Kb.174 és 65kg vagyok, tavasszal vizsgáznék motorkerékpárra, a1 vagy a2 kategórián gondolkodom, és a kérdés az hogy mekkora vas az ami nekem való gondolok itt a motor tömegére, CCM, és a többi dologra.
Ha A1, akkor nyilván 125-ös lesz. Ha A2, akkor se kell egyből feltétlenül 35 kW 650cc. Ha még nincs semmilyen tapasztalatod, akkor 250-est ajánlok elsőnek. Az már kényelmesen fel tudja venni a tempót a környező autókkal akárhol, azaz biztonságosabb, mimt egy 125-ös, amivel szemben gyakran türelmetlenek a sofőrök és mondjuk veszélyes helyen előznek sávon belül akár. Cserébe nem túl erős, barátságos, kezdő hibákkal szemben még elnézőbb, mint egy nagyobb.
A tömeg igazából nem annyira számít, ezeknél még hasonlóan alacsony a tömeg.
2020. szept. 19. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
Ha tudsz A2-t csinálni, akkor ne adj alá. Utána csak megbánnád. Motor tömegével ne foglalkozz, azok úgy vannak megtervezve, hogy ha mozgásban vannak, nem számít. Középstanderre is fel tudnád tenni még a Goldwinget is. Egyedül ha elborulsz, akkor számítana, de a súlyeloszlás akkor is fontosabb lenne, mint a teljes tömeg.
Helyedben vennék egy CBF125 vagy CBF250-et, sőt tudod mit, Suzuki GS500-at. Ezeket mind nagyon könnyű vezetni, főleg a GS500 nagyon kis kezesbárány, imádtam. Egyetlen baj velük, hogy nincs ABS-es verzió.
2020. szept. 19. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm az eddigi válaszokat!Sokat segítenek! Igazság szerint,nem gyorsasági motorban gondolkodom, és nem az aszfaltbetyárkodás a cél,hanem nyugisabb motorozgatások.
2020. szept. 19. 15:35
4/9 anonim válasza:
Nyugis motorozáshoz elég egy kimaxolt 125-ös is. A Hondának ott van a Varadero nevű endurója (az aztán igazi mindenes) és a Shadow nevezetű cirkálója is. Egyik sem gyerekmotor, annyit vettek el belőlük, hogy a nők és a kezdők is boldoguljanak velük. Ugyanaz a vékettes, vizes blokk hajtja őket. Bírja a magas fordulatszámot és nem rezonál, máig nem gyártottak igényesebb motorblokkot a kategóriában. 160-170 kilósak, nem fújja le őket a szél az útról, nem pattognak nagyon az úthibákon. 100-110-es utazótempót kényelmesen tartják, ott már nem tolnak le az autósok és egy kamion előzése sem nagy kunszt velük. Én 20-as éveim végén kezdtem el motorozni, nem bántam meg hogy 125-össel kezdtem. Mindkettőt tartom, hiába váltottam nagyobbra... Munkábajárásra ideálisak. :)
2020. szept. 19. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 anonim válasza:
Nincs olyan normál, 4 ütemű 125-ös motor, ami a valós 100-110-es tempót "kényelmesen bírja" utazótempónak. Csak a mesékben, és ott is csak az alföldi népmesékben. A való életben lesz olyan, hogy 70-ig visszalassulsz egyedül a motoron, mert jön egy mini dombocska. Ami nem jó, mert a kamion mögötted menne 90-nel kb.
2020. szept. 19. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 anonim válasza:
Egy mezei CBF, YBR gyenge eresztés országútra, de azok alapvetően ázsiai piacra szánt motorok, ahol városon kívül 70-80 km/h között vannak a megengedett sebességhatárok.
A Varadero, Shadow modellek európai piacra szánt darabok voltak, több mint 200 kilós maximum terhelhetőséggel. 120-125 között van a végük GPS szerint, ekkor ugyan többet mutat a műszer 7-8 km/h-val, de ez nem egyedi jelenség. 186 centis és majdnem 120 kilós vagyok, túráztam velük a Bakonyban, Mecsekben, Bükkben, sőt még a horvát tengerpartra is elmentem velük többször is.
Megtanulni motorozni, szerintem ideálisak. Mindkettőt tartom, rendelkezem tapasztalattal, ezért is javasoltam őket a kérdezőnek. Te gondolom az életben nem próbáltad egyiket sem, csak meg akartad mondani a frankót nekem.
2020. szept. 20. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 anonim válasza:
125-össel kezdtem (az is európai piacra szánt motor volt), de próbáltam azóta pár egybé 125-öst, KTM duke 125 is ilyen volt. Az én tapasztalatom más. Én is túráztam a saját 125-ösömmel, Krakkó - Prága - Brno, utassal. Felfele a Tátrán 2-esben 40-nel bírta, 3-asban már nem ment. De egyedül is elég volt egy kisebbb dombocska a 8-as úton és máris 75-ig lassultam. A Varaderot én is alaposabban megnéztem, mert 197 centi vagyok, így amikor 125-ös motort vettem, nyilván kecsegtető volt. Valóban nem próbáltam még se a kicsi Varát, se a kicsi Shadowt, de rengeteg videót néztem mindkettőről, elég sokat olvastam mindkettőről. Ezen tapasztalataim alapján mondtam, amit mondtam. Nem a "frankót akartam megmondani", hanem leírtam a tapasztalataim. Én csak népmesében hallottam eddig olyan 4T 125-ös motorról, ami "kényelmesen" bírja a 100-110-et. Mindig kiderült, hogy vagy a karburátor van megbütykölve és 5 litert eszik, meg egyéb dolgok is át vannak alakítva, vagy csak simán lódított a tulaj. Vagy akkor számunkrá mást jelent a "kényelmes" szó.
2020. szept. 21. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
Nekem nem célom mást félrevezetni, valós tényeket írtam. Bütykölve nincsenek a gépeim, úgy tudják amit tudnak. Van két Honda CG-m (kocka és kereklámpás is), és egy Cagiva Raptorom is. Egyiket sem ajánlottam a kérdezőnek 125-ös kezdőmotornak, mert a CG-k gyengék, a Cagiva meg karbantartásigényes. A Varadero, Shadow viszont nyugodtan vehető, bírni fogják a korábban említett utazósebességet.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!