Az autódiagnosztika hogyan tárja fel a hibákat?
Ha van egy használt autó, amiből esetleg törölték a hibakódokat, azon a márkaszervizes autódiagnosztika hogyan talál hibákat?
Beindítanak minden funkciót, amihez diagnosztika tartozik, és akkor ki kell jönnie a hibakódnak, ha van?
Vagyis az esetleges kitörölt hibákat is fel tudják tárni?
Kétféleképpen:
- több hibatároló réteg létezik, főleg a modernebb autókban, viszont ha esetleg kifognál egy kistílű pitiáner csalót, az jó eséllyel nem lesz azon az értelmi szinten, hogy ezeket tüzetesen mind végigtörölje (nem jellemző az ilyen csalás egyébként, max tesóknál, de ott ezer más oka is van, hogy miért szigorúan tilos akár csak szóbaállni velük)
- egy jobb helyen nem csak rádugják a gépet, megnézik mit dob, aztán kinyomtatva odaadják hogy tessék, 15 mátyás lesz tezsvérem, hanem mennek mondjuk előtte egy kört, vagy legalább beindítják annyira, hogy az egyértelmű hibák előjöjjenek
#4 valahogy így, bár eléggé random tud lenni, hogy mi jön ki és mi nem...
amikor odamész, legyen hideg az autó, tegyetek vele egy szép nagy kört, majd utána diagnosztika
nem garantált hogy mindent kihoz, de ha valami nagy hibát próbálnak explicite elsunnyogni, az jó eséllyel kibukik
de mint mondtam, fehér embernél ez a lehúzás nem kimondottan gyakori
Ehhez képest pl. a prohardver autós fórumának moderátora is poénkodott, hogy így adott el autót:
"Hibatárolót nézett ugyan de pl élő adatot nem nézett (különben rájött volna hogy egy kalap sz@r az autót amit éppen megvételre jóváhagy). Ja persze hogy nem volt hibakód, mert frissen volt törölve a hibatároló. :)"
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!