Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hideg motorral pályán?

Hideg motorral pályán?

Figyelt kérdés

Idén saját házba költöztem, ami kb. 300m-re van az autópálya felhajtónktól. Nemrég megörököltem nagypapám turbodízel kocsiját. Eladni nem akarom, mert egy alig 2 éves full felszereltségű 5-ös Mondeo, ami alig ment eddig. De nincs tapasztalatom, hogy hideg időben hogyan használjam helyesen az autót, ha egyből pályára kell vele hajtanom ha megyek vele (így tudok eljutni a munkahelymre, ahova eddig busszal jártam). Kollegám azt tanácsolta, hogy járassam 2-3 percet indulás előtt, és ne tapossam amíg a hőfok nem áll be középre.

Ezenkívül tudok bármit is tenni?

Lehet ostobaság, de arra gondoltam, hogy teszek egy 6-7km-es kiskört is a városban aztán megyek fel a pályára. Úgy vettem észre ennyi idő alatt városban is már középen van a hőfok.

A fő bajom az, hogy egyébként alig 10km-re van a melóhelyem, tehát eleve pályán se megyek sokat.



2020. nov. 25. 06:39
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
78%

Megmondom én hogyan használom, mert te is megteheted ugyanezt:

1. elindítom, várok 5 mp-et, majd gázadás nélkül kigurulok a garázsból.

2. kiállok az udvarról, ez télen 1 perces művelet (garázst bezárni, kaput nyitni, azt bezárni)

3. az utca végéig alapjáraton gurulok

4. főútra kikanyarodva, kis gázzal felgyorsulok 50-re

5. a városhatártól ugyanúgy kis gázzal felgyorsulok 90-re


Autópálya esetén sem kell mást tenned. Nyugodtan lehet a külső sávban 90-et menni és ha nem pörgeted a motort, nem ártasz vele neki.

2020. nov. 25. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
2020. nov. 25. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:

#8: Érden az M7-es felhajtója szinte közvetlenül a lakóházak között van.

[link]

2020. nov. 25. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:
13! Igazad van, köszönöm.
2020. nov. 25. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
52%
Modern dízeleket nem járatunk percekig mert a büdös életbe nem fog bemelegedni, annyira kevés a maradék hőjük hogy az olyan mint ha hidegen használnád csak kopik tőle a motor. A lényeg hogy elindítod, maximum addig járasd ameddig lekaparod a havat meg a jeget, ha nincs akkor fél percig bőven elég. Szépen lassan elindulsz vele maximum 2000es fordulatig nyomod neki mert ennyi még kevésbé fogja megölni. Ha a mutató elkezd felfelé menni akkor már mehetsz bátrabban, de még mindig ne úgy használd mint ha üzem meleg legyen. Egyébként legalább 10-15 km kocsikázás kell neki főleg mínuszokba hogy rendesen felmelegedjen. Ha nem muszáj ne menj pályán mert ezzel hamar megfogod ölni a motort. Meg ilyen kis távolságokra nem egészséges egy dízelt használni de még nagyon benzinest sem. Jó nyilván ha ennyit kell menni akkor ennyit mész ez oké is, de ha úgy van akkor legalább 2-3 hetente egyszer menj el egy nagyobb körre legalább 40-50 km-re hogy rendesen bemelegedjen az a motor és ha elindul a regenerálás akkor az is rendesen legyen meg, mert később annyira tele lesz korommal meg midnenféle dzsuvával hogy akkor azért fogsz itt írni mert nem megy az autó és gyenge és drága a szerviz. Kis távokra nem véletlen mondják a benzinest mert azok jobban tolerálják ezeket a kis kocsikázásokat mint a dízelek. De ha elég sokat használod hosszabb távra akkor ez a munkába járás talán nem át neki, de az akkura hetente tölts rá ha nem akarsz "meglepetést" reggeli indításnál.
2020. nov. 25. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:
75%

Beindítod, megy 1 percig az autó, beülsz, a felhajtón elpörgeted 2500-ig félgázzal (igen, mehet addig), majd mész pár kilómétert 100-110-el. Utána meg mehet 130-al. Úgyis ezeknek a turbódízeleknek jó hosszú a váltója, nem kell szétpörögje magát nagy sebességnél sem. Ami fontos, ne padlózd, minél kisebb gázpedálállással menj, ezért ne kapcsolj tempomatot sem hideg motorral. Mindenki a fordulatról beszél csak, pedig nem is az a legkárosabb.

Ilyen hülyeségeket ne csinálj már, hogy körözöl feleslegesen a városban, meg hasonló marhaságok. Attól, hogy felesleges kilóméteret gyűjtesz az autóba, talán nem fog kopni? Ja és ne feledd: még mindig az autó van értünk, nem fordítva.

2020. nov. 25. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:
100%

Én se értem miért van egyeseknek ez a becsípődése és miért éreznek fizikai fájdalmat, ha 1500 fölé pörgetik a motort. Ha megfelelő olaj van benn és van olajnyomás semmi baja nem lesz. Nyilván nem kell tiltásig forgatni, hogy ne kapjon hősokkot a hengerfej. De egy egészséges 1800-2300-as fordulat sokkal egészségesebb egy hideg dízelnek, mint kínozni alapjáraton és fordulat helyett nyomatékból közlekedni. Arról nem is beszélve hogy a kettős tömegűnek se egy élmény ha alacsony fordulaton terhelve rángatják a dugattyúk munkaütemei.

Szintén dízelem van és hidegen, óvatosan gyorsítva kis gázpedál állással, de pont hogy magasabb fordulaton váltok, hogy ne essen vissza a fordulat váltás után sem. Hidegen általában elváltom 2300-2400 körül. Melegen már 2000-2100-nál is váltok. Bőven 300.000 km fölött tartok már. Új kora óta nálam van az autó. Olajfogyasztásom nulla. Turbó még gyári, bontatlan. EGR, szívósor soha nem volt elkokszosodva, nem kellett még pucerálni.

2020. nov. 26. 08:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!