Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Meddig tartsam még meg a 20...

Meddig tartsam még meg a 20 éves 300ekm-es autómat?

Figyelt kérdés
Ez egy Bmw e46 316 kombi 2000-es évj pont most lett benne 300ekm. Volt már törött is pontosan nem tudom mennyire de az oldala és az eleje is kapott,az egész autót átfújták már egyszer. Motorja jó(0 olajfogyasztás),váltója 2-őt kicsit nehezebben veszi,az alváz lett foltozva pár helyen,meg az ajtók alja,sávédők pár helyen(csiszolás,gittelés,hozzá lett fújva).A lengéscsillapítók is a vége felé járnak,gumik is. Úgy összességébe nem mutat rosszul most. Tartsam meg még pár évig és bontó vagy adjam el mert kapok még érte most kb 6-700at? (legalábbis szeretnék ennyit kapni érte ilyen környékén mozognak).
2020. nov. 9. 11:23
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%

Hát figyelj. Mint régi BMW tulaj (nekem egy '97-es E36 28i kabrió van hobbiautóként évek óta), ráadásul magam szerelem az enyémet elektronikai dolgokat leszámítva: szerintem az ilyet el kéne engedni. Észrevételeim:


1): Nem kapsz érte ennyit már. Az egy dolog, hogy hirdetnek ennyiért, de a tiednek azért van baja, értő szem látni is fogja hogy már nagyon hozzá lett nyúlva, és a leggyengébb motorral, elég sok kilométerrel ez most olyan 500 ezret érhet, hacsak nincs telerakva minden extrával, amik működnek is.


2): A váltó önmagában ha meghal, az annyira nem nagy gond, mert pár tízezer forintba kerül a bontott cseredarab, és bár nem kicsi, de annyira nem is nagy munka kicserélni. Ha te csinálod vagy haver, megvagy mondjuk 50 körül, ha szerviz, akkor viszont inkább 100+ lesz. Meg hát mindig lutri, hogy amit veszel bele, az jó-e, és meddig jó.


3): 300e km után azért már meg fogja adni magát egyre több dolog.

Ezek a régi BMW-k amikor tényleg egyben vannak, és gyári alkatrészekkel vannak szervizelve, akkor nagyon jó autók. De amikor nem, akkor igazi rémálom. És sajnos ebben a korban már csak akkor maradnak sokáig jók, ha vagy alig használod (én ebbe a táborba tartozom a kabrióval), vagy ráköltöd a gatyád is. A tied már egész biztosan rohadt - sajnos előbb vagy utóbb megint fog, mert amit egyszer javítottak, az ugyanott megint el fog kezdeni rohadni, és akkor lehet megint foltozgatni.


Én a helyedben napi használatra már nem vennék ilyen öreg vasat. Nekem is volt 46 szedánom, 20i 2002-ből, évekkel ezelőtt adtam el, mert egyszerűen sajnáltam télen a latyakban, meg a belvárosi agyf*szban használni, és mivel én azt is mindig gyári alkatrészekkel, minőségi módon igyekeztem szervizelni, annyi pénzt vitt el, hogy irreális volt.


Vegyél szerintem valami szaladgálósat helyette, nem lesz BMW, de megkímél sok rossztól. Aztán vegyél majd egyet hobbinak, mondjuk egy kupét, ha szereted a típust. Én ezt ajánlom.

2020. nov. 9. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%

Hozzáteszem:


HA sikerül eladnod mondjuk 600 körül, annyiból vehetsz már átírással együtt is viszonylag elfogadható autókat. Nyilván egyik sem BMW.


- VW Polo III (kínálat teteje) vagy kis szerencsével Polo IV (kínálat alja) , utóbbi már egy egészen modern autónak érződik ma is, tök használható

- Opel Astra G, igen, a csapból is az folyik, tudom hogy franc se akar ilyet aki kicsit is szereti az autókat, de tény, hogy megéri, mert elvisz A-ból B-be minimális költséggel, és mégiscsak jobb mint egy Swift.

- VW Golf IV, de itt azért vigyázni kell, sok a lerohadt suhancautó, valamiért szeretik a wannabe Vin Diesel palánták.


Ezek is mind régi vasak, viszont egyszerűbbek, és könnyebben fenntarthatóak, mint a tied. És akkor spórolhatsz egy jobb BMW-re. :) #1 voltam

2020. nov. 9. 11:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
Szerintem tartsd meg amíg működőképes, használd rohangálós illetve cipelős kocsinak, arra tökéletes.
2020. nov. 9. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%

Ez csak tőled függ. Mennyire felel meg az igényeidnek és mennyire van pénzed sokkal újabbat, jobbat venni.

Azzal az indokkal, hogy lengéscsillapítót, esetleg fékeket, gumit kell cserélni egy autón, én nem menekülnék tőle.

2020. nov. 9. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:
Hát kicsit megszerettem már és az meg a másik fő gond,hogy nincs most pénz jobbra. Egy jó G astrával vagy egy 4-es Golffal kiegyeznék,de kitudja azokon is mi jön elő,hiába szép pillanatnyilag.
2020. nov. 9. 14:33
 6/11 anonim ***** válasza:
#5 Hidd el, azokkal sem lennél sokkal előrébb, mint egy E46-tal.
2020. nov. 9. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
Ha lenne pénz érdemi előrelépésre, mondjuk 6-8 évet, 1, de inkább 2 generációt fiatalítani, akkor cserélni kellene, így ahogy van. Mivel ez nincs meg, marad a foltozgatás
2020. nov. 10. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Az a baj, hogy akik most itt azt mondják, hogy maradjon mert nem leszel előrébb egy G Astrával vagy Golffal, egészen biztos és 100% hogy nem próbáltak meg ilyen autót életben tartani.

Nem, nem vagy ugyanott. Közel sem. Egy ilyen autóhoz már csak az alkatrészár is sokkal magasabb, ahogy a munkadíj is ha szervizelteted. A sarki Józsi bácsi meg nem fogja neked megszerelni, mert nem ért hozzá. A G Astrát meg összerakja pár doboz sörért, mert jár nála hetente két darab.


Szóval szerintem kérdező, ne a gyakori alapján dönts, itt kevesen írnak választ valós tapasztalattal.


#1 és #2 voltam.

2020. nov. 11. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
#8: Ha megvesz egy bármilyen másik hasonló értékű lomot arra ugyanúgy rá kell locsolni egy jelentősebb összeget már csak a vásárlás miatt (járulékos költségek, első szervíz szb). És ugyanúgy van egy öreg hulladékja. Így legalább a saját hulladékát ismeri kívül belül és nem érheti olyan meglepetés, ami mondjuk egy frissen vásárolt autónál benne van a pakliban
2020. nov. 11. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

#9: Te tényleg nem érted.


Rálocsolás és rálocsolás között nem kis különbség van, és marhára nem mindegy az, hogy egy egyszer már szétrohadt és foltozgatott, rozsdát tekintve időzített bombát tart életben, ami ráadásul még régi BMW is, vagy egy esetleg jól kifogott egyszerűbb autót, ami még nem volt hegesztgetve, nincs a halál szélén a váltója.


Miből gondolod, hogy 600 ezerből csak lomot veszel? Ebből is látszik, hogy valójában halvány lila fingod sincs, csak osztod itt az észt, és ezzel esetleg egy másik ember zsebéből (a kérdező) még pénzt is veszel ki, mert mondjuk a véleményedet ő relevánsnak tekinti és ezért megtartja az autóját, ami mondjuk 2 hónap múlva egy 300 ezres számlát akaszt a nyakába majdnem biztosan. 600 ezerből Astra G-t, Polo III-at is olyat veszel, ami még messze nem egy problémahalmaz. Régi, igen, lesz vele gond. De probléma és probléma között is van különbség, és akármennyire is szerethető egy ilyen régi bajor gép, a probléma itt sokkal nagyobb, mint egy egyszerűbb kisautónál.


Nem olyan nehéz a logika: ezek 10+ milliós prémiumautók voltak újkorukban. Lehet, hogy ma már olcsón megkapod - ettől függetlenül ugyanúgy a drága alkatrészt kell megvenni bele ha jót akarsz és nem akarod 1 év múlva megint ugyanazt kicserélni, és a gyári alkatrész nagyon nem olcsó.


Én biztos nem tudom, végülis csak a negyedik ilyen korú BMW-t hajtom. Mindenesetre a vitát nem folytatom, majd a kérdező eldönti, hogy mit szeretne. :)

2020. nov. 11. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!