Mi a különbség a PDTDI meg a CRTDI motorok között?
Röviden: 2000 után mindenki átállt a dízelmotoroknál az adagolóról a befecskendezökre. Ezek 90%ban CR, azaz Common Rail rendszerűek voltak. A Common Rail = közös nyomócső. Egy nagynyomású üzemamyagpumpa az üzemanyagtartályból extrém nagy nyomással, 150től akár 1500 bar nyomással juttatja az üzemanyagot ebbe a közös nyomócsőre. Erre a közös nyomócsőre van rákötve a 4 (vagy 6, vagy 8) injektor, amelyek az ECU által vezérelve befecskendezik az üzemanyagot ezen a nagy nyomason, nagyon precízen.
A PD rendszert a VW találta ki. 2 dolog miatt lett így: ekkoriban Ferdinand Piech legendás vezér irányította a VW-t, és ő megakarta mutatni, hogy a VW igenis simán kitalál egy ilyen rendszert, nem kell nekik megvenni a Common Railt külső cégtől. Másrészt egyszerűen kapacitás sem volt a CR gyártójánál, hogy a VW-nek is szállítsanak. A PD elem lényege, hogy nincs magasnyomású pumpa, hanem hagyományos módon a befecskendező kapja az üzemanyagot, kis nyomáson. Minden befecskendező egymástól függetlenül működik, nincs közös nyomocső. Ezek a PD befecskendezők fix 2000 (!) bar nyomáson üzemelnek, és minden befecskendező külön állítja elő ezt a nyomást. A PD elemeket a vezérműtengely bütykei hajtják, ezért van az, hogy a PD motorokba speciális minősítesű motorolajat szabad tenni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!