Egy 4.2 BiTDI motornak kb mennyi lehet az élettartalma rendszeres márkaszervízelésekkel együtt?
Szeretnék venni egy ingázós Autót ami kényelmes és elférnek benne 2-3 an ugyanígy benne.
Napi min 250 de inkább 300 km-t ingázok, kb 90% autópálya, tehát bő napi 4 óra. Még legalább fél évig
(sajnos odaköltözés/ Hotel stb megoldás nem opció, gondoltam én is rá)
Egy Audi A8L-t néztem ki 4.2 BiTDI motorral, első kézből 178ezer ellenörzött km-el 2012-ből.
Nem szeretnék új/újabb autót venni extrémebb pénzért mert, ezt úgy is lejárom, ezért kár lenne az új autó. Szervízelni márkaszervízbe hordanám én is mint az előző tulaj.
Nos a kérdés ami felmerűlt bennem hogy kb. Mennyi lehet ilyen motornak az az élettartalma , amikor nem minden nap ül hetekig a szervízben :)
Esetleg egy másik Autó amit kinéztem egy 2011 es Bmw 730LD lenne, de ezzel még nem foglalkoztam, mivel ez b terv :)
A válaszokat előre is köszönöm
Ez nem konkrét válasz, de a márkaszerviz általában a gyári ajánlást követően ritkább olajcserét alkalmaz, mint ami valóban jó a motornak.
Az én Audimon pl 30.000 kilométer a gyári ajánlás, de valójában 10.000 kilométerenként el kell vinni hogy tényleg sokáig szuperáljon a motor, ráadásul azon a ponton már rendesen fekete az olaj.
Ilyen távolságra ingáztam évekig, igaz nem minden nap, egy jóval kisebb, szerényebb motorral rendelkező autóval. 2-3-an bőven elfértünk benne.
Ha most 178.000 km van benne, akkor azt a fél évet, ~70.000km-t bőven ki kell bírnia. Egy jól karbantartott autót, dízel blokkal nem szoktak 250e valós km körül még a bontóba lökni.
Az a baj, hogy itt nem CSAK a motorral van baj. Ha valamiért mégsem sikerül belenyúlni a tutiba, akkor az sem kizárt, hogy ilyen futás mellett fél év alatt a vételár felét eltapsolod akármelyik legprémiumabb prémiumra.
AZt sem árt figyelembe venni, hogy neked csak fél évre kell autó és így a "futásorientált magyar piacon" 6 hónap alatt elinflálod az autó értékét úgy 30%-kal. Egy 7 millás A8-on úgy 1,5 millát biztosan buksz fél év alatt. Ha eladni akarod nem csak árulni akkor meg ennél is többet..
Ráadásul a fogyasztáskülönbség egy takarékos 2-3literes dízel és ez között úgy fél millió Forint ilyen futásnál.
Vegyük úgy, hogy ez a legrosszabb eshetőség. Ebben az esetben fél év alatt havi 300 000 Forintot buksz az értékvesztésen és az üzemanyagon és akkor még sem gumisnál, sem szervízben nem voltál. Ez szerintem baromi rossz üzlet.
Köszönöm szépen mindenkinek akik időt szántak válaszolni erre a kérdésre :)
#3 nem csak fél évre kéne az Autó hanem, előreláthatóan addig biztos meg kell hogy tegyem ezt a távot naponta.
Ha befejeződik és még ‘jó’ állapotban lesz az autó akkor megtartom a mindennapokra ami kb 40km szokott lenni, naptól és eseményektől függően.
Az eladás/infláció/ őszintén nem nagyon érdekel egy ilyen idős autónál. Épp ezért nem szeretnék újat venni mert ott “már” számít és meglátszik a veszteség, nameg autószeretőként egyszerűen sajnálnám “lejárni”, nameg nem nagyon “dobbantja” meg egyik új modell sem a szívemet. S-Mercit a “kína” ügy miatt nem vennék, a Bmw 7-es egyenesen taszít a hűtőrács miatt, az Audi A8-ban meg nem tetszik ez a minden de minden elektronikus Érintős, rühellem amikor 20 különböző menü után tudom csak beállítani amit szeretnék, de lehet csak “régi módi” vagyok.(céges A6 C8)
#4
Azért esett a 4.2 BiTDI re a választás mert ebből van a legtöbb “Long” modell, és ezek vannak a legjobban felszerelve, nameg a plusz súly miatt jól jön a több erő, és nekem “Long” kellene mindenképpen,
Csak nem sokat tudok ezekről a motorokról, mivel még nem volt “csak” 3.0 TDI vel szerelt Audim (A6 C6,A8 D3, Q7) azokról tudom hogy nagyon jók :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!