb, ha eleve máshová viszed, ezt a helyet pedig elfelejted. Nekem már eleve az gyanús, hogy mi az a "4 centi". Futóműállításnál nem beszélünk centikről. Fokokról és fokpercekről beszélünk. Szóval nem tudom mire véljem mindezt, de nekem ennyi információból az jön le, hogy a szerelő inkompetens és fingja sincs a futóműállításról, ezért nem is csinálta meg normálisan.
Első körben vidd vissza és ingyen garanciába állíttasd be velük újra, aztán a többit majd meglátjuk.
#1 vagyok megint, eszembe jutott még valami: elképzelhető az is, hogy a hátulját tényleg beállították megfelelően, de elkövettek egy alapvető hibát: nem állították az elejét.
Sajnos én azt tapasztaltam, hogy sokan úgy akarnak időt spórolni maguknak, hogy nem állítanak futóművet, csak ott, ahol dolgoztak. Például a te esetedben csak hátul, vagy ha kormányösszekötőt cserélnek akkor csak elől. Állítani MINDIG kell az elejét és hátulját egyaránt, mert a kettő viszonyul egymáshoz. Ha állítod az egyiket, akkor változik a másik. Szakszerűen úgy kell, hogy először beállítod a hátulját, majd utána az elejét. Akkor is, ha csak az elejét, vagy csak a hátulját cserélték. Nem számít mi a felállás, mindig így kell csinálni, hogy először a hátulját, aztán az elejét. Szóval lehet, hogy nálad az elejére csak legyintettek egyet és kihagyták, ezért megy keresztbe.
A gumit eddig nem ette.
Most bölcsőt akartak cserélni 600 ezerért.
Na meg azt is tegyük tisztába, hogy ha egy autó kettő(!) nyomon fut az a természetes. Mivel az elméleti hossztengelyhez képest van egy bal oldali, és van egy jobb oldali nyom.
A bibi akkor kezdődik, ha az egyenesen futó autó mögött, három vagy négy nyomvonal látszik.....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!