Manuális váltó olaj túltöltés szokott gondot okozni?
ugy kell olajat feltölteni hogy amikor túlfolyika betöltő nyíláson akkor van tele.
Ha nem tudod kitekerni a csavart akkor érdeems egy hozzáértő ember(autószerviz) segítségét kérni.
Ha túl töltöd akkor nehezebb lesz váltani, ami még nem annyira nagy gond.... De a túl sok olaj szét nyomja a szimeringeket és orrán száján fog folyni az olaj.
Köszönön a megnyugtató választ.
"a túl sok olaj szét nyomja a szimeringeket" miért? ott a váltó tetején a szuszogó, nincs eltömődve.
Ha esetleg olvassa valaki még a kérdést....
Volt lehetőségem belülről megnézni egy ilyen sebességváltót. Minden rész belül olajban fut, ami szint felett van, oda a fogaskerekek hordják fel az olajat. A váltó pedig szellőzik a külvilággal, a benti nyomás mindig egyezik a külsővel. A tömítések folyamatosan olajban úsznak, azok folyamatos olajjal érintkezésre vannak tervezve. Látszólag egyetlen gondot okozhat az extrém túltöltés: a mechanika több olajjal fog érintkezni, több olajat mozgat meg. Emiatt egy kicsivel nőhet az autó fogyasztása.
+ a túl sok olaj képes teljesen ellepni a nyelestengelyt.
Emiatt előjöhet egy kellemetlenség: két váltás közt a váltó hajtás oldala teljesen megáll, amit az aktuális szinkrongyűrűnek újra fel kell pörgetnie. Emiatt a szinkron gyűrűk megtörténhet, hogy hamarabb fognak elkopni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!