Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Rossz motorolaj hatása?

Rossz motorolaj hatása?

Figyelt kérdés
Ha egy autóba, mondjuk az előírt 5W40 helyett 10W40-es olaj kerül, akkor annak milyen következményei lehetnek? Nem csináltam ilyet, de érdekelne, hogy az ilyennek milyen következményei lehetnek?

2020. nov. 5. 20:43
 1/7 anonim ***** válasza:
86%
Jó esetben semmi rosszabb esetben akár a motor végét is jelentheti, pl a tavaly iylenkori Toyota motorrol szóló cikksorozatot érdemes elolvasni TC-n.
2020. nov. 5. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
68%
Mindenki a viszkozításon lovagol, pedig az messze nem olyan fontos, mint a szabványok. Pl. az enyémbe A5-ös olajat kell önteni. Több viszkozítást is engedélyeznek, de ezt a szabványt megköveteli a gyártó.
2020. nov. 5. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
82%
Nagyon függ az autó típusától. A különbség nem túl nagy a két viszkozitás között, éveket elmenne ezzel egy igénytelebb típus, viszont amelyiknél gyári előírások vannak(pl. vw szabvány), annak gond, ha nem olyan van beletöltve. A régebbi japánok elmentek majdnem hogy bármilyen olajjal, a modernebb vvti-k vagy német autók nem nézik jó szemmel. De érdemes mindig az előirtat beletenni.
2020. nov. 5. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
39%
10000 km enként lecseréled és nem erőlteted a motort akkor nagy baja nem lesz.
2020. nov. 5. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Valahol rá van írva az olaj minősége. API SM, vagy API SN. Ha régebbi a járgány az régebbi minősítésű olajjal is elmegy, de ilyenek már csak a sufni mélyén letnek.


Aki emlékszik még az ÁFOR olajokra, az tudja, hogy azokkal is vidáman működtek a kocsik.

Nem az oljoktól fekszik ki egy motor, hanem hogy soha nem cserélték, csak rátöltöttek..de ezt senki nem vallotta még be. Ha ezt egy elit márka szervizében is meg merték csinálni, akkor biztos, hogy nem az olaj a hibás. Az élet fintora, hogy egy autószerelő vett egy japán kisbuszt egy cégtől, ránézésre tip-top állapotban. 90 e volt benne. Nos vétel után otthon derült ki, hogy sem olajat, sem gyertyát nem csréltek soha, de a könyv példásan vezetve volt.

Ahogy az én szolgálati japán kocsimban is csak minden harmadik alkalommal engedték le valójában.

2020. nov. 5. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Csak az ÁFOR időszakban az átlag motor literteljesítménye 20-35Le körül mozgott, nem 100-150+, finomodott a technika amivel együtt jár az is, hogy kényesebb lett.


A régi dízel pl elketyegett kb a leengedett motorolajjal is, egy modern darabbal meg talán egy utcát nem tudnál vele haladni.

2020. nov. 5. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
#6-os: igazad van, a fejlesztők erre gyúrnak. A japánok öt éve nem véletlenül töltenek a szigetországot elhagyó autók motorjába 0W20-as olajat, mert nem tudhatják milyen éghajlaton fogják használni az autót(bármilyen személyautót) Akár Norvég, akár Kongói polgár veszi meg, az első cserét mindenképpen hiba nélkül kell bírnia az olajnak. Abban a sivatagi országban ahol dolgoztam, soha nem láttam élő embert, hogy olajat töltene a blokkba.
2020. nov. 6. 06:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!