Mekkora sportlégszűrőt vegyek?
Egy hét múlva új kérdés:
"Ha forralja a vizet a TDDI akkor hengerfejes?" :D
Kedves 4es. Hiába jöttél ide kötözködni sajnks nem vagyok kíváncsi az ostoba megnyilvánulásaidra. Megjegyzem, hogy a családban van még ezen kívül három autó. (Renault Laguna GT, Opel Astra G 1.2, Audi A6 2.5 V6).
Az aszfaltszaggatásról annyit, hogy a fent említett Audi kb épphogy elhagyja a fordot ;) hogy miért? Máris elmondom (ha már a fizika fogalma kimaradt az életedből de van helyette google ahova be lehet írni, hogy hány lovas az 1.8 TDDI). Nos, a Ford az mindössze 1220Kg az Audi pedig 2190Kg - kb pont egy tonnával több-. Rengeteget számít. És gondolhatod, hogy az audi nem 115 ló ;) Másrészt létezik olyan is, hogy forgatónyomaték stb stb bár ezeket hiába is mondom Neked szerintem :) a lényeg, hogy ha kemény verdát akar az ember ahoz kell a lóerő IS de nem minden abból áll. Ha jól elverem a fordot, az még harmadikban is átforgatja a kereket ;) a szaros 115 lóerejével. És mi van ha nagyobb adagolócsúcsokat rakok bele? Mi van ha chippeltetem? Nyilván lehet ezt fokozni szép hosszan... láttam 36 éves fiatot is aszfaltot szaggatni :) na részemről ennyi. Üdv!
"Másrészt létezik olyan is, hogy forgatónyomaték stb stb bár ezeket hiába is mondom Neked szerintem :)"
Azért ha rákeresel itt a nevemre, lehet rájössz, hogy ezeket pont nem nekem kell magyarázni.
" És mi van ha nagyobb adagolócsúcsokat rakok bele? Mi van ha chippeltetem? Nyilván lehet ezt fokozni szép hosszan..."
Akkor nem a gyakorin kérdeznél ;-)
Szerintem azért, mert a gyári úgy van kialakítva, hogy hideg levegő kerüljön a légszűrőhöz, míg a sportlégszűrő a motortér meleg levegőjét szívja be.
Tanulságos videók.
Az első a gyári vs. short ram (SRI, azaz a légszűrő csak úgy simán minél rövidebb csövön a fojtószelephez vezeti a levegőt), valószínűleg nálad is most ez van.
A második a hideg levegő beszívás (CAI), aminél ugyan hosszabb a csőrendszer, de hideg levegőt szív be.
Persze ez autótípus függő, tehát más-más autóval/motor típussal más-más eredmény jöhet ki.
Az SRI előnye, hogy olcsó, magas fordulaton elvileg több teljesítményt ad (ha a motortér megfelelően tud hűlni, pl.: légbeömlő nyílások a motortérbe).
A CAI előnye, hogy a hideg levegő sűrűbb, aminek köszönhetően a motor nagyobb teljesítményt tud leadni. A legnagyobb hátránya, hogy mivel általában alulról vezetik be a hideg levegőt, ezért több port, és akár vizet is fel tud szívni (esős időben), ami kb. lenullázza a motort.
Én azt mondom, a te autódnál a gyári megoldás a legjobb.
Igazság szerint a sima sportlégszűrő (short ram) csupán feltöltött sportautóknál éri meg, mert ott kis túlzással mondva mindegy, hogy mekkora a levegő hőmérséklete, a turbó/kompresszor úgyis felmelegíti, és utána az intercooler dolga lehűteni.
Szívó motoroknál pedig erőteljes szívóhangot produkál, de csak nagy tempónál van haszna, amikor a motortér a menetszéltől hűlni tud.
A videókon azért látszik, hogy mennyire minimális a különbség a gyári, az SRI és a CAI között. Hétköznapi autózásban kb. észrevehetetlen...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!