Normális, ha 2 óra után nem tudok a rutin pályán megfelelően kanyarodni és nem “érzem” még az autót?
Zéró tapasztalatom van vezetés terén. Nem vezettem még semennyit. Nem nagyon látom a patkát vagy túl nagy ívben kanyarodok vagy nagyon kicentizve és sokat kanyargok az autóval.
SEAT Leon-on tanulok, ami szerencsére nem a legkisebb autó. De most elbizonytalanodtam, hogy lehet, hogy a 160 centimhez nagy lenne?
Vagy miért nem látom a patkát/ami az autó előtt van? Mennyi idő, míg “érezni” fogom az autót? Vagy az a baj, hogy idősen kezdtem el?
25n
Igen, pont ezért van a rutin pálya.
Az autó mérete és a te magasságod között nincs semmi összefüggés. Ha nem látsz jól ki belőle, emeld magasabbra az ülést (oktatód kérdezd meg hogyan kell).
Az autó közelében lévő akadályokat senki sem látja.
Kinek mi. Nekem csak úgy összességében azzal volt bajom, hogy az autó kezelésén túl még a forgalomra is figyelnem kell, ami eleinte nagyon megosztotta a figyelmemet. Amikor már öntudatlanul ment az autó kezelése úgy, hogy nem kellett arra is külön figyelnem, akkor már jobban vezettem.
Az első két órában meg ne akard a világot megváltani, fogadd el, hogy sokat fogsz szerencsétlenkedni, míg belejössz. Az külön jó pont, hogy nagyobb autóval tanulsz eleve, azonnal a mély vízbe, ez így a jó, később így nem ér meglepi, ha nagyobb autóba kell ülni. Én is egy méretesebb sedan VW Passat-ban vezettem, el is mondta az oktatóm, hogy ez igazából inkább jó, mintsem rossz.
Eleinte én is nehézkesen mentem, de azért a kormányt relatíve finoman tudtam kezelni, csak a kuplungról ugrálgattam. A sávokat, balra-jobbra kanyarodásokat tesztpályán jól belőttem, azzal nem volt különösebben bajom.
#3 Vagyok. Iiiiiiigen, most már eszembe jutott miért nem volt a kanyarodással problémám, ez teljes mértékben az oktatómnak köszönhető. Ha nem érzed az autót, akkor indulj ki a visszapillantó tükrökből. Ha látod, hogy az út, amire le akarsz jobbra/balra kanyarodni már a visszapillantód vonalában van nagyjából, akkor szedd alá és kanyarodj be. Hidd el, mindig jól fogsz kanyarodni, ha így próbálkozol, nem lesz túl szűk és túl nagy sem az ív. Az oktatóm így tanította nekem.
Illetve, én is zöldfülű voltam, egy kilométert nem vezettem, életem első kilométerét a tanulóautóban vezettem le, szóval ezen kár aggódnod. Ha jó oktatót választottál, akkor elsőre át fogsz menni (én is átmentem).
Ami még visszapillantókkal kapcsolatos, próbáld meg valahogy úgy beállítani a tükröket, hogy azok belső lenti sarkaiban a B oszlop és a kilincs legyenek láthatóak nagyjából. Így láthatod majd a vonalat is, illetve a mögötted levőket is. Párhuzamos parkolásnál például fontos, hogy jól legyen belőve a tükör, hisz azzal nézed, hogy ahogy tolatva fordulsz be eléred-e a padkát vagy sem.
Kanyarodáshoz és egyenes haladáshoz egyetlen dolgot kell tudnod: oda megy az autó, ahova nézel.
Kanyar közben ne a kanyart nézd, hanem, hogy hol fogsz kijönni belőle.
Amikor egyenesen mész, ne az autó előtte 2 métert figyeld, hanem amilyen messzire el tudsz nézni.
Egyébként ez annak az oka, hogy olyan gyakran mennek neki oszlopoknak és egyéb tárgyaknak: az emberekben van egy túlélési ösztön, ami a veszélyre összpontosítja a figyelmet, így a tekintetet is. Amikor ez bekövetkezik, ha tudatosan nem képes a vezető a menekülőútra nézni, neki fog menni. Vezetéstechnikai képzéseken ez az egyik alapfeladat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!