Lehet e autón teljesítményt növelni szabályosan?
Természetesen lehet, de vigyázz, mert ez egy ördögi kör, a világ összes pénzét el lehet költeni tuningolásra :)
Alapnak nézzük a Te 75 lovas Rover motorodat.
Az a motor kb. 100 lóerős.
De akkor hol vannak a lóerők, kérdezheted?
Először is a szívási ellenállás felemészt mondjuk öt lóerőt.
A kipufogó rendszer ellenállásán elvész a másik öt lóerő.
A motor belső ellenállásán elveszett a következő öt.
És a motor által hajtott segédberendezések, generátor, vízpumpa, olajszivattyú elvisz még tízet.
Tehát ha mondjuk sport légszűrőt teszel fel, hangolt sport kipufogóval, máris nyertél kb. 3-4 lóerőt.
És még magához a motorhoz még nem is nyúltál.
Viszont ha komolyan gondolod a tuningot, akkor szét kell borítani a motort, aztán a lehetőségek szinte végtelenek.
A sport vezérműtengelytől, a sport dugattyúkon át, a felpolírozott be és kiömlőkön keresztül, iridiumos gyertyákkal, megerősített hajtókarokkal, főtengellyel, optimalizálható motorvezérlővel, és akár egy-két turbóval megspékelve 150 lóerőt is könnyedén ki lehet szedni a motorodból.
Itt a határ a motorod teherbírása.
(Egy 1500-as Lada motorból is kihoznak ennyit.)
Viszont akkor már meg kell erősíteni a futóművet, felfüggesztést, fékeket, új váltó kell, stb. stb.
Ezért én azt javasolnám, ha nem akarod a pénzedet kiszórni az ablakon (mint én például :)), vegyél szépen rá egy eredeti gyári új, vagy bontott kipufogót, és elégedj meg azzal a hetvenöt lovacskával :)
75 lovas autót nincs értelme tuningolni.
Egyrészt ha nem gyári a kipufogód és nincs lepapírozva, megbüntetnek egy ellenőrzés során, kapsz egy bírságot és még köteleznek, hogy tedd vissza a gyárit. Kérdéses az is, hogy a műszakin átmegy-e, ha nincs csókod.
Amit úgy tudnál változtatni, hogy nem észrevehető a hatóság által, de a kocsid jobban megy, ahhoz pedig már a motorhoz kell nyúlni és nagyobb fokolású vezérműtengelyeket kell betenni, ami egy eleve nem sportos autónál nem is biztos hogy van, ráadásul teljesen más vezérlés is kell hozzá. Ez magával hozza azt, hogy az ECU nem biztos hogy kezelni bírja, és a szívó motor ECU írása lutri és eleve drága.
Egy jó állapotban lévő gyári motor általában motortípustól függően, de 20-30%-os teljesítménynövekedést elbír a gyári alkatrészekkel. Na most a 75 lóerős autód úgy lenne 90-100le. Persze erősebb lenne, de ráköltötték több százezer forintot, és egy 1.4-es Clio legyorsul a francba. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!