Ez természetes jelenség az akkunál?
Az akku saruinn mérek 12,60 Voltot,az önindítónál már csak 12,52 van,a hosszú vastag sodrott kábel vesz le majdnem 1 Voltot?
(Nincs fogyasztó semmi,az autóban.)
Amúgy ekkora különbség simán adódhat a mérésed pontatlanságából.
(Gondolom filléres multiméterrel bohóckodtál)
#6
Nana!
11.000ft-os voltcraft akkorát téved mint egy elefánt. 1.6ohm a tévedése.
14.000ft-os mastech 0.4ohm-ot téved.
14 éves praktikeres noname 1400ft-os gagyi 0.1ohm-ot téved.
Nem mind arany ami fénylik.
Valószínűleg csak mérési hiba.
Az indítómotorhoz menő kábelen ha nem indítasz éppen, nem folyik áram. Képzelj el egy feszültségosztót: felül van az akku feszültsége, utána jön az osztó felső tagja, ami egy kb egy méteres, 50-es keresztmetszetű sodrott rézvezeték, ellenállása 3,4 mΩ, azaz 0,00034 ohm, az alsó tagja a multimétered a maga 10MΩ, azaz 10 000 000 ohm ellenállásával. Nagyjából egytized nanovolt esik azon a vastag kábelen. Nem mérhető. A jelenség oka inkább az idő: lemérted az egyik feszültséget, utána egy-két percen belül a másikat. Közben az akku feszültsége csökkent ennyit, mert lehet hogy épp nem rég jöttél meg, kapott töltést, és most áll vissza a nyugalmi feszültsége, vagy a hőmérséklete változott ennyi idő alatt egy-két fokot, sok minden okozhatha a feszültségeltérést, de az biztos hogy nem azon a vastag kábelen esik ennyi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!