BMW 320d 150 le , vagy BMW 330d 184 le? illetve tényleg nagyon problémás autók a bmwk , vagy az egész egy baromság?
Nem vagyok otthon az autógyártásban,de úgytudom mielőtt sorozatgyártásba kerül bármi,előtte jópár teszten át esik, és ha megfelel minden tesztnek csak aztán kerül sorozatgyártásba.
Na de nem vitatkozni akarok,de abban biztos vagyok,hogy üzlet politika van mindenütt.
Pl.egy mai mosógép nem bír 5-6 évnél többet,de régen akár 10 vagy több évet is kibírt,persze semmi nem tart örökké,de az a lényeg,hogy minél sűrűbben kelljen cserélni, hogy a gyártó minél rövidebb időn belül minél többet adjon el.
Aláírom, amit #18 és #19 ír, amúgy #2 vagyok.
Mint írtam az előző kommentemben, nekem van E36 28i kabrióm, és volt E46 szedánom is régebben. Én nagyrészt magam szerelem, ha nem, akkor egy ismert specialistához viszem, és tény, hogy költséges a fenntartás.
Viszont cserébe ezek az autók, ha tetszik, ha nem, és nyugodtan lehet fujjogni, a mai napig olyan minőségérzetet és vezetési élményt tudnak adni, aminek már nincs párja ebben az árkategóriában. HA rendben van tartva, és HA rá van költve az a pénz, amit rá kell költeni.
Természetesen ez nem racionális döntés, lehet venni Opelt is ugyanannyiért, amit aztán olcsóbb fenntartani, és elvisz A-ból B-be. Ha az autózás csak arról szólna, hogy mi racionális és mi nem, akkor mindenki Suzukivan és Daciaval, meg Toyotával járna, a tehetősek Lexussal. Mégsem így van, nem igaz?
Én az E36-ban nem olyan rég cseréltettem le a vezérlést. Ugyebár M52B28, ez még a megbízható szívó soros hathengeres technika.
350 ezer km van az autómban, és még a gyári vezérlés volt. Nem is azért cseréltem le, mert tönkrement volna. Csak hogy ne is menjen. :)
Ugyanígy a kettőstömegű lendkereket is nemrég cseréltem, akkor volt benne 345 ezer. Még a gyári volt benne. Milyen érdekes, nem?
Tehát nem, ezek abszolút megbízható gépek lehetnek akkor, ha mindig jól voltak tartva. Csak már idősek, így nagyon kevés van valóban jó állapotban, és ami nincs, az bizony meg tudja fingatni a tulajdonosát rendesen. Ez van, a mai autók 20 év múlva nagy összeget merek tenni rá, hogy már nem lesznek nagy számban az utakon.
#21: ha már mosógép:
#22:
"Természetesen ez nem racionális döntés, lehet venni Opelt is ugyanannyiért, amit aztán olcsóbb fenntartani, és elvisz A-ból B-be."
Ezzel nem értek egyet. Nekem van egy E36 328ci-d, mondj egy korabeli Opelt amit mellé lehet tenni! Nincs ilyen. Nem volt az Opel kínálatában olyan kabrió ami ugyanazt a teljesítményt és felszereltséget tudta volna nyújtani, mint a tied. Persze hasonlíthatjuk az 1.4-es F Astrához... :D
De nézzünk meg mást. Legyen mondjuk E36 328 kupé. Mit lehet mellérakni az Opeltől? Egyedül a Calibrát C20LET-tel. Hát a Calibra fenntartása is minden csak nem olcsó :D ( van egy Calibra fan ismerősöm, neki volt egyszerre 4 a 2.0 szívótól a turbón át a V6-ig).
A prémium márkák azért prémium márkák, mert jobb minőségű anyagokból, jobb megoldásokat alkalmaznak, korábban vezetik be a drága újításokat és több a látható és nem látható extra a kocsikban. A Volvomban kb 10 centi vastag a padlókárpit(és hangszigetelőhab) és dupla üvegezésű, 220km/h-nál normál hangerőn tudsz beszélgetni benne, az E46ban is közel 8 centi a padlókárpit , az is teljesen korrekt 220km/h-nál - E46 330i-m volt, kipróbáltam párszor - de még az 1991-es 100-as Audiban is 5 centis padlószigetelés van, ezzel szemben mondjuk egy Mondeoban van egy darab 1 centis padlófilc és cső. Autópályán már 145km/h felett szétmegy benne a fejed.
Nekem pl ott volt a szedán 330 SMGvel, szerencsére probléma nélkül elvoltam vele. Mi tudta volna ugyanezt nyújtani az Opeltől? Teljesítményben csak a 2.8 turbo C Vectra és az OPC. Most akkor az OPC vagy a 2.8 turbó szervizelése olcsó, mert az Opel? Hát akkor miért nem ebből importáltak használtan évi 4000-ret az E46 helyett? :D
Azoknak az autóknak a fenntartása amiben közel annyi műszaki extra van, mint egy jól felszerelt prémiumban egy forinttal sem olcsóbb. Nekem most egy B Insigniám van, már majdnem full extra. Ha bekapok egy kavicsot akkor még e-bayen sincs mátrix-ledes lámpatest 200 000 alatt, akkor mennyi lehet az Opelnál? Szerintem ugyanúgy a Hella gyártja, mint az 5-ös BMWhez.
Mivel kb ugyanaz a szintű technika van ebben is, mint egy G30 530i xDrive-ban, ennek a szervizelése sem lenne egy forinttal sem olcsóbb, mint a BMW-é, azt Opel bameg - csak ugye nem 1.4 fapad... :D
Lehet a 840 kilós Swifthez hasonlítani egy 1400 kilós E46-ot,csak nettó hülyeség.
@25: Ugyanazt mondjuk! :D
Nem mondtam, hogy Opelt lehet BMW mellé tenni (bár régen, értsd, nagyon régen azért voltak nekik is komoly autóik). Azt mondtam, hogy mondjuk 2 misiből vehetsz egy E46-ot BMW fronton, vagy vehetsz egy H Astrát. Nyilván a H Astrával lesz kevesebb gondod, tehát racionálisabb, természetesen cserébe nem lehet a kettőt összehasonlítani. :)
Mondjuk @25, még egy kommentet hozzátennék.
A Fordot hoztad fel példaképp. A 100-as Audival nem a Mondeo, hanem a Scorpio versengett, és olyanom pont volt nekem is - azt, és az akkori 20i kabriómat "olvasztottam be" a 28i-be.
Itt láthatod a tesztjét, ez volt az én autóm, és azért ez hangszigetelésre, és minden egyébre tudta azt a komfortot. Csak érdekességképp mondom :)
Prémium márkának mondják a BMW-t. Nekem egy 116i vagy 118d, 318 nem prémiumnak számít. Meg van még pár modell. A nagyobbak 325,330,530d ilyeneket vezettem és függetlenül a koruktól valamelyik 15 éves volt, hangszigetelés, futómű, minden egyben volt. Jó volt vezetni. Nekem japán autóm van, ezt is jó vezetni, pedig nem prémium és amióta meg van több, mint 5 éve (12 éves autó) csak a kötelezőket kellett cserélni. Ellenben ismeretségi körömben 4 db 1-es BMW adta meg magát 1 éven belül vagy küzdenek különböző problémákkal a tulajok. Az egyiknek milliós gondot okozott az autó, ami nem ér többet 1.5M-nál. Ma kapható középkategóriás autók adhatnak olyan minőségérzetet, mint egy 15-20 éves BMW és azok új autók.
Akinek meg van 15-25M Ft-ja egy autóra az nem fogja húzni a száját, ha drága az olajcsere vagy az alkatrészek. Én csak arról tudok véleményt nyilvánítani, ami körülöttem történik és ebből kiindulva problémásnak mondom a márkát főleg, hogy drágábbak is. Most a fanok biztos lepontoznak, de csak a tényeket írtam le.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!