Megéri használtan toyota priust venni?
Az akkumulátor cellák külön cserélhetők benne, egy lefingott akksi is visszaállítható közel 90%-osra, azt hiszem nem is olyan drága mutatvány. Mivel hibrid, a benzinmotorja egész életében ,,optimális" feltételekkel üzemelt, biztosan sokkal jobb állapotban van egy hasonló futásteljesítményű nem hibrid autónál. A nyomatékösszegzője (ez van benne váltó helyett) egy bolygómű és pár nagyobb fogaskerék, gyakorlatilag ez sem tud tönkremenni. A villanymotorok is rengeteget bírnak. Egyedül a villanymotorokat hajtó IGBT modulokról nincsenek elképzelések mennyit bírhatnak, de mivel egy mozgó alkatrész nélküli elektronika, valószínüleg ezektől se kell tartani.
Igazából toyota hibrideknek a legegyszerűbb a felépítése, és ettől olyan jók.
Ezt a sok pozitívumot azért írtam, hogy nem alaptalan öreg priusban gondolkodni, de mindenképpen jó volna egy hozzáértővel együtt megnézni, átnézetni a kiszemelt autót.
Volt szomszédom vett, azt mondja nem bánta meg, 2 viszonylag váratlan kiadással találkozott (egyik se kibírhatatlan összeg)
- rögtön vétel után el kellett vinni valami prius guruhoz aki bütykölt bele utólagos indításgátlót - állítólag ez nagyon kell mert viszik mint a cukrot
- évente egyszer el kell vinni fék "beállításra" ami abból áll, hogy a fékdobok (ha jól emlékszem dobfékes) összerohadnak mert hacsak nem padlófékezel akkor azok soha nem mozdulnak meg. A "beállítás" egy nagy kalapáccsal történik.
Ha végleg kisül az akksi akkor nem indul a kocsi. A nepperek azzal szoktak játszani, hogy a még működő Priusokból kiszedik a blokkokat és csak annyi jót raknak vissza, hogy még éppen önjárásra képes legyen a jármű, mikor átadják az új tulajdonosnak. Az összes cella cseréje 5-600 ezer forint körül van - szerintem olyan akkumulátorral közlekedni amiben csak a cellák fele jó kb. olyan, mint a minimális profilmélységű gumi vagy a 10W40 motorolaj: hiába szabályos, műszaki igénytelenség.
A különcség, a zöld faktor meg "Toyota megbízhatóság" hiába növeli az árat, a hátsó fejtér méretét nem tágította az idő és használat, már maga idejében is nagy kocsi volt rossz méretkihasználással. Sokkal olcsóbban üzemeltethető és fiatalabb autókat lehet kapni ugyanennyiért, amik kisebb méretben nyújtják ugyanazt a praktikumot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!