Miként célszerű egy autót télen tárolni?
Van egy 25 éves napi használós autóm amit idén először szeretnék kivonatni a forgalomból a téli időszakra, korábban még nem csináltam ilyet.Természetesen garázsban fog állni.
Az olajcsere esedékes lenne (10 ezrenként szoktam cserélni).
Az akksi új benne, gondolom azt vegyem ki belőle amíg áll.
Olajat cseréljek, hogy friss legyen benne vagy elég lesz majd tavasszal amikor újra használni kezdem?
Felbakolni érdemes?Illetve nem tudom mennyire számít, de a téli vagy a nyári felnin tároljam?A nyári 17-es, drága gumival, a téli 15-ös lemez, középkategóriás újszerű gumikkal.
Ha száraz idő van télen akkor mennék vele egy kört a kertvárosi utcákon, hogy kicsit járatva legyen.
Ill. ponyvával érdemes letakarni, vagy nem kell?
A garázs téglaépítésű, de a szocializmusban épült, a szél befúj itt-ott (az ajtóknál és az ablakkeretnél) magyarán szellőzik, de eső,hó,víz nem jut be.
Nem tudom, hogy jók e az elgondolások, ha egyéb ötletek is vannak szívesen fogadom.
3 hónap állás nem olyan őrül hosszú idő, amit egy autó ne bírna ki, pláne garázsban. Akkura havonta rátöltenék és ennyi. Nekünk is van egy 42 éves autónk, télen nem igazán használjuk és soha nem volt ebből gond
Megéri kivonati, foglalkozni vele? 25 éves autóra nem lehet olyan sok se az adó, se a biztosítás pár hónapra. Pár ezer forint spórolás miatt én sem szívesen rohangálnék kétszer is az ocsmányirodába. Az időm többet ér.
Ha szellőzik a garázs ahogy írtad, nem takarnám le, csak ártasz neki vele, bepárásodik a ponyva stb alatt. Inkább hagyd úgy.
Olajcsere: ha nem használod, szerintem inkább tavasszal cseréld le, mielőtt használni akarod.
Akksi: én kivenném a helyedben, rá lehet mérni olcsó műszerrel is, ha kell, rátölthetsz néha.
Felni: ha most nyári van rajta, és nem használod késő ősszel-télen, akkor szerintem maradhat rajta, feleslegesen nem kell a csavarokat feszegetni.
Felbakolás: ha nem nagy munka számodra, és tényleg állna 3 hónapot, bakold fel, de ennyi időre nem fontos.
Ha tudod, néha szellőztesd ki az utasteret...
Én igy csinálnám.
Gyerekkoromban garázsban állt a családi LADA, nagyobb havak voltak, a garázs messze volt, emelkedős, télen rosszul járható úton. Volt úgy, kb.hogy 2 hónapig se volt elővéve az autó. Nem volt felbakolva, se akku lekötve, hetente-kéthetente apámmal beinditottuk, járattuk egy 10 percet, az akkut töltődött igy, pöccre indult mindig.
Én a hobbi autómat úgy tárolom hogy garázsba be. Akkut azt lekötöm róla és beviszem a másik garázsba ahol a napi használós autóm van és fűtött ugye, az azért mégis jobb. Az olajcserével ráérsz téli idők után amikor újra használatba veszed a gépet. Bakra emelve tárolni felesleges az maximum akkor lényeges ha minimum 1 évet akarod egy helyben tárolni de még úgy sem igazán szükséges mert rengeteg régi autót tartanak évekig saját "lábán" a garázsba. Felnicsere felesleges ha áll az autó garázsba elvileg száraz helyen akkor nem lesz semmi baja az égvilágon. Ha ki lesz vonva ideiglenesen akkor ne használd közúton mert rendőr elkap csúnya bünti lesz. Megjáratni sok értelme nincs főleg ha az akku ki van szedve belőle és nem fog évekig állni. Nővérem autója is anno 10 hónapig állt féltető alatt és nem járattuk meg mert nem volt semmi értelme, ugyanúgy működött mint előtte, picit ki kellett "kormolni" azt hosszú út előtt megcsináltuk és ennyi, és az is már jó 20 év feletti autó volt akkor.
Az semmiképpen sem probléma ha a garázsba behúz a szél meg picit szellőzik mert így kicsi az esély arra hogy bepárosodik minden. Az utasteret célszerű szellőztetni. Egy tanács hogy az ablakai legyenek lehúzva kb 3-5 centire hogy szellőzzenek picit mozogjon a levegő, és 2-3 hetente amikor van időd akkor jó alaposan kiszellőzteted, ezt mondjuk nem árt. Ponyvázni megint csak hülyeség még szabadtéren se ponyvázzuk le az autót mert kegyetlenül betud párásodni alul ami nagyon elősegíti a rohadását. Egyedül akkor célszerű ha beázhat egy kiadós esőtől de akkor is csak szabadtéren esetleg. Garázsba orbitálisan felesleges és hülyeség. Maximum ha dolgozol bent ami porol mint állat arra az időre ráteríthetsz valamit hogy védd de ennyi.
Egyedül arra figyelj hogy a kerékben a levegő nyomás meglegyen minimum 1,5 barnál ha nagyon laposodik mert szökik belőle a levegő akkor vagy fújd fel vagy azt a részt emeld meg hogy a felni ne sérüljön. Ha ilyen esetleg fennállna akkor alá bakolhatod de egyébként felesleges.
Meg még annyit hogy a kéziféket ne húzd be! Az betud állni és akkor nézhetsz.
Valójában 6 hónapig nem használnám, nagyjából szeptember közepétől tavaszig amíg jó idő nem lesz.
Azt elfelejtettem, hogy decemberben esedékes a műszaki, félévente fizetem a biztosítást ami 30 ezer forint/félév és a biztosítás második felét januárban kéne fizetni.
Műszakira mindenképp vinném, utána pedig kivonatnám április-májusig.
Ha pedig nincs műszaki vizsga akkor szeptember közepétől március közepéig lenne kivonva (amíg vissza nem helyezik automatikusan)
Nem is igazán a biztosításon akarok spórolni, csak nemrég lett kilakatolva a kényes pontokon, de még így is van ahol megjelent minimálisan a korrózió, és majd azt is megcsináltatnám.
Elsősorban állagmegóvás miatt tenném le, nem azért, hogy spóroljak a biztosításon, de feleslegesnek tartom fizetni a 30 ezret ha nem használom.Ha meg mégis kell akkor 2 óra az okmányirodába, kibírható.
Egyébként köszönöm a válaszokat, mind hasznos volt!
"félévente fizetem a biztosítást ami 30 ezer forint/félév"
Az szép egy 25 éves autóra... Ez valami nagy köbcentis nagy teljesítményű autó? És/vagy te vagy huszonéves budapesti lakos? Összehasonlításul egy szinte új 160 lóerős autóra, B2-ben ennél valamivel kevesebbet fizetek.
3.5 benzin, és fiatal agglomerációban élő lakos vagyok.Ja, és ez már nagyon olcsó ahhoz képest ahonnét indultam B2-vel :) (most b4)
A poén kedvéért írom B2-vel a legdrágább biztosítás amit köthettem volna rá 600 ezer forint/év lett volna :))))))
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!