Hideg motorral pályán?
Idén saját házba költöztem, ami kb. 300m-re van az autópálya felhajtónktól. Nemrég megörököltem nagypapám turbodízel kocsiját. Eladni nem akarom, mert egy alig 2 éves full felszereltségű 5-ös Mondeo, ami alig ment eddig. De nincs tapasztalatom, hogy hideg időben hogyan használjam helyesen az autót, ha egyből pályára kell vele hajtanom ha megyek vele (így tudok eljutni a munkahelymre, ahova eddig busszal jártam). Kollegám azt tanácsolta, hogy járassam 2-3 percet indulás előtt, és ne tapossam amíg a hőfok nem áll be középre.
Ezenkívül tudok bármit is tenni?
Lehet ostobaság, de arra gondoltam, hogy teszek egy 6-7km-es kiskört is a városban aztán megyek fel a pályára. Úgy vettem észre ennyi idő alatt városban is már középen van a hőfok.
A fő bajom az, hogy egyébként alig 10km-re van a melóhelyem, tehát eleve pályán se megyek sokat.
Megmondom én hogyan használom, mert te is megteheted ugyanezt:
1. elindítom, várok 5 mp-et, majd gázadás nélkül kigurulok a garázsból.
2. kiállok az udvarról, ez télen 1 perces művelet (garázst bezárni, kaput nyitni, azt bezárni)
3. az utca végéig alapjáraton gurulok
4. főútra kikanyarodva, kis gázzal felgyorsulok 50-re
5. a városhatártól ugyanúgy kis gázzal felgyorsulok 90-re
Autópálya esetén sem kell mást tenned. Nyugodtan lehet a külső sávban 90-et menni és ha nem pörgeted a motort, nem ártasz vele neki.
#8: Érden az M7-es felhajtója szinte közvetlenül a lakóházak között van.
Beindítod, megy 1 percig az autó, beülsz, a felhajtón elpörgeted 2500-ig félgázzal (igen, mehet addig), majd mész pár kilómétert 100-110-el. Utána meg mehet 130-al. Úgyis ezeknek a turbódízeleknek jó hosszú a váltója, nem kell szétpörögje magát nagy sebességnél sem. Ami fontos, ne padlózd, minél kisebb gázpedálállással menj, ezért ne kapcsolj tempomatot sem hideg motorral. Mindenki a fordulatról beszél csak, pedig nem is az a legkárosabb.
Ilyen hülyeségeket ne csinálj már, hogy körözöl feleslegesen a városban, meg hasonló marhaságok. Attól, hogy felesleges kilóméteret gyűjtesz az autóba, talán nem fog kopni? Ja és ne feledd: még mindig az autó van értünk, nem fordítva.
Én se értem miért van egyeseknek ez a becsípődése és miért éreznek fizikai fájdalmat, ha 1500 fölé pörgetik a motort. Ha megfelelő olaj van benn és van olajnyomás semmi baja nem lesz. Nyilván nem kell tiltásig forgatni, hogy ne kapjon hősokkot a hengerfej. De egy egészséges 1800-2300-as fordulat sokkal egészségesebb egy hideg dízelnek, mint kínozni alapjáraton és fordulat helyett nyomatékból közlekedni. Arról nem is beszélve hogy a kettős tömegűnek se egy élmény ha alacsony fordulaton terhelve rángatják a dugattyúk munkaütemei.
Szintén dízelem van és hidegen, óvatosan gyorsítva kis gázpedál állással, de pont hogy magasabb fordulaton váltok, hogy ne essen vissza a fordulat váltás után sem. Hidegen általában elváltom 2300-2400 körül. Melegen már 2000-2100-nál is váltok. Bőven 300.000 km fölött tartok már. Új kora óta nálam van az autó. Olajfogyasztásom nulla. Turbó még gyári, bontatlan. EGR, szívósor soha nem volt elkokszosodva, nem kellett még pucerálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!