Kb hány éves autók kezdenek el szétesni? Például vezetékek elszakadnak, csövek eltöredeznek stb?
Ez több mindentől is függ, először is hogy garázsban volt-e tartva,
Mennyit futott az autó,
Milyen tulajdonosa volt korábban, (mennyire volt igényes)
Meg ezek a problémák általában nem egyszerre jönnek elő, csak van aki felhalmozza őket.
Nagy általánosságban egy autóra 15-20 éves kora után vagy 250 ezer km felett kell majd többet költened a szervizelésére. De ha ezeket összeadod még lehet így is jobban jársz mint ha vennél egy újat.
Van a családban huszonéves swift. Köszöni jól van.
Más márkák esetleg másként. Volt olyan újonnan vett autóm, ami 2 éves korában már rendszeresen trélerre mászott.
A vezetékek csak az ajtó átvezetőkben szoktak megszakadni általában (99%).
A csatlakozók oxidációja többnyire beázás miatt keletkezik, amit vagy javítanak, vagy nem, de előbb utóbb megjelenik miatta egy hiba.
nekem 18 éves az autóm és jól érzi magát. 5 év alatti elektromos hibái: csomagtér ajtó kábel köteg javítása a kábel átvezetőben, ködlámpa javítás (elrágta valami a kábelt), óra csoport test hiba miatt össze vissza működött, tempomat kapcsoló kar javítás. Ez 19000 ft-ba került eddig, igaz a csomagtér ajtót én javítottam.
A hétvégén cseréltem a motortérben üzem anyag csöveket, 2000 ft-ba került bilincsekkel és fél óra munka volt. 5 éve meg vákuum csöveket kellett cserélni az is max 2000 ft-ba volt csak az szivatósabb így azzal max 1 órát foglalkoztam.
Ha karban van tartva rendesen ezek többnyire kopó alkatrésznek minősülnek.
20 év felett már mindenképp, elöregszenek a csatlakozók, tömítések, beeresztik a vizet, párát, jöhet a nagy kontakthiba keresés, tátott szájjal faszerdőben rohangálás.
Gumicsövek kirepednek, stb...
A francia kocsik már jóval fiatalabb korban is szeretneknelektromosan rosszalkodni.
Vízcsöveket illik 15-20 évente lecserélni. Akkor már merevek, repedeznek. De ez nem egy őrült nagy összeg. Régi autók általában egyszerűbbek, kevesebb elektronikával. Így nagy gondot nem okoz a vezetékek öregedése.
Amúgy ha karban tartanak egy autót, nem viszik ki amikor sóznak, van garázs, főleg, ha faék egyszerű szívó benzines, 40 évesen is lehet üzembiztos állapotban. Szóval ez a "széthullás" nagyban előélet, és karbantartás függvénye.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!