Le akar húzni a szerelő?
Van nekem egy 1.4es Renault Thaliam, pár hónapja vettem, 299.999 Ft volt.
Most elvittem szerelőhöz. Összeírt egy csomó mindent, hogy miket kéne cserélni. Ráadásul totál dárágn. A végösszeg több lett, mint az autó ára.
Pl Kézifék kötél: 32.000 Ft. Létezik ilyen alaktrész egyáltalán? Mi a szerepe? És mi 32.000 egy ilyenen?
Üzemanyagszivattyú 15.000
Másik tétel a féltengely csere. De ezt is 2x írta fel. Ráadásul nem is ugyanannyiba kerül. Szerpeel a listán 30 ezerért, és 45 ezerért. Ez mi???
Felírt egy csomó szilentet a futőműnél, de ezek nem drága alkatrészek. Azt mondja itt folyik el az olajam. De a futőműnél hogy folyik el? Mi köze a motorolajnak a futóműhöz??
Azt is mondta, hogy kuplung is eléggé gáz, szinte tárcsáig van kopva. De ő ezt csak szettben cseréli, mert hogy ezek össze vannak hangolva. Csak szett kb 2x annyi mint a tárcsát cserélné.
Sok egyéb kisebb tétel is szereplt a listán, ha lecserélném a gumikat is most, akkor több mint 300 ezret költenék el a 300 ezer Ft-os autómra.
Úgy érzem át vagyok verve, le akar húzni. Pl miért szerepel 2x más árral ugyanaz az alkatrész?
na, ezért nem kell hulladékot venni - egy 300 ezres javítás azért nem annyira extra....
de a bárdi/unix/láng stb oldalon meg tudod nézni az alkatrész árakat
kérhetsz más ajánlatot is
amit meg félreértettél, azt meg tudod kérdezni egy másik szerelőtől is (olyat biztos nem mondott, hogy a motorolaj a futóműnél folyik el)
Amúgy mostanában nincs műszaki oktatás a jogsiszerzésnél? Amikor én tanultam, akkor még volt.
Miért ne létezne kézifék "kötél"? Kézifék bowden néven keress rá. Ennyi az ára.
Üzemanyagszivattyú ára stimmel.
Féltengelyból van jobb, és bal. Ennél a típusnál a bal oldali drágább. Ezért szerepel 2x.
Kuplungot nem cserélünk máshogy, csak szettben. Kuplung készletet szokás venni.
Igazából nem értem a vergődésed tárgyát. Gondolom vettél valami leélt import fost 300-ért, a számládon meg volt 320
Rengeteg meló is lesz az autóddal, kb szét kell szedni az egészet. Nem csak az alkatrész a 300, ebben jó pár munkaóra is benne van
Ilyen az amikor a csóróság kéz a kézben jár a teljes hozzá nem értéssel.
Semmi extra nincs se a cserélendő alkatreszek listájában se az árukban.
Ez ennyi. Egy normális szervizben garanciával számlával. Nem vagy átverve.
Látom az öntudatod nagyobb mint az eszed. Javaslom kérdezz meg másik szerelőt is.
amikor az egyszeri hülye vesz egy autót és azt hiszi olajat kell cserélni benne 10 ezer forintért és kiviszi a világból :DDD
egy 300 ezer forintos autón nem szokás semmit cserélni
elég ha nem rozsdás, és átmegy a műszakin a felfüggesztés és a fék
aztán örülni neki ameddig tart
teljesen felesleges egy vagyont rákölteni
ha elkopott kidobod és veszel egy másik romot
ráadásul a thalia az mindig is paraszthintó volt, már akkor vacak volt a amikor kijött a gyárból
ami 20 évesen is autó azt meg nem kapod meg 300 ezerért
Az írásodról ordít, hogy alap, felhasználói szinten sem értesz az autók műszaki felépítéséhez. De okosabb akarsz lenni mint a szerelőd?!
300e-ért ne várj csodát, hogy csak tankolni kelljen és soha semmihez hozzá ne kelljen nyúlni! Amiket felsorolsz gyakorlatilag kopó alkatrészek, amit egy idősebb autónál nem nagy kuriózum, ha cserélni kell. Az árak pedig teljesen rendben vannak. Ennyibe kerül. Nem értem, hogy aki reálisan nem képest felmérni, hogy egy autó fenntartása milyen költségekkel jár, az mért érez mégis ellenállhatatlan késztetést, hogy megvegyen valami olcsó lomot...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!