VW Lupo 3L 1.2 TDI - Basic Settings, VCDS 1.2 Lite-al - RTFM! hiba kód Tiptronic váltó probléma. Help, mi lehet a gond, illetve, hogy csináljam legalább vissza?
Szóval, a váltó az utóbbi időben már olyanokat csinált, hogy egy Sopron - Bécs, és Bécs - Sopron útvonalon (75-75 km), oda 2-szer, és vissza is, 2-szer beakadt egy bizonyos sebességbe. Autópályán használva azt hozzá kell tenni. Amin semmi más nem segített, csak ha félre álltam, gyújtás le, majd újra beindítva, megvárva az indítómotort, hogy elhallgasson, majd újra jó lett minden. A következő ilyenig.
Rohadt nagy hibát követtem el ott, hogy tegnap "majd én megcsinálom" alapon neki estem VCDS 1.2 Lite-al. Plusz egy Youtube videóval, és a hivatalos leírással. Ami úgy gondoltam elég lesz.
https://www.youtube.com/watch?v=C5H6XyA2we0
Aha, csak azzal nem számoltam, hogy nálam hiba csúszik az egészbe, és tönkrevágja az egész váltómat. Azt hittem max nem sikerül, és ennyi, hát nem. Gyakorlatilag összekutyulta a váltót, mert, csak egy példa, "N"-be "E"-t mutat, Tiptronic módba konkrétan nem vált, "R"-t nem is látom. A kijelzőn lévő állás, és az aktuális váltókar poziciója nincs összhangban. Egy teljes katyvasz, jah, és alig tudom beindítani, mert nyilván biztonsági okokból letiltja, de így amúgy sincs értelme.
Az egész egy nyomástartó gömb cserével kezdődött. Régit, újra. Váltó olaj szint csekk, kicsit feltölt. Most félig van a tartály. Itt még minden oké volt. Előtte 4-et tudtam váltani mielőtt az indító motor beindult, utána 5-öt ami szintén kevés, de legalább jobb.
Az egész gebasz ott történt, hogy a VCDS-ben elkezdtem buherálni. A videó alapján.
A Measuring Blocks-ban az elején még a határértéken belül volt 1.85 V körül, most már 3.83 V. Hogy azon hogy kell változtatni azt sem tudom.
Hibakód keresése alapján:
"00844 - Shift Lever, Gate Recognition Switch (F257): 35-00- -"
és
"00263 - Transmission: 20-10 - Malfunction in Basic Setting - Intermitten" hibát ír.
Mert a "Basic Setting" mikor elkezdte magától váltani 0-28-ig, akkor a végén nem WAIT és KICKDOWN következett, hanem egy RTFM! üzenet, szóval félbeszakadt a procedúra, és innentől már nem volt jó. Hallom, hogy váltja magától, de a kijelző összevissza jelzi, nem szépen sorban, ez normális? Nem tudom most mit csináljak. Már az akkusarut is levettem, hátha visszaáll valami alapbeállításra, de persze naív gondolat volt. Egyáltalán tudok ezen én még szoftveresen bármit csinálni, ha már úgy cs#sztem el az egészet?
Mondanom se kell, most már annak is örülnék, ha ugyanolyan xar lenne mint előtte.
Mert most kb az agyvérzés, és az idegösszeroppanás szélén állok.
Ha valaki tud segíteni, és megoldódik általa, fizetnék is érte, mert most eléggé meg vagyok így lőve. :(
Vidd el egy váltóshoz, ezt nem a gyakorin fogják megoldani neked.
Amúgy informatikában az RTFM azt jelenti, hogy "Read The Fucking Manual" :)
Ha ez segít, Veszprémben tudok váltósokat:
Szoftveres elbaltázást nem tudom fogják-e tudni orvosolni.
Beszélj velük (de hétvégén ne hívd őket, nem szeretik).
3. Köszi. Bár Sopronban én is tudok egy helyet. Mondjuk most Sopronhorpácson van az autó, így az is plusz 30km lenne, de mint írtam
a legnagyobb gond, hogy így a saját lábán nem tudom elvinni. Szállítással, meg ha egyáltalán meg tudják csinálni valószínűleg többe kerülne mint amennyit ér használtan. Ezért próbálok egyelőre a neten keresgélni megoldást. Az egyetlen reményem, hogy a szoftver miatt qrtam el, és vissza lehet csinálni valahogy. De tényeg köszi.
Az 5 számjegy a legkevesebb
Eltet 2 év, történt valami azóta ?
7/7. Igen. Azóta eladtam szegényt. :(
Utólag úgy értesültem, hogy megjavították, remélem jól van a kis jószág.
Vettem egy kicsit nagyobbat, egy 2.0 CR TDI Scirocco-t.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!