Az igaz, hogy egy 1 milliós motorral már gyorsabb tudok lenni, mint egy Lambhorgini?
Igen, van olyan motor 1 millióért, ami jó (!!) pilótával gyorsabban gyorsul bizonyos sebeségig, mint néhány Lamborghini. Hangsúly a jó pilótán. Ha te ülnél egy ilyenre, nem gyorsulnád le a Lambroghinit, de tapasztalat híján inkább zakóznál egyet, amikor megpróbálod legyorsulni. Modern sportkocsiban van launch control, amivel igazából csak gázt kell taposni, a többit intézi a számítógép. Egy olyan 1 milliós motorban, ami tud gyorsabb lenni, nem lesz valszeg semmi segédelektronika (max ABS), mert annál öregebb. Illetve a legtöbb Lamborghini végsebessége több, mint a legtöbb ilyen motor végsebessége. Csak mondjuk 150-ig, 200-ig a motor hamarabb felgyorsul. Utána viszont a Lamborghini megy tovább, mint a mozdony, a motor meg 299-nél szabályozva lesz (gentlemen's agreement).
Mert motorozni jól megtanulni csomó idő és energia, a legtöbb embert nem vonz a motorozás annyira. Statisztikailag veszélyesebb a motor. Van, akinek a kocsi tetszik, motor nem annyira. Rengeteg oka van.
>>> "Modern sportkocsiban van launch control, amivel igazából csak gázt kell taposni, a többit intézi a számítógép."
És a féket! :)
Legalábbis az enyémben így van, EPS-t limitált üzemmódba, váltót sport/dynamic módba kell kapcsolni, majd először a féket, aztán a gázt teljesen le kell nyomni, ekkor kb. 4000-5000 körüli fordulatra teszi a motort launchra készen (autótól függően).
Amikor elengeded a féket, kilő az autó. De ez még egy nagyon jó stabilitású autónál is igényel egy kis tapasztalatot, mert a launch control tényleg brutálisan megindít már 300 lóerőnél is és könnyen el lehet veszteni az uralmat az autó fölött.
Bár persze az igaz, hogy a motor sokkal nehezebb.
Elérhető végülis bár 1misi kicsit kevés de pl 1,3-1,4ért már vannak elég jó 1000-res speedek amik 7,5másodperc alatt meg futhatják a 0-200km/h-át. Ez persze csak a vételi koltség,még van páregy ilyen motornál.
végsebességük is kb 290,óra szerint persze 299.
Nekem kawasaki z1000-rem van második generációs,tehát a 125lovas verzió.
Ez egy naked bike tehát korán sem megy úgy meg porog annyit mint egy speed motor,légellenálás is jóval nagyobb és a motor súlya is, de pl 3,45s 0-100at már mentem illetve 6,9s 100-200-at is. Az utakon nem hagyott ott még autó ezzel sem.
Szóval végülis igen,motorral toredék pénzért kapsz olyan gyorsulási értéket és végsebességet mintha olyan autót vennél amik ezeket teljesíteni tudják. Azonban a motorozás és az autózás egyáltalán nem hasonlít egy másra,tehát ilyen szempontból meg nem sok értelme van a hasonlítgatásnak.
Tegyük félre a viccet. A versenymotorok általában jobban gyorsulnak, mint a versenyautók, mert jobb a teljesítmény/tömeg arányuk és kisebb a légellenállásuk. Persze most már itt vannak az elektromos verseny gépek, amik mindent vernek.
Ezzel együtt nem mindegy, mit hasonlítasz. Hány éves modell? Milyen állapotban van? Egy 1 millióért kínált motor valószínűleg nem tudja a gyári gyorsulási adatait hozni, így kérdéses, hogy le tud-e nyomni egy vele egy kategóriás, karban tartott sportkocsit. Széthajtott, lógó belű motort sokkal többet láttam, mint lógó belű prémium sportjárgányt. Valószínűleg aki 40 millió felett keres autót, jobban tudja fizetni a szervizelést is...
18-as pedig láss csodát pont 1 misiért itt van egy,ami oda veri a hurracant vagy gallardo későbbi lp sorozatából bármelyiket.
Nem azt mondtam, hogy nincs hanem, hogy nem sok esély van rá...
Bár hozzá kell tenni, hogy nem vagyok nagy autó/motor szakértő, így pl.: a fenti motorról biztos nem gondoltam volna, hogy képes ilyenre.
Tehát a válaszomat vehetitek semmisnek :D
Bocsi...
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!