Mit csináljak az autómmal? Csere vagy hajtás amíg szét nem hullik darabokra?
Van egy bmw e46 320d-m. 1.8-ért vettem 5 éve, ha hiszitek, ha nem, úgy, hogy sokminden alkatrészt én vettem és én is szereltem be, 3 millió ft-ot költöttem rá 5 év alatt.
Ebben benne van 6 olajcsere szűrőkkel, komplett difi, hardy, váltórugók, kulissza, kormány elektronika, komplett első felfüggesztés, hátul gátlók cseréje, 4 új tárcsafék, 8 betét, kézifékbetét, 2 kopásvisszajelző, 3db elektromos ablak emelő, gyári új szélvédő, xenon izzók, xenon trafó 1db, motortartó bakok, szívosor dugózás, vezérlés csere, összes feszítő és görgő, színtárcsa, ékszíj, angel eyes, 4db felújított porlasztó, motortartó bakok, váltótartó, kipuffogó tartók, 2db pdc szenzor, első és hátsó lökhárító fényezés (kavics miatt elől, hátul, mert nekem tolattak, persze cetli sehol), 1 db hátsó lámpa, 4db téligumi, 6db nyári gumi, 4db téli alufelni, bőrülések felújítása, kormány bőrözés, új váltógomb, elektronikai test javítás hátul, új 90aH akksi, 4db izzítógyertya.
Hirtelen ennyi jut eszembe, mindenről van számla, amit nem én csináltam, munkadíj is benne van plusszban.
Biztosan kihagytam több dolgot is, de ezek mind ki lettek cserélve!
Minden prémium márka vagy gyári alkatrész, ami bele lett téve.
Na, ennek ellenére az autó hátsó 2 sárvédője rohad, az egyik nagyon, a másik épphogy megindult.
Oldalanként 80 ezer ft lenne a javító ív heggesztés + fújás.
A tetőn egy foltban lejött a lakk, mert nem garázsban állt az autó 5 éven át. Ette a nap, az eső a fagy...
A motornak nem olyan a hangja, mint régen. Persze dízel traktor hangja van, de mellette kerepel is valami, már 1 éve, egyre erősebben.
Az első futómű kb 300 ezer ft volt kompletten, de iszonyat kopog benne valami, 3 különböző szerelő 3 különböző dolgot mondott rá.
Az egyiknek hittem, kicserélt 2 szilentet meg 2 stab pálcát 40 ezerért, azóta is ugyan olyan.. első pillanattól.
Bocsánat, hogy hosszúra sikerült, most jön a kérdésem!
Egyetemista lettem közben, de heti 1-2x használom az autóm hazajárni szülőkhöz, illetve, ha programozni megyek Bp-en belül, vagy nagybevásárolni.
Heti kb 150km-t megyek. Főleg város, +kis szakasz autópálya.
Illetve évente 3x muszáj elmennem oda vissza vidékre 450km-t.
Van félretéve 700.000ft-om. Ez mindenem.
Illetve lejár egy megtakarításom tavasszal, ami még 1 millió ft.
Erre a pénzre nincs szükségem, csak tartalék, van lakásom, szerencsére a szüleim támogatnak annyival, hogy kényelmesen kijövök a havi pénzemből, viszont az autót magamnak kell megoldanom.
Mi a legjobb döntés?
Nem akartam idáig elhúzni a bmw szervízelését, de apránként jöttek mindig a gondok az 5 év alatt.
Közel 5 millió ft-ban áll, értékét jelenleg 1,2-3 ra saccolom.
Ha nem kopogna, és szép fényezése lenne, 1,7-re.
Megcsinálása szerintem max 250 ezer ft lenne, de legalább hirdethetem úgy, hogy gondos tulajtól és hibátlan állapot.
"Na, ennek ellenére az autó hátsó 2 sárvédője rohad" - Szerintem a korábbi egyéb javítások és a rohadás közt nincs kapcsolat. :)
Viccet félretéve: a költségek nagy része kopó-fogyó alkatrészekre, karbantartásra ment el. Ez bármelyik autónál előjöhet ennyi idős korára. Az esztétikai beavatkozások pedig nem szükségesek ahhoz, hogy megbízhatóan menjen az autó.
Vettél egy valamennyire lelakott és elhasznált autót, ami ráadásul nem is ritka, nem is egyedi, de valami miatt talán a szívedhez nőtt, és elkezdted borítani bele a pénzt. Most már csak veszteséggel tudsz kiszállni belőle, ha ki akarsz szállni.
Ha nem akarsz kiszállni belőle, akkor még egy kisebb vagyont beleboríthatsz, viszont akkor lesz egy jó, megbízható autód.
Az a baj, hogy semmi garancia nincs, hogy ha bármennyiért, bármilyen használt autót veszel, azzal nem vernek át, és nem kell abba is önteni a százezreket...
Ma már a hulladékot is eladják drágán annak, aki nem elég körültekintő, és ha reklamálsz, kiröhögnek, és letagadják a csillagokat is az égről.
Add el rögtön,napi 20 kilóméterre elverni egy valag pénzt,legalább mennél vele valamennyit ha dízel de így meg kész agyrém,erre azért előbb is rájöhettél volna.
Venni kell egy 1.4-es vagy 1.6-os benzines autót pl Kia Cee'd,Ford Focus,Golf vagy akármi.Nem lesz bömös kúpolni sem fog meg bőrülés sem lesz de nem fogod rövid lejárattal elásni azt a még meglévő megtakarításodat.
Nem napi 20-at megyek, hanem heti 1x vagy 2x és 70-100 km-t, plusz neha egy kis varosi maszkalas.
Azert vettem dizelt, mert amikor valasztottam autot, Budapestrol jartam Pecsre minden heten.
120 ezer km ment bele 5 év alatt.
Én is szívesen megszabadulnék tőle már, de attól félek, hogy a következővel is lesz valami, vagy több dolog, ami nagy költség lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!