Megbízhatósági kérdés: VW Amarok Hiluxhoz/Tundrához, esetleg D-MAX-hoz képest van annyira megbízható pickup, mint ez a három? Minél kevesebbszer álljon meg menet közben, ez lenne a fő ismérv, más egyéb hibái lehetnek, az nem gond. (Számomra.)
Nagyjából mindnek olyan a terepképessége, amennyire egy 5 méteres - rakománytól függően - 2 tonnás teherautótól számítana rá az ember: vagyis eléggé kiábrándító, de a célnak épp megfelel. Sokan meglepődnek, mert azt várják, hogy egy pickup mindenhol elmegy, de ezek nem annyira célterepjárók, s kb. mind ugyanazt tudja. Abban szokott különbség lenni, hogy van-e felező, önzáró-e a diffi meg hogy milyen a hátsó felfüggesztés kialakítása, de önmagában egyik sem ad meghatározó előnyt.
Tesztek nézegetésénél szerintem több értelme van elkérni egy tesztautót egy hétvégére és konkrétan ott és úgy kipróbálni, ahol járna, az hogy távoli földrészeken milyen körülmények között ki milyen szubjektivitással pontozgatott nem igazán mérvadó, már csak azért sem mert ezek a tesztek általában nem megismételhetőek. Az mondjuk biztos, hogy az Amarok nem a legtereporientáltabb, még a VW is mindenhol a vontatható tömegét meg vontatási képességét domborítja ki: az kifejezetten arra a célra van optimalizálva (csak ugye itt Magyarországon vajmi kevesen vontatnak 3,5 tonnát).
Biztos, hogy egy pick-up nem lehet jó terepezési képességű?
Vagy akkor most én néztem be valamit nagyon és elnézést illene kérnem?
https://www.youtube.com/watch?v=Isp4L0JeF2o
Nekem még ez is elég meggyőzőre sikeredett:
https://www.youtube.com/watch?v=1xk5EEnFOOA
Vagy lehet ezek csak kamu videók, durván átalakított, nem gyári pick-up-okkal?
Nem, csak nagyon ügyesek a sofőrök. Az autóvásárlók első számú hibája, hogy olyan videókból próbálnak kiindulni, amiben valaki nagyon szuper dolgokat hajt végre az áhított típussal. Van pl. néhány tucat francia őrült aki minden évben Peugeot 205-ösökkel teszik meg a Párizs - Dakar eredeti útvonalát: akkor az is jó terepjáró? Hiszen ez is meggyőző teljesítmény... ( https://www.youtube.com/watch?v=wD2LDpMpDxo )
Pickupot ne az vegyen aki terepezni akar, hanem akinek terpezni kell! Szórakozásra sokkal jobb játékszerek állnak rendelkezésre.
Én nem arra gondoltam, hogy egy pick-up-pal állandóan terepezni kell, hanem arra, hogy ha le téved a delikvens az útról, akkor el tudjon menni göröngyös, vagy néha jóval durvább terepen is.
Semmiféleképpen olyan terepre nem kell a platósnak eljutni, mint ami az első ausztrál videóban látható, ahol valami eszméletlen batár szikláról jön le.
De HA KELL NÉHA egyenetlenebb, vagy ritkán nagyon durva terepre tévednie a gépnek, azért ne álljon le a pick-up a terepakadályok előtt, mert hogy már az alja felakadna és ezért rá sem mernek menni vele terepre (lásd például alacsony hasmagasságú, két kerék hajtású nulla terep képességű személyautók, vagy hasonlóan alkalmatlan "telekjárók").
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!