Hogyan kopik el egy motor?
Csak eszembe jutott és éppen ezért lehet nem gondoltam át ezt és hülye kérdés. De a motorolajnak nem éppen az a feladata, hogy gátolja a fém-fém érintkezést? Nem ezért fontos az olajcsere is?
Az olaj egy filmréteget képez a két fémfelület között, tehát azok nem érintkeznek egymással, nincs surlódás tehát akkor hogyan tud elkopni? Hogy koptatja el az egyik fém a másikat ha nem érintkeznek?
A motor kopásának 90%-a a hidegindítás. De a motor teljes üzemidejéhez képest az szinte jelentéktelen idő, mégis ehhez mérten -viszonylag- hamar elkopnak a motorok. Másrészt az indítással párhuzamosan szinte azonnal eljut minden kenési helyre a motorolaj és ha sűrűbb is, attól még ott van és azért az csúszós így is úgy is. Illetve mi lenne a maradék 10%?
A hidegindításnl azért nem azonnal jut el mindenhova az olaj.
A hideg motorolaj sűrűbb ezért nehezebben szivattyúzható és nem tud kellően vékony réteget létrehozni az alkatrészek között.
A maradék kopás például akkor keletkezhet ha a motor nagyon nagy terhelésen üzemel. Mondjuk ilyen a lefulladás közeli állapot vagy amikor emelkedőn túl nagy fokozatban erőltetik. A fordulatszám kicsi, a nagyon benyomott gázpedál miatt az üzemanyag mennyiség nagy, viszont hatalmas erőt kell kifejteni a motor forgatásához.
Komolyan úgy gondolod, az olaj azért van, hogy "gátolja" a fémek érintkezését, és szerinted tényleg "nincs súrlódás" egy motorban?
Térj vissza az alapokhoz, olvasd újra a súrlódás, olajfilm, viszkozitás....fogalmakat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!