Az a baj, hogy az olcsó végül mindig drága lesz.
5 éve vettem egy 10 éves autót kicsit több, mint 1 misiért. A nővérem 400-ért vett 17 éveset. Én 5 év alatt kb 200-at költöttem rá (nem számolva az olajcserét, műszakit), minden nap használom. A nővéremé fél év múlva megállt, vett egy hasonlót, az is. Most 600-ért van neki egy Talismanja, vett hozzá egy donorautót, mert nyilván komoly baja van már annak is. Kiderült, hogy a donor jobb állapotban van, mint az, amihez vették. Összességében kb 1,7 misinél tart kb és ez csak az autók vételára, nem számolom hozzá a javítási költséget, alkatrészeket, hogy mennyit nem tudták használni az autót, mert a szerelőnél állt. És még most sincs rendes autója.
Sokan hiszik, hogy vesznek egy 20 éves swiftet és nem lesz ugyan kényelmes, de a világ végéig megy 300.000-ért. Nem, nem megy. A legközelebbi műszakin meghúzzák és befigyel a gazdasági totálkár.
6-ost szokás szerint jól lepontoztátok, pedig alapvetően nem mond hülyeséget.
Az öreg autók sokszor nem azért kerülnek bontóba, mert a motor meghal, többnyire a karosszéria korrodálódik el úgy, hogy azt már javítani sem érdemes, vagy nem is lehet.
Erre az öreg Swiftek a jó példák, motorikusan lehet rendben van, vagy a kerékfelfüggesztéseknél úgy szét tudnak rohadni, hogy azt már javítani sem lehet - ezért is szajkózzuk, hogy állapot függő, hogy mit érdemes megvásárolni, 300ezerért nem konkrét típust kell keresni, hanem valamit, ami használható, nem bontóba való, és még így sem arra kell számolni, hogy semmit nem kell költeni rá.
De amíg benzines autód lesz addig csak a pénzt fogod égetni(meg a benzint)
Én elhiszem hogy nincs 5 milliód egy elektromos autóra de ez az igazság .
#9#
Az elektromos autók olyan mértékben vannak túlárazva, hogy az kétségessé teszi, valóban gazdaságosabbak-e, mint a belsőégésű motorok, és nem csak egy zöld lufi jelenleg az elektromos autózás.
Nem állítom, csak kételkedem.
Egy új elektromos autó még a támogatásokkal együtt is milliókkal drágább, mint a belső égésű motorral szetelt, hasonló méretű vetélytársa (azt most hagyjuk, hogy a használhatóságának vannak korlátjai, városban az nem számit).
Tankolással, parkolási díjakkal spórolva sem biztos, hogy azt a jelentős felárat könnyedén ki lehet gazdálkodni.
Egy használt elektomos autónál pedig azin túl, hogy szintén drága a vételár, annak lehetősége sem kizárható, hogy akkupakkot is cserélni kell majd, ami nem jelentéktelen kiadás.
Városi használatban az elektomos autóknak vannak előnyei, de az nem a spórolás
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!