Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit csináljak az autómmal?...

Mit csináljak az autómmal? Csere vagy hajtás amíg szét nem hullik darabokra?

Figyelt kérdés

Van egy bmw e46 320d-m. 1.8-ért vettem 5 éve, ha hiszitek, ha nem, úgy, hogy sokminden alkatrészt én vettem és én is szereltem be, 3 millió ft-ot költöttem rá 5 év alatt.


Ebben benne van 6 olajcsere szűrőkkel, komplett difi, hardy, váltórugók, kulissza, kormány elektronika, komplett első felfüggesztés, hátul gátlók cseréje, 4 új tárcsafék, 8 betét, kézifékbetét, 2 kopásvisszajelző, 3db elektromos ablak emelő, gyári új szélvédő, xenon izzók, xenon trafó 1db, motortartó bakok, szívosor dugózás, vezérlés csere, összes feszítő és görgő, színtárcsa, ékszíj, angel eyes, 4db felújított porlasztó, motortartó bakok, váltótartó, kipuffogó tartók, 2db pdc szenzor, első és hátsó lökhárító fényezés (kavics miatt elől, hátul, mert nekem tolattak, persze cetli sehol), 1 db hátsó lámpa, 4db téligumi, 6db nyári gumi, 4db téli alufelni, bőrülések felújítása, kormány bőrözés, új váltógomb, elektronikai test javítás hátul, új 90aH akksi, 4db izzítógyertya.


Hirtelen ennyi jut eszembe, mindenről van számla, amit nem én csináltam, munkadíj is benne van plusszban.

Biztosan kihagytam több dolgot is, de ezek mind ki lettek cserélve!

Minden prémium márka vagy gyári alkatrész, ami bele lett téve.



Na, ennek ellenére az autó hátsó 2 sárvédője rohad, az egyik nagyon, a másik épphogy megindult.

Oldalanként 80 ezer ft lenne a javító ív heggesztés + fújás.


A tetőn egy foltban lejött a lakk, mert nem garázsban állt az autó 5 éven át. Ette a nap, az eső a fagy...


A motornak nem olyan a hangja, mint régen. Persze dízel traktor hangja van, de mellette kerepel is valami, már 1 éve, egyre erősebben.


Az első futómű kb 300 ezer ft volt kompletten, de iszonyat kopog benne valami, 3 különböző szerelő 3 különböző dolgot mondott rá.

Az egyiknek hittem, kicserélt 2 szilentet meg 2 stab pálcát 40 ezerért, azóta is ugyan olyan.. első pillanattól.



Bocsánat, hogy hosszúra sikerült, most jön a kérdésem!


Egyetemista lettem közben, de heti 1-2x használom az autóm hazajárni szülőkhöz, illetve, ha programozni megyek Bp-en belül, vagy nagybevásárolni.

Heti kb 150km-t megyek. Főleg város, +kis szakasz autópálya.


Illetve évente 3x muszáj elmennem oda vissza vidékre 450km-t.


Van félretéve 700.000ft-om. Ez mindenem.

Illetve lejár egy megtakarításom tavasszal, ami még 1 millió ft.

Erre a pénzre nincs szükségem, csak tartalék, van lakásom, szerencsére a szüleim támogatnak annyival, hogy kényelmesen kijövök a havi pénzemből, viszont az autót magamnak kell megoldanom.


Mi a legjobb döntés?


2020. okt. 30. 18:32
A kérdező szavazást indított:
Bmw, ne költs rá, csak ha megáll.
Bmw, tegyem rendbe újra, hogy megbízhatóbb legyen.
Adjam el ahogy van, 2M-ért vegyek egy max 10 éves szívó benzint.
Adjam el tavasszal, 3M-ért vegyek egy 4-6 éves keveset futottat.
Vegyek fel 2M diákhitelt, vegyek 5M-ért elektromos autót, ingyen áram, ingyen parkolás pesten.
Adjam el, és vegyek egy 500 ezres autót, amit mindig szerelgetni kell,és kevésbé biztonsagos.
Gyújtsam fel a BMW-t és a pénzemmel gyújtsam be.
22 szavazat
1 2
 1/12 A kérdező kommentje:

Nem akartam idáig elhúzni a bmw szervízelését, de apránként jöttek mindig a gondok az 5 év alatt.

Közel 5 millió ft-ban áll, értékét jelenleg 1,2-3 ra saccolom.

Ha nem kopogna, és szép fényezése lenne, 1,7-re.

Megcsinálása szerintem max 250 ezer ft lenne, de legalább hirdethetem úgy, hogy gondos tulajtól és hibátlan állapot.

2020. okt. 30. 18:39
 2/12 anonim ***** válasza:
88%
Jó sokat költöttél rá, de nem úgy tűnik, hogy itt lenne a vége. Én nem tartanám meg. Próbáld eladni, de 1,5-nél ne várj többet érte (ami 5 éve 1.8 volt, nem lesz a büdös életben 2 millió ma, még akkor sem, ha 2x annyit már bele nyomtál).
2020. okt. 30. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%

"Na, ennek ellenére az autó hátsó 2 sárvédője rohad" - Szerintem a korábbi egyéb javítások és a rohadás közt nincs kapcsolat. :)


Viccet félretéve: a költségek nagy része kopó-fogyó alkatrészekre, karbantartásra ment el. Ez bármelyik autónál előjöhet ennyi idős korára. Az esztétikai beavatkozások pedig nem szükségesek ahhoz, hogy megbízhatóan menjen az autó.


Vettél egy valamennyire lelakott és elhasznált autót, ami ráadásul nem is ritka, nem is egyedi, de valami miatt talán a szívedhez nőtt, és elkezdted borítani bele a pénzt. Most már csak veszteséggel tudsz kiszállni belőle, ha ki akarsz szállni.


Ha nem akarsz kiszállni belőle, akkor még egy kisebb vagyont beleboríthatsz, viszont akkor lesz egy jó, megbízható autód.


Az a baj, hogy semmi garancia nincs, hogy ha bármennyiért, bármilyen használt autót veszel, azzal nem vernek át, és nem kell abba is önteni a százezreket...

Ma már a hulladékot is eladják drágán annak, aki nem elég körültekintő, és ha reklamálsz, kiröhögnek, és letagadják a csillagokat is az égről.

2020. okt. 30. 18:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
69%
Esetleg ha eladnád annyiért, amennyiért viszik, és befizetnél egy új autóba? Nyilván nem BMW-be, de valami alap, olcsó, szívó benzinesbe. 3.5M-ért már lehet venni ezt-azt...
2020. okt. 30. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Az a baj, hogy nem garázsban állt. Az időjárás kikezdte a lakkot, és a rohadásba is javarészt besegített bár az típushiba.
2020. okt. 30. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
100%

Add el rögtön,napi 20 kilóméterre elverni egy valag pénzt,legalább mennél vele valamennyit ha dízel de így meg kész agyrém,erre azért előbb is rájöhettél volna.

Venni kell egy 1.4-es vagy 1.6-os benzines autót pl Kia Cee'd,Ford Focus,Golf vagy akármi.Nem lesz bömös kúpolni sem fog meg bőrülés sem lesz de nem fogod rövid lejárattal elásni azt a még meglévő megtakarításodat.

2020. okt. 30. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:

Nem napi 20-at megyek, hanem heti 1x vagy 2x és 70-100 km-t, plusz neha egy kis varosi maszkalas.


Azert vettem dizelt, mert amikor valasztottam autot, Budapestrol jartam Pecsre minden heten.


120 ezer km ment bele 5 év alatt.


Én is szívesen megszabadulnék tőle már, de attól félek, hogy a következővel is lesz valami, vagy több dolog, ami nagy költség lehet.

2020. okt. 30. 20:27
 8/12 anonim ***** válasza:
100%
Hidd el ennyi gond szerintem nem lesz mással. Én 7 éve vettem egy 15 éves Corollát, amit eddig ráköltöttem az nem éri el az 500e ft-ot. Úgy hogy ebben benne van a műszaki, a folyamatos szervíz, egy generátor felújítás, egy koccanás javítása, új szélvédő és még pár apróság. De mostmár értem miért mondhák a Bmw-re hogy pénztemető.
2020. okt. 30. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
48%
Nem vagyok Bmw párti, és nem is mondom hogy kevés a 3 millió, de ha kiszámolom akkor kb. 250 ezer Ft/10 ezer km karbantartásra nem vészes egyáltalán. Én ez alapján megtartanám - más kérdés hogy meg sem vettem volna.
2020. okt. 30. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
100%
Add el, és vegyél egy egyszerű távolkeleti szívóbenzines gépet az igényeidnek\ízlésednek megfelelően, az se gond ha régebbi évjárat.
2020. okt. 30. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!