Kérnéd a kisebb autót környezetvédelmi megfontolásból?
Skoda octavia 1.6 dízel és fabia 1.0 tsi közül lehet választani, 0 km-es.
nincs család, munkaidő 80% home office
Mivel az új dízelekbe már kell AdBlue, így kisebb, vagy maximum ugyanakkora a károsanyag-kibocsátásuk, mint egy új benzinesnek.
Ezek után miről van szó? :)
"Mivel az új dízelekbe már kell AdBlue, így kisebb, vagy maximum ugyanakkora a károsanyag-kibocsátásuk, mint egy új benzinesnek.
Ezek után miről van szó? :)"
Arról van szó, hogy ez egy akkora marhaság, hogy leszakad a plafon fölöttem, s dagad a telefonom, mert nem bírja a bullshit súlyát elviselni. Van egy nagyon jó Totalcar cikk erről, hogy mit is szennyeznek a mai dízelek. Lusta vagyok megkeresni, mert úgyse fogod felfogni, így csak röviden a lényeg: a mai dízelek, amikből látszólag meleg levegő jön ki, konkrétan KÁROSABBAK, mint a régi, 20 éves dízelek fekete füstje. Hogy miért? Azért, mert amit a jelenlegi dízelekkel művelnek, hogy a kipufogógázt visszavezetik a motorba, elégetik újra, stb., stb., olyan apró részecskéket hoznak létre, amik 1) alapból károsabbak, 2) a tüdőlebeny nem tudja megszűrni, szóval konkrétan ahogy belélegzed, akadály nélkül, egyenesen a véredbe kerül és oda üríti ki a szennyét, komoly rákkeltő hatásait.
Tehát még egyszer: egy mai dízelből kiáramló látszólag meleg levegő károsabb, mint egy régi dízelből kifingott fekete felhő, mert a mai dízel károsabb anyagokat bocsát ki, amit ráadásul a tüdőd még meg sem tud szűrni egy kicsit se.
Van kérdés? Nincs kérdés. Szuper. Szívesen a fejtágítást.
Egyébként, kérdező, ha csak rövid távokra használnád, akkor jobb a benzin, hiába undorító 1.0 tsi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!