Kérnéd a kisebb autót környezetvédelmi megfontolásból?
Skoda octavia 1.6 dízel és fabia 1.0 tsi közül lehet választani, 0 km-es.
nincs család, munkaidő 80% home office
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha jól értem, egyik dízeles, másik benzines.
Nálam ez döntene. Környezetvédelmi szempontból is, meg az én autózási szokásaimhoz is benzines passzol, nem dízeles.
Az már csak ráadás, hogy pont annak a motorja kisebb is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez csak lózung, senkit nem érdekel a környezet védelem, főleg meg amikor évekig kell spórolni egy valamire való új autóra.
De a SUV-ok se szennyezik jobban a környezetet mint a kisebb köbcentisek.
De ami volt a napokban ellenőrzés az utakon kiderült hogy sokall több a szennyező benzines mint a dizel autó.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha meg a valóságot és a realitást nézzük az emberek 99%-nak az számít, hogy mennyiért lehet tankolni. Szimplán szólva ha egyik 5 liter üzemanyagot kér 100km-re de hegyilevegőt pufog ki a másik csak 3 litert viszont fél méteres koromfelhőt húzna maga után, a nagy többség a másodikat választaná.
Ez olyan mint a katalógusban, ott a fogyasztás, mögötte meg a CO kibocsátás, őszintén, kettő közül melyik az érdekesebb szinte mindenkinek?:D
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Gondolom céges autó akkor, neked max tankolni kell ugye?
Mert akkor c) hiszen semmilyen többletköltséged nincs de az autó nagyobb es erősebb is:)
Az egyetlen kivétel ha sehova nem járkálsz el és Pesten laksz a belvárosban, mert akkor a Fabia praktikusabb.
A környezetvédelmes dumának meg ne dőlj be, a te két autódnál semmi jelentősége vagy nagyobb különbsége nincs.
Azzal teszel jót ha amikor csak lehet bringázol/rollerezel.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ugye a széndioxid kibocsátást tartják a legnagyobb problémának, mivel ez növeli az üvegházhatást és ezáltal a globális felmelegedést.
Nos... csak hogy lássuk, mekkora képmutatás a prémium autók gyártása és vásárlásra való buzdítása mind a gyártók, mind a vásárlók részéről...
Van egy hobbiautóm, 1985-ös évjáratú, a motorkonstrukció 1983-as. 1.6 szívóbenzin, tehát azt lehet mondani, hogy mai mértékkel számolva is méretben se nem kicsi, se nem nagy. A '80-as években ez azért ráadásul inkább még nagyobb motornak számított.
Katalizátor nélküli még. Fekete plakettes.
A CO2 kibocsátása 178g/km.
Ehhez képest a 2020-as X3 BMW modellkínálat CO2 kibocsátása motortól függően 163-225g/km között van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!