Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem szerelnek,vagy...

Miért nem szerelnek,vagy miért nem tol maga előtt a mozdony,egy puha (szivacs)áramvonalas gyűrődőzónát?

Figyelt kérdés

#puha #gyűrődőzóna
2020. nov. 14. 18:43
1 2 3 4
 21/31 anonim ***** válasza:
81%

Mert egy ilyen jellegű vasúti balesetnek relatív kis esélye van és a "csillagok együttállása" kell hozzá, meg sok figyelmetlenség, vagy a szabályok szándékos megszegése.


Autópályákon alkalmaznak ilyeneket, csak ezeket álló, lassan haladó munkagépeken.


Nyilván egy vonatra ilyet szerelni elég nagy kihívás, hiszen legyen "puha" is, gyűrődjön, de bírja ki a 100+ km sebességgel és környezeti hatásokkal (szél, vihar) járó terheléseket. Ez egy nagy sebességű vonaton baromi drága lenne, kis sebességű, kis forgalmú vasutak meg így is alig élnek.

2020. nov. 14. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/31 anonim ***** válasza:
100%
Akkor már miért ne a kocsikra tegyünk körbe 5 méter vastag szivacsot?
2020. nov. 14. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/31 anonim ***** válasza:
100%
#22 Akár.De ahhoz már olyan széles utak,és utcák kellenének
2020. nov. 14. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/31 A kérdező kommentje:
Amúgy nem kell annyira a szivacshoz ragaszkodni,harmonika is lehet
2020. nov. 14. 22:22
 25/31 anonim ***** válasza:
Mindegy a lényege annyi, hogy nem tudsz annyit rápakolni ami érdemben érezhető hatást okozna. Poénkodtam a kocsira a szivaccsal. De most tegyük fel jön egy vonat több 100 méteres fékúttal, akkor több 100 méter szivacs kéne eléje, máskülönben annyit nyernél el, hogy azzal együtt dúzerol be maga alá... na meg az sem árt, ha azért annyira kemény hogy a kocsit addig eltolja maga előtt...
2020. nov. 14. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/31 anonim ***** válasza:
82%
Harmónika? Szájhar-, vagy a sima klasszik tangóharmonika is elég? :D
2020. nov. 14. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/31 anonim ***** válasza:
62%

Azt sose értettem, mért nem alakult ki, hogy a közúti járműveken egységes magasságban felszereljenek valami vastag gumicsíkot, és akkor pl. nem lenne gond, ha szűk parkolásnál két kocsi megnyomja kicsit egymást, vagy egyéb helyen összekoccannak.


A vasútnál értem. Egyrészt az ütköző rugós, tehát most is koccanhatnak. Másrészt ha fel lenne elé szerelve egy szivacstömb, azt máris szerelhetnék le róla, amint a mozdony körüljár a szerelvény másik végére, mert összekapcsolásnál útban lenne. Hát tudod mikor fognak ezzel óránként szórakozni...

2020. nov. 15. 01:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/31 anonim ***** válasza:
100%

"magasságban felszereljenek valami vastag gumicsíkot,"

A vidám parkban volt ilyen, dodzsemnek hívják.

2020. nov. 15. 04:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/31 anonim ***** válasza:
100%

A légellenállás csökkentésének lenne értelme, főleg nagyobb sebességű vonatoknál. De ilyen van is az újabbakon. Nézz meg egy "Tampont", nem olyan az eleje mint a V43-é. Pont ezért.

Gyűrődőzónának, szivacsnak külön nincs értelme. Olyan irdatlan nagy a tömeg, akkora mozgási energiával, hogy lényegtelen hogy ott van-e vagy nem. A szúnyognak is mindegy hogy egy zselés betétes kesztyűvel kézzel, vagy egy vaslapáttal csapod le. Az eredmény az ő szempontjából ugyanaz.

2020. nov. 15. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/31 anonim ***** válasza:
100%
na ez a szúnyogos hasonlat egészen találó. :)
2020. nov. 15. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!