Audi-féle S-tronic mennyire megbízható?
Nekem van 5 éve, tökéletesen megy, eddig semmi baja (130e km).
Kissé kényelmetlenebb mint az úgymond hagyományos váltó, agresszívabb, lassításnál amikor visszafelé váltogat kicsit lehet érezni még comfort módban is, de cserébe sokkal dinamikusabban és gyorsabban viszi át a nyomatékot a futóművekbe.
Váltóolajcserét be kell tartani (nálam 60e km a csereperiódus), ha pedig használtan veszel ilyen autót, akkor csak olyat venni, amiben ez be volt tartva és le is igazolható. Megfelelő olajcserével nagyon sokáig megy, nem megfelelő olajcserével pedig igen gyorsan kipurcan.
Ha valami esetleg tönkremegy benne, felső hangon 500e forint körül áll meg a teljes felújítása. Nem mondom, hogy legyen rá félretéve a pénz már most azonnal, de idővel minden váltómű elhasználódik, az s-tronicot megcsinálni pedig ennyi lesz majd.
"Ha valami esetleg tönkremegy benne, felső hangon 500e forint körül áll meg a teljes felújítása."
Attól függ melyik S-Tronic, a kereszt vagy a hossz. Öcsémnek Budapesten 800-és 1,2 millió közé tették a javítást a hosszmotoroshoz való S-tronicnál, idén tavasszal :)
Az szép összeg, én mielőtt megvettem a gépet kicsit körbekérdeztem hogy 1-1 nagyobb javítás -- ha beesne -- mégis mennyibe kerülne (vezérlés, váltófelújítás, motorfelújítás, stb).
Váltóra 500-at, max nagyon húzós esetben 600-at mondtak, de azt hozzátéve, hogy hacsak nem ment tropára az egész, 200-300 körül megáll legtöbbször.
Az S tronic lelke is mint a Multié és a triptonicé a karbantartás 50 ezer km és váltó olaj csere . Ha nincs karbantartva akkor mindegyik meg döglik előbb vagy utóbb
csak Audikat szerelek , ha be jön egy új kuncsaft el magyarázom neki az automata váltó karbantartását , ha ezt az egyszerű dolgot be tudja tartani , hogy 50 ezer km-nként váltó olaj csere , különben max 100-150 ezeret fog a váltó el futni , ha karban van tartva és gyári váltó olajat kap akkor különös gond nem lesz vele ami akár az autó értékét is el érheti .
Volt egy akit ez nem érdekelt rá egy évre jött , hogy szét hullott a váltója , akkor meg tanulta amikor 800 ezer volt a csere abból 500 a váltó , hogy jobb azt a váltó olajat rendszeresen cserélni azaz az automata váltó karbantartást el végezni .
Manuális váltón is cserélni kell az olajat nem létezik örök életű olaj .
Amiket hoztak autókat és meg értették és meg csináltatták a váltó karbantartást fura módon semmi bajuk .
Nem ládák ezek ezeket szervizelni kell hozzá értő állattal és hozzá való minőségi alkatrészekkel / segéd anyagokkal .
2012 óta csinálom azóta csak Audikat és van egy A6 C6 multi tronic amiben havi szinten olajat cserélek 3-4 havonta a váltó olajat 400 ezer felett futott 8 év alatt és hibátlan az autó , mindig időben vagy idő előtt hozzá a tulaj újkora óta csak én szervizelem
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!