Mit csináljak az autómmal? Csere vagy hajtás amíg szét nem hullik darabokra?
Van egy bmw e46 320d-m. 1.8-ért vettem 5 éve, ha hiszitek, ha nem, úgy, hogy sokminden alkatrészt én vettem és én is szereltem be, 3 millió ft-ot költöttem rá 5 év alatt.
Ebben benne van 6 olajcsere szűrőkkel, komplett difi, hardy, váltórugók, kulissza, kormány elektronika, komplett első felfüggesztés, hátul gátlók cseréje, 4 új tárcsafék, 8 betét, kézifékbetét, 2 kopásvisszajelző, 3db elektromos ablak emelő, gyári új szélvédő, xenon izzók, xenon trafó 1db, motortartó bakok, szívosor dugózás, vezérlés csere, összes feszítő és görgő, színtárcsa, ékszíj, angel eyes, 4db felújított porlasztó, motortartó bakok, váltótartó, kipuffogó tartók, 2db pdc szenzor, első és hátsó lökhárító fényezés (kavics miatt elől, hátul, mert nekem tolattak, persze cetli sehol), 1 db hátsó lámpa, 4db téligumi, 6db nyári gumi, 4db téli alufelni, bőrülések felújítása, kormány bőrözés, új váltógomb, elektronikai test javítás hátul, új 90aH akksi, 4db izzítógyertya.
Hirtelen ennyi jut eszembe, mindenről van számla, amit nem én csináltam, munkadíj is benne van plusszban.
Biztosan kihagytam több dolgot is, de ezek mind ki lettek cserélve!
Minden prémium márka vagy gyári alkatrész, ami bele lett téve.
Na, ennek ellenére az autó hátsó 2 sárvédője rohad, az egyik nagyon, a másik épphogy megindult.
Oldalanként 80 ezer ft lenne a javító ív heggesztés + fújás.
A tetőn egy foltban lejött a lakk, mert nem garázsban állt az autó 5 éven át. Ette a nap, az eső a fagy...
A motornak nem olyan a hangja, mint régen. Persze dízel traktor hangja van, de mellette kerepel is valami, már 1 éve, egyre erősebben.
Az első futómű kb 300 ezer ft volt kompletten, de iszonyat kopog benne valami, 3 különböző szerelő 3 különböző dolgot mondott rá.
Az egyiknek hittem, kicserélt 2 szilentet meg 2 stab pálcát 40 ezerért, azóta is ugyan olyan.. első pillanattól.
Bocsánat, hogy hosszúra sikerült, most jön a kérdésem!
Egyetemista lettem közben, de heti 1-2x használom az autóm hazajárni szülőkhöz, illetve, ha programozni megyek Bp-en belül, vagy nagybevásárolni.
Heti kb 150km-t megyek. Főleg város, +kis szakasz autópálya.
Illetve évente 3x muszáj elmennem oda vissza vidékre 450km-t.
Van félretéve 700.000ft-om. Ez mindenem.
Illetve lejár egy megtakarításom tavasszal, ami még 1 millió ft.
Erre a pénzre nincs szükségem, csak tartalék, van lakásom, szerencsére a szüleim támogatnak annyival, hogy kényelmesen kijövök a havi pénzemből, viszont az autót magamnak kell megoldanom.
Mi a legjobb döntés?
Egyetlen egyet rontottál el, az pedig az hogy ennyi használatra dízelt vettél.
Szerintem nem nyúltál mellé csak tisztességesen mindent megcsinál(tat)tál amit kellett. A márkát meg kell fizetni ez igaz.
Vegyél benzines tucat autót azokkal nincs sok dolog és ami van olcsó.
Nekem dízelem van kis kompakt Volkswagen de városban esőben is bringázom, kútra pár literért kannával elsétálok.
De ha elindulok akkor 500-1000 kilométereket megyek vele. Sopron-Nyíregy, Sopron-Pécs stb. Évente 40-60.000et megyek. 20.000-hez elég a benzines szerintem, az a városi nyomorgást jobban bírja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!