Szerintetek a Renault autói jelentősen fejlődtek a 2000-es évek elei állapotokhoz képest? A Reanult modelljei felveszik a versenyt a VW-csoport gyártmányaival, esetleg már a japán autókkal is?
2000-es évek eleje: kacsaseggű Mégane, 1.5 dCi, olcsóhúsnak híg a leve feeling autók... Ma mi jellemzi a Renault? Tudnak autót gyártani vagy megmaradtak ugyanúgy az Opel-Peugeot-Fiat-Ford szintjén?
Nekem sosem volt Renaultom, nem is szimpatozálok vele, de két modelljük tetszik: (1) Renault Clio, (2) Renault Kangoo.
Választ olyan írjon, akinek van / volt Renault-ja és remélem, hogy nem csak a Renault Thalia / Symbol tulajok írnak majd választ, ugyanis ez a modell egy low budget car, így nem szerencsés összehasonlítani egy pl. VW Golffal.
Renault a világon az egyik legnagyobb konszern, számos márka tartozik hozzájuk. Az előző 10 évben nagyon jó autókat gyártanak.
Ha megnézel felméréseket, a 10 évnél nem idősebb autók között nem nagyon fogsz találni franciát. Cserében a németek és japánok, de főleg a britek igen.
Felszereltségben is jók, mindent beletesznek, amit a konkurencia. Árban meg valamivel olcsóbbak.
A 2000-res évek elején is csináltak baromi jó autót. Pl az említett Cliók (és szegény országokban a Thaliák is) agyonüthetetlenek. 20 éves Cliókat megnézel, egy szem rozsda nincs rajtuk, és a benzinmotorjai baromi jók, pörgősek, megbízhatók. Persze írtad, hogy a low budget nem érdekel, de más márkánál is úgy van, pl az Audinál, hogy a 20 éves Audi A3 drágább, mint a 20 éves A8, remélem érted a párhuzamot. A kisautók tartósabbak minden márkánál a nagyokhoz képest.
Amúgy meg így 2020-ban a Renault jobb, mint az elcseszett elektronikás Opel, de egy Peugeottól vagy Fordtól semmiképp nem jobb. A Peugeot mindig is jobb volt, mint a Renault véleményem szerint, a Ford pedig szerintem egy kategóriával jobb, mint az új Renaultok, főleg a Focus és Mondeo. Nem mondom, nagyon jó és szép, egyedi a Thalia, de egy Passathoz képest vagy akár egy Mondeohoz képest... Még össze sem lehet hasonlítani. Az új Cliók is jók, praktikusak, megbízhatók, de ha átülsz egy 7es Golfba... mintha nem is egy kategória lenne. És a 8as Golfot még nem is láttuk.
Szóval véleményem szerint a Renault ugyanott tart, mint 20 évvel ezelőtt, Opel, Ford szint. Illetve az Opelt megelőzte, de az Opel zuhant le, nem a Renault lett jobb. Illetve én a Renaultot egyre szürkébb, unalmasabb, semmilyenebb márkának látom, hogy vannak már az olyan vagány, egyedi modellek, mint a Twingo, a Vel Satis, a nagymotoros Lagunák, extrém formatervek, stb.
A legjobb autók most jelenleg, a legtöbb ember ezt veszi.
"Amúgy meg így 2020-ban a Renault jobb, mint az elcseszett elektronikás Opel"
Ez nekem új infó. Mi a gond az Opelek elektronikájával?
Új, mostani Megane-nal vittek már. Kinézetre, anyaghasználatra teljesen korrekt. Nyilván nem szabad a prémium kategóriához hasonlítani, de átlagautókhoz képest nekem nem volt vele semmi bajom. Egy kivétel. Nekem vesszőparipám az autók alvázvédelme. Általában az aljukat mindig megnézem. Láttam itt is pár csupasz lemezfelületet. Szóval 10-15 év múlva megnéznék egy ilyet, hogy áll akkor. De addigra már általában úgysem annál az első tulajnál vannak ezek az autók, akik annak idején makulátlanul és boldogan kihozták a szalonból.
2000-es állapotokhoz képest???
Renault Laguna, 1996-os, 2000-es benzines, 397000km-rel lett eladva.
Motorja olajat nem ette, kaszni kicsit már rozsdás volt, de az alja tökéletes.
8 év alatt féltengely hibája volt, meg gyújtótrafó.
Ennyi.
Ment mint a mérgezett egér.
Jópár ismerős, aki ült benne, elég hamar színt váltott a fejük, és átgondolták a német-autó imádatukat elég erősen.
Thalia low bidget autó, viszont nagyon össze van rakva.
Faék egyszerű, agyonüthetetlen motorok.
A dízeleknek is a nyomorék üzemanyagrendszer a hibája. Evvel a renault eléggé mellélőtt. Na utána nem is szerelték már olyan ÜA rendszerekkel a motorjaikat.
Végül kérdezz meg egy autószerelőt, hogy a renault motorjait össze lehet e hasonlítani a németekével: opel, vw, stb.
Lehet, ki fog röhögni.
A 2000 után "low budget" német autóknál még egy nyugdíjazott öszvér is jobb...
2004-es Megane 2-esem van, most 260 ezer km van benne, per sacc a 3. gazdája vagyok.
Eddig csak a kopó alkatrészek+ gumicsere (téli-nyári), meg az előző tulaj "hanyagságai" (nem működő klíma és jobb első ablakemelő) volt a súlyosabb tétel.
Egy éve van nálam. Megszerettem.
Tervben van még -az én egyéni kényességem miatt- az összes lengéscsillapító cseréje + hátsó rugók (az elsők megvoltak decemberben lengőkarszilentekkel, toronycsapágyakkal).
Szóval igyekszem rendbetenni azt, amit az előző tulaj már azért nem finanszírozott, mert "jön az új autó".
Ez amúgy a kocsi szervizkönyvén, és a kis mappájában mellékelt számlákon tisztán látszik. Végig vezetve, csatolva... majd mielőtt hozzám került volna, az előtt 3 hónappal, fél évvel minden esedékes dolog elvégzése hirtelen "mintha elvágták volna".
Mindemellett imádom. Hibátlanul működik, nincs lelakva.
A Reanault nem tudom, azt viszont igen hogy mióta megvette a Nissan-t azóta nagyot romlott a minőség.
A Vw sem jó, de a Renault még rosszabb.
Fura hogy itt szidják a Fordokat, az összes ismerősöm meg van vele elégedve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!