Valakinek dízeles kocsival kapcsolatban részecskeszűrő hiba?
A nagyon régi, korai részecskeszűrős dieseleknél volt ez probléma, pl. Peugeot 607, 407, Volvo S80, stb.
Ma is érdemes még néha, kb. havi 1-2 alkalommal hosszabb távokat menni velük, de igazából ha csak nem hajtasz direkt arra, hogy kinyírd a részecskeszűrőt, akkor nem fogod tudni tönkretenni. Ha mégis eltömődött akkor szakszerű módszerek léteznek a tisztítására, az autószerelőd leveszi a DPF-et, elküldi egy erre szakosodott gépműhelybe (akik elsősorban kamionos flottáknak dolgoznak, csak szerencsére egy személyautó részecskeszűrője is pont ugyanúgy működik), ott átmossák mindenféle vegyi anyagokkal, s visszaküldik megtisztítva: szerintem még olcsóbb is, mint mindenféle illegál tyuningmestereknél kiiktatni a kipufogógáz tisztító rendszert (aztán majd lehet sírni, ha a biztosító visszautasítja a leégett autó kártérítését, miután a motorvezérlő megpróbálta 500 °C-ra hevíteni a nem létező DPF-et regenerációs üzemben). Máskülönben a DPF pont olyan, a jármű teljes élettartamára tervezett alkatrész, mint a katalizátor, kormánymű vagy a dugattyúk.
Én csak azt nem értem, hogy hogy lehet valaki akkora egy bőgőmajom, hogy:
1. városi araszolásra dízelt vesz,
2. kiiktatja az állandóan elduguló részecskeszűrőjét,
3. tovább mérgezi a szűrő nélküli kotlák szeméthegyével a város levegőjét,
4. majd kikéri magának, amikor ezt valaki megjegyzi neki.
A szekunder szégyen jár át, hogy ilyen önző gyökér parasztoknak szavazati joga van és autóba ülhetnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!