Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a véleményetek a start-stop...

Mi a véleményetek a start-stop rendszerrol?

Figyelt kérdés
2020. nov. 10. 13:04
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
73%

A gyártók számára hasznos, mert az összes eladó autónál már mérhető károsanyagkibocsájtás csökkentést lehet vele elérni.

Felhasználók számára fölösleges bonyolítás, mert nem hoz érzékelhető javulást. Cserébe sokak számára kellemetlen a használata.


A legnagyobb bajom vele, hogy nem jegyzi meg az autó, ha leállítom a start-stop rendzsert, így minden indulás után meg kell ezt tenni.

2020. nov. 10. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 anonim ***** válasza:
83%
A gyártóknak jó, mert 1. Kevesebb a károsanyag kibocsátás, 2. Gyorsabban tönkremegy a motor, ugyanis a legnagyobb használódás az indításnál van, tehát gyakrabban vesznek újat. Felhasználónak meg idegesítő, én kikapcsolnám, ha lenne az autómban.
2020. nov. 10. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 anonim ***** válasza:
79%
f@szság
2020. nov. 10. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:
7%
Én szeretem. Minek járjon a motor a lámpánál? Nem szennyezi a levegőt, csökkenti a fogyasztást és olyan gyorsan újraindul, hogy kb észre se veszem.
2020. nov. 10. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:
69%
#4: majd akkor is szeretni fogod, amikor cserélni kell a start-stop rendszert támogató spéci akksit? Nem hiszem, hogy addigra megspórolod az árkülönbséget.
2020. nov. 10. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:
85%
4-es, tudod mennyi üzemanyagot spórolsz meg ezzel? Egy hónapban kb. fél litert, nagyon maximum.
2020. nov. 10. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 anonim ***** válasza:
37%

A többiek leírták, hogy mi az értelme és miért rakják szinte minden autóba újabban.

Én relatív keveset közlekedem városban, inkább a tempomatos hosszabb autópályás utak a jellemzőek. Ott pedig nem oszt, nem szoroz, mintha nem is lenne az autóban.

Ha mégis városban járok, akkor első dolgom indítás után kikapcsolni. Engem zavar, hogy még be sem melegszik a motor, de az utca végén a stop táblánál már leállítja a motort és kb egy fél másodperc múlva meg indítózik. Olyan lámpáknál ahol tudom hogy sokáig van piros, vagy vasúti átjárókban hagyom, had dolgozzon, de az megint más. Több száz km autópálya után, városba beérve se kapcsolom ki. Ha üzemmeleg már a motor, akkor kevésbé zavar a leállítás egy-egy piros lámpánál.

Viszont a dugóban araszolás a másik, ahol rögtön kikapcsolom. Semmi értelme, hogy másodpercenként leálljon és induljon a motor.

Egyébként 32.000 km-nél az autóban garanciában kettőstömegű lendkereket kellett cserélni. Nem mondom, hogy biztosan ez az oka, de gyanús, hogy az előzőben ugyan ilyen felhasználás mellett bő 200.000-et kibírt.

2020. nov. 10. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:
24%

7: nálam figyel egy csomó dolgot és pl a hideg motort nem állítja le.


Mire 10 év múlva az említett aksit cserélni kell valsz nem én hajtom már a kocsit, de valsz, ha mégis akkor is behoztam az árát a fogyasztáson.

2020. nov. 10. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:
0%

Jól kivitelezve jó, de nehéz jól csinálni.

Az én automata váltós autómban úgy van megoldva, hogy indulásnál elektromos rásegítéssel már akkor gurul a kocsi, amikor a motor még nem jár teljesen, fékrásegítés nem áll le álló motornál, illetve tényleg teljesen érzékelhetetlen a használat szempontjából, hogy az induláshoz éppen újra van indítva a motor. Víz- és olajpumpa elektromos, tehát a leálló motor az élettartamot sem csökkenti.

És így is jobban gyorsul, mint szinte az összes manuális váltós autó mellettem.

Viszont úgy hallom, hogy a legtöbb autóban nagyon kényelmetlenül a jelenléte és a legtöbben utálják.

2020. nov. 10. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:
0%

8: a kezelési útmutató szerint nálam is vagy 20-féle dolgot figyel. Ha télen kemény hideg van, valóban nem állítja le. Ha részecskeszűrőt regenerál, szintén nem áll le. Ha meg volt hajtva az autó, nem áll le. Ha nincs teljesen feltöltve az akku, megint nem áll le. Ha kell a fékvákuum, nem áll le. Ha kell a klíma, vagy a hűtés, nem áll le. Stb. Ezek nálam is jól működnek. De nem várja meg hogy üzemmeleg megyen a motor, már langyos állapotban is leállítja. Ez nem tetszik.

Az akku nem tudom hogy jön ide. Valóban drágább az ezekbe való AGM akku, mint a sima ólom-savas. Utóbbi mondjuk 20-25eFt, még egy AGM 40-50. Ez nem akkora költség, ami miatt egy sok milliós fiatal autótól sikítva menekülnék. Az akku élettartamával kapcsolatban én nem vagyok ilyen optimista. Ha 5 évet kihúz, nekem az már jó. Ha kell, veszek bele másikat, fogyóeszköz.

2020. nov. 10. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!