Elektromos biciklire kell jogosítvány?
Ilyen fajta elektromos kerékpárokhoz kell valamilyen b vagy a kategóriájú jogosítvány?
Mert az utóbbi években szigorodtak a törvények elképzelhető hogy megbüntetnek ha csak simán jogosítvány nélkül ilyent vezetek?
#3-as vagyok
Mikor kijött a cikk, utánanéztem a magyar közlönyben, és ott nincs módosítás, szigorítás.
Keress utána Hivatalos forrásban, és ne egy noname cikket linkelj be.
Vagy hívd fel a közlekedésfelügyeletet, rendőrséget és kérj állásfoglalást.
Menj fel egy friss KRESZ weboldalra, és olvasd el legyél szíves a kerékpárhoz tartozó részt!
Az a baj hogy ha van rajta gázkar akkor már nem számít kerékpárnak ,ha van rajta gázkar akkor már segédmotoros kerékpár , legalábbis a videóban lévő rendőr ezt mondta.
az olyan elektromos kerékpár amin nincs gázkar ,csak elektromos meghajtás rá segítés van tehát a pedálokat hajtva kapcsolódik be a elektromos hajtás az számít csak kerékpárnak ,az ilyen elektromos kerékpárokra nem kell jogosítvány ,amin van gázkar és önerejéből megy arra kell jogosítvány hiába csak 25 km-rel megy és 300 watt alatt van.
Az a érdekes hogy csak tavaly jöttek rá arra hogy milyen sok nyugdíjas használ elektromos járműveket jogosítvány nélkül.
Már 20 éve is voltak bőven elektromos kerékpárok ,akkor még nem kellett rájuk jogosítvány ,mi is 14 évesen vezetük a elektromos kerékpárt ami egy robogóhoz hasonlított és nem szólt érte a rendőr.
De tavaly szigorítottak sajnos.
De azért még utána nézek ,de ha már egy rendőr mondta ezt akkor úgyis igaz.
Írtad, hogy ha rendőr mondja ezt, akkor úgy is igaz.
Sokszor ők sincsenek tisztában a jogszabályokkal.
Megkérdeztem tegnap a KMB-st, azt mondta, hogy ha tekered az elektromos bicajt, akkor fogyaszthatsz alkoholt, de ha a gépi meghajtással haladsz, de nem tekersz akkor nem (mert ittas vezetésnek minősülne). De ugye ezt bizonyítani kellene..
A körülmények függvénye alakítja az éppen aktuális ügyet, főleg az a tény, hogy a vezető mit ismer el, vagy mit tudnak rábizonyítani.
Ennyi volt a elektromos kerékpároknak , nyilván azért voltak ilyen népszerűek a gázkaros elektromos kerékpárok mert nem kellett rájuk jogosítvány.
De akinek meg van jogosítványa az robogót fog venni ,vagy erősebb elektromos robogót nem fog szerencsétlenkedni egy nyugdíjas elektromos biciklivel.
Úgyhogy ennyi volt a elektromos bicikliknek.
A rásegítéses elektromos biciklik azok meg nem jók minek az ,csak rásegít a motor a kerékpározásra ráadásul baromi drágák , inkább akkor vesz az ember egy normálisabb sima kerékpárt.
Elolvastam a cikket, de ez nem törvényjavaslat.
Ettől függetlenül örülnék, ha jogosítványhoz kötnék ezeket az elektromos "járműveket".
Ami megjelenik a Magyar közlönyben az hivatalos, minden más csak felkapott hír.
#15: pedig a rásegítéses sokkal jobb.
Főleg, ha nem az alföldön laksz. 100W-t tekersz te, 300W rásegítéssel a 20% emelkedő is röhögve abszolválható.
Hát én úgy vagyok vele ha már egyszer biciklizek akkor ne segítsen semmi motor semmi dopping, legalább sportolok.
Ha pedig egyszer vezetek valami motoros meghajtású járművet robogót akkor az magától menjen ne nekem kelljen hajtani.
Senkinek nem tűnt fel, hogy eltűntek a suhanóós nénik?
Bizony, mert csak a pedelec-ek maradhatnak, az összes többi gyakorlatilag egy babetta, így kismotornak minősül annak minden előírásával.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!