Árt a dízelnek az állandó magas (4000-4200) fordulatszám?
Ezt úgy értem hogy már üzemmeleg a motor. Időnként ingazok kb 300km-re és bő 60 km után jön a korlátlan szakasz az autópályán ahol el szoktam küldeni. Kb 70 km korlátlan szakasz van és végig padlógàzzal szoktam menni. 4000-4200 körül van a fordulatszám. Érdeklődni szeretnék hogy továbbra is használhatom e így vagy inkább óvatosabban nyomjam neki?
Amúgy 2.0 tdi motor 7 sebességes automata váltóval.
"Pedig de, nem jó neki, mert a dízelek nem erre készültek."
Pedig nem. A dízelek is arra készültek, hogy leszabályzási fordulatszám alatt használd üzemszerűen. Ugyan mi problémát okozna a 4200-es fordulatszám?
Bármilyen eszköz, gépet, autót a maximális teljesítmény közelében vagy ott használod, hamarabb elhasználódik, rövidebb lesz az élettartama.
Ennyi... Több mindentől függ, hogy mennyivel, ez a méretezéstől függ, és az adott eszköz tartalékaitól függ.
Senki nem írta, hogy a maximális teljesítménye közelében használná, csak azt hogy "az átlagmagyar a dízellel 1900-on megyünknek" magas fordulaton.
Mitől használódna el jobban, ha 3000rpm helyett 4200-on megy? Amennyivel magasabb a fordulatszám és a megtett fordulatok száma annyival rövidebb ideig tart az ezen a fordulatszámon eltöltött üzemidő. Ha ugyanabban a fokozatban van az autó akkor mindkét esetben összesen ugyanannyi főtengelyfordulattal autózza végig a szakaszt :D
240nél forog 4200at
Ez a vége és a korlátlan szakaszon végig így használom.
Köszönöm a válaszokat akkor a korlátlan szakaszon továbbra is végsebességgel közlekedek.
Persze ha van egy kis emelkedő a pályán akkor le csökken a fordqt és a sebesség is 210 körülire.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!