Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen hibák várhatók egy 15...

Milyen hibák várhatók egy 15 éves autón?

Figyelt kérdés
Ez egy Opel Astra H 1,6 benzines 221000km. Szép,hiba mentes állapotban van 900eft-os fix áron. Egy családtagom szerint ezt már nem szabad megvenni,mert ezen már bármilyen alkatrész bármikor megadhatja magát,hiába jó most,de öreg és sok a km benne.
2020. nov. 15. 16:39
 1/9 anonim ***** válasza:
0%

A családtagodnak üzenem,hogy nagyon jól gondolkodik!

Viszont mielőtt ilyet mondunk, mifelénk szokás megnézni (töviről, hegyire), majd utána mondjuk, hogy lutri :)


Kopó alkatrészek közül biztos cserélni kell lehet mindent is.

El kell engedni ezeket a H Astra-kat, mert idővel mindegyik totálisan szét fog rohadni (minden autóra igaz majdnem, de az Astra-k nyúlványai igen szeretnek korrodálódni).

2020. nov. 15. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

Látatlanban normális választ erre nem lehet adni.

5-10 ezer Ft-ért bevizsgálja a szakszervíz.


Nekem pl. 24 éves az (egyik) autóm és makulátlan állapotú!

Vagyis nem korfüggő.

2020. nov. 15. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Szintén H Astrám van. Szintén 15 éves. De más motor és jóval több benne a km.

Eddig olyan borzasztóan nagy gondok nem voltak vele. Idén amit költeni kellett rá: féktárcsák, betétek cseréje + most fáradt el a még gyári(!) bal első lengéscsillapító. Elkezdet engedni az olajat. Így az első kettőt párban kicseréltettem. (Azért nem az összeset, mert gyárilag aktív lengéscsillapítók vannak alatta (IDS+/CDC), ami nem két fillér, jóval drágább mint a sima.) Tavaly kellett a generátort felújítani. Előtte meg már nem is emlékszem hogy mikor volt komolyabb meghibásodás.

Ezek miatt én nem haragszom, mert kopó, fogyó alkatrészek. Egy sokat futott, idősödő autónál szerintem teljesen jó, ha csak ennyi fordul elő.

Rozsda egy deka nincs rajta. Vigyázok rá, garázsban tartom. A karosszéria már galvanizált ezeknél. Ha valahol meg s indul a rozsda, nagyon lassan terjed tovább. Ebből a szempontból, ez már közel nem F Astra! Az első bobbetétek hátsó része mögött érdemes időnként, pár évente kitakarítani. Ott meg tud állni a gané és az okozhat problémát. De ez nem kizárólag csak erre a típusra vonatkozik.

2020. nov. 15. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Most lehet azt mondják hogy ez a 15 éves autó már járhat azzal hogy szervizelni kell mert ez és ez van vele, de a használt autók ilyenek. Egy idő után bizonyos dolgokat cserélni kell. Most nem a kötelező olajcserékre, meg szűrőcserékre gondolok, hanem a fékbetétek esetleg a tárcsák is elkopnak, cserélni kell. A szíjak vezérműszíj, ékszíj vagy hosszbordás szíj ki minek hívja ugye ezeket is illik 4-5 évente vagy 100 ezer km nél cserélni vagy ahogyan az adott autó könyvében elő van írva. A gumi tömítések sem bírják örökké, a csövek sem. Ezek ezzel járnak. Az hogy egy autó öreg attól még lehet jó. Nyilván ez a 221 ezer Km ami vagy valós vagy nem ez még nem olyan vészes, egy ennyi idős autónál már ez van. A másik az hogy nem Km-t veszünk hanem állapotot. Ha jó állapotban van, nincs szét rohadva sehol, rendbe van az alváz főleg, nyúlványok, kerékívnél, akkor az már elég jó dolog. Nyilván én erősen javaslom hogy vidd el vásárlás előtt egy állapotfelmérésre, és ha ott mindent jónak látnak, nyilván biztosan lesznek apróságok aminek javasolják a cseréjét, de arra számíts hogy lehet még 100-150 ezret ráköltesz egy szerviz költségre hogy a kopó alkatrészek fékek főleg, szíjak ki legyenek cserélve, esetleg olajcsere, szűrő csere nem árt még az nem nagy tétel és akkor jó ideig nem lesz vele gondod remélhetőleg.

Persze a generátor 10-15 év után megadhatja magát, önindító is eltud kopni, főleg a szénkeféje. Persze nyilván ezek ezzel járnak, de ha csak ennyi problémád lesz vele az elkövetkező 3-5 évben akkor örülj. Akkumulátora ha 3-4 éves erősen javaslom a cseréjét. Ha te szépen bánsz vele, vigyázol rá, akkor évekig nem lesz vele remélhetőleg nagyobb gondod. Rejtett hibák meg előfordulhatnak egy ennél jóval fiatalabb autónál is. Meg az sem jó ha egy ennyi idős autóban még 100 ezer km sincs mert az annak a jele hogy sokat állt, és az sem jó egy autónak.


Abban igaza van a családtagjaidnak hogy egy ennyi idős autónak lehetnek hibái, de abban nem hogy nem szabad megvenni. Ha olyan eladótól veszed akár kereskedő, akár magánszemély aki előtte megcsináltatott rajta pár dolgot és ezt számlákkal is tudja igazolni akkor elég jól jársz vele.

Attól hogy öreg meg viszonylag sok a Km benne még simán el leszel vele pár évig, de oda is kell rá figyelni. Én még az alvázat alaposan megnézetném, ha most jó akkor minél előbb csináltatni kéne egy alvázvédőzést, és ennyi. Az alvázat egy évente legalább le kell jól mosatni és megnézni hogy minden rendben van-e vele. ha időbe elkaptok egy rozsdát akkor megúszhatjátok lakatolás nélkül is akár én még ezt javaslom.

2020. nov. 15. 23:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
A fentiekhez kapcsolódóan, kiegészítendően: Z16XEP vezérléskészlet csereintervallumra a gyári javaslat 10év/150.000km.
2020. nov. 16. 06:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

Hát nem ismerem az anyagi helyzeteteket, nem is tartozik rám. De ha van olyan pénz, amihez lehet nyúlni ha kell, akkor szerintem semmi akadálya egy ilyen vételnek.


És azért ez nem egy X5... Nem kell másfél milliót kuporgatni, hátha elromlik.

Igen, használtautó, benne van a pakliban, hogy cserélni kell ezt-azt. De ezt senki nem fogja megmondani ilyen általánosságban, hogy 15 éves autón mi romolhat el. Bármi. Meg semmi se. Lehet belenyúlsz egy olyanba, amihez még 10 évig a kötelezőn kívül hozzá se kell nyúlni. Vagy nem. Ki tudja.


De azért egy ilyen Opelnél annyira nem tudnak elszállni az árak. Ha kell is rá költeni, azért az nem milliós nagyságrendű lesz. Nem egy Maserati. Faék egyszerű kocsi.

2020. nov. 16. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

A faék kicsit kötői túlzás, de jól érzékelteti a szívó benzinmotor viszonylag kevés hibalehetőségét. :) Ha nincs benne túl sok ritka extra, pl aktív futómű, kanyarkövető xenon lámpa és hasonlók, akkor ha nem is fillérekből, de relatív olcsón szervizelhető, karbantartható.

Idősebb autónak megvan az az előnye, hogy az alkatrészárakat is szépen csökkentik. Pl 2011-ben nekem az utastér ventilátorhoz egy fokozat állító ellenállás, digit klímáshoz 80.000Ft volt és akkor még csak gyári létezett hozzá. Ma már van utángyártott 15-ért, de a gyári árát is levitték 23-ra.

Mostani K Astrámhoz pl egy vezérléscsere 500-600e Ft. Abban bízom, hogy idővel ennek az ára is a töredékére zuhan majd.

2020. nov. 16. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Előtte egy Opel corsa volt 12 évig,az idő alatt se volt ennyi hiba,mint ebbe 2 év alatt. Igaz azt 9 évesen vettem 100e km-el. Az úgy szép lassan fokozatosan,egyszerre adta meg magát.Szétrohadt,kéken füstölt,kemény volt a kuplungja,kopogott a futóműve.
2020. nov. 16. 10:07
 9/9 anonim ***** válasza:

Ez majdnem mind "kopó alkatrész".

Futómű, kuplung, hengerkopás, karosszéria is részben. Gondolom a kasztni sosem kapott tőled egy normális alvázvédőzést, üregvédelmet.

2020. nov. 16. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!