Mi az a motorfék?
#2: ugye ezt viccnek szántad?
A motorban lévő vákuum hatására van motorfék...
A motor ellenállásából adódik. Egy motort elég nehéz átforgatni, ez az ellenállás több dologból tevődik össze (súrlódás, generátor stb.)
Akkor beszélünk motorfékezésről (más néven tolóüzem), amikor a kerekek és a motor közvetlen kapcsolatban vannak (sebességben van a váltó és a kuplung fel van engedve) és nem adunk gázt. Ilyenkor a kerekek hajtják a motort, így a motor veszteségét az autó mozgási energiája fogja fedezni, tehát fékezni fogja az autót.
#3 milyen vákuum te mesüge? A levegőt a dugattyúk összenyomják, 10-12 bar túlnyomás keletkezik.
Régebbi teherautóknál még volt egy külön kipufogófék szelep is, elzárta a kipufogást, és így a motorfék sokkal erősebb tudott lenni. Az összes régi Praga váltós Ikarus 200-ason is így volt megoldva, a féklámpakapcsoló egyben ezt a szelepet is zárta (a mágnesszelep a betáp másik felét a fordulatszámmérő kimenetéből kapta, ami 1000 környékén elvette a feszültséget).
#6
Az mire jó ha leállítás után egyesbe teszik?
#6 Nem arra gondolok. És megint az igaz választ pontozták le a f__zfejek. VÁkuumos válasz felpontozva, hiába írtam, hogy 10-12 bar túlnyomás van a sürítés végén, lepontozzák. Persze ettől még tény marad.
De semmi ilyet nem írtam, hogy megállítás után. Menet közben is a beszívott levegő összesűrítésére és felmelegítésére fordított energiává alakul át az autó mozgási energiája.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!